بردگیمرومیزشکافیوبلاگ

رومیزشکافی Smile

کالبدشکافی بازی کارتی Smile

در این پست قصد کالبدشکافی بازی کارتی Smile اثر آقای Michael Schacht، طراح بازی آلمانی و به تصویرگری آقای Atha Kanaani رو داریم. نسخه اصلی این بازی توسط کمپانی Z-man Games و نسخه ترجمه داخلی این بازی توسط شرکت Bazicon تولید شده.

در ادامه به بررسی دقیق بازی در هشت بخش شناسنامه بازی، مخاطب بازی، فرآیند یادگیری، قوانین و آغاز بازی، ماهیت بازی، تجربه بازی، بررسی تخصصی بازی، بهینه سازی و تجربه بیشتر می پردازیم. بخش نهم مربوط به نسخه چاپزی بازی و بخش دهم بخش نظرات شماست.

نظر خودتون از تجربه بازی و پست رومیز شکافی این بازی رو در بخش نظرات، زیر همین پست، بنویسید.

رومیزشکافی در یک نگاه

شناسنامه بازی
بخش اول

شناسنامه بازی

تولد بازی

طراح بازی
  • طراح بازی: Michael Schacht

  • سابقه طراح: 

  1. Coloretto
  2. Lucky Numbers
  3. Scotland Yard
  4. Mogul
  5. Fist of Dragonstones
  6. Iwari
نگارگر
  • نگارگر بازی: Atha Kanaani
 
  • سابقه نگارگر:
  1. Archaeology
  2. سری بازی Century
  3. سری بازی Pandemic
  4. Through the Desert
  5. Aquarium
ناشران
نسخه ترجمه داخلی
  • نام نسخه داخلی: Smile

ماهیت بازی

جنبه اصلی بازی

جمع کردن جک و جونور های با امتیاز مثبت بیشتر و دوری از جک و جونور های با امتیاز منفی از طریق شرکت در مناقصه

دسته بندی
  • Card Game
مکانیزم ها
  • Auction/Bidding
  • Closed Economy Auction
  • Increase Value of Unchosen Resource
  • Push your luck
قابلیت تک نفره
  • ندارد

هویت بصری بازی

تم

جک و جونور های عجیب غریب و رنگارنگ ولی عمدتا خوشگل

سبک تصویر سازی
  • فانتزی
قطعات
  • کارت
  • مهره های سرامیکی
تماتیک
  • نیست

داستان بازی

شب فرا می‌رسه درحالی‌که حیواناتِ دست‌آموزِ شما، از حصارها و پرچین‌های خودشون فرار کرده اند؛ به جنگل برید و اونهارو با حشراتِ نورانیِ افسونگر(کرم های شب تاب) فریب بدید و به لانه برگردونید!


توضیح کلی بازی

بازی به سبک حراج و مزایده به یه سبک خاص هستش. در هر دور بازی تعدادی کارت رو میشه و از کوچکترین کارت (از نظر امتیازی) حراج شروع میشه. حالا به نوبت هر بازیکن در صورتی که اون کارت رو نخواد، یه سنگ شب تاپ میزاره روی کارت و نوبتش رد میشه و بازیکنی که اون کارت رو بخواد اونو برمیداره. این روند اینقدر ادامه پیدا میکنه تا تمام کارت ها تموم بشن و بازیکن با بیشترین امتیزا برنده بازیه.

مخاطب بازی
بخش دوم

مخاطب بازی

مشخصات بازیکن

حداقل سطح آشنایی با بردگیم برای این بازی:
خیلی کم

توضیحات

بازی Smile یه بازی ساده ولی نماینده کارت گیم های مدرن هستش. پس با توجه به اینکه بازی خیلی سادست و تا حدی هم تاکتیک های لحظه ای برای مدیریت بازی و حتی توپاچه کردن کارت ها بین بازیکن ها داره، یه بازی فان مناسب برای شروع ورود به دنیای بازی های کارتی مدرن هستش. پس افرادی که سطح آشنایی خیلی کمی هم با بردگیم دارن و اصطلاحا فقط تجربه منچ و مارپله یا نهایتا مونوپولی و راز جنگل رو دارن، میتونن از تجربه اون لذت ببرن. 

علاقه و حرفه بازیکن (وابسته به تم، فضای بصری بازی و گیم پلی):
هنرمندان و علاقه مندان به صنعت نگارگری

توضیحات

چون تصویر سازی بازی خیلی چشم نواز و به تعبیری زیباست، برای افرادی که یکم ذوق هنری دارن و از رنگ های گرم خوششون میاد تجربه حین بازی و جذابیت بصری بازی مجذوب کنندست. برای طیف نگارگر ها هم که دیگه خوراکه. البته این نکته که زیبایی شناسی یه امر سلیقه ای هستش اجتناب ناپذیره.

جور کردن بازیکن برای این بازی چقدر سخته :
سعی نکن هر کسی رو پای میز بازی بیاری

توضیحات

این بازی واقعا سادست اما بخاطر اتفاقات اجتناب ناپذیری که در گیم پلی بازی میفته که یکم از جنس حال گیری و ضد حال زدنه، ممکنه برای یه سری افراد خیلی لذت بخش نباشه. این اتفاقات از طرفی میتونن خیلی فان بودن سطح بازی افزایش بدن، اما اگر مخاطبتون فرد تعارفی یا سر و سنگینی باشه، احتمالا تجربه ایده آلی از بازی نسیبتون نشه. پس هر کسی رو پای میز بازی نیارید.

جمع بازیکنان

مناسب ترین تعداد بازیکن:
4 نفر

توضیحات

بازی از 3 نفره شروع میشه، اما حالت 3 نفره طوریه که توش حس حالگیری و توپاچه کردن کارت های منفی که قسمت فان بازیه، خیلی خوب اتفاق نمیفته، چون تعداد بازیکن ها محدوده. از طرفی مدیریت بازی به معنای تصمیم گیری های لحظه ای و گاها محاسبات تعداد مهره و تاکتیک حریف به صورت مناسب و در حد ایده آل خودش اتفاق نمیفته. در مقابل درباره حالت 5 نفره بازی، واقعیت اینه که این حس حالگیری عمدتا بیش از اندازه منتقل میشه. یعنی ممکنه به قدری نتونید کارت هایی که میخواید رو بردارید و مجبور شید بخاطر نداشتن مهره های کرم شب تاب کارت های امتیاز پایین رو بردارید که از بازی خسته بشید. از طرفی ممکنه خسته بشید از اینکه یکم دیر به دیر (نسبت به سطح بازی) نوبتتون میرسه. در نتیجه حالت 4 نفره حالتیه که هم حس مدیریت مهره های دستتون و برنامه ریزی های ریز رو خوب منتقل میکنه و هم حوصله سر بر بودن بازی اتفاق نمیفته. البته ائتلاف بازیکن ها برای اذیت کردن یه نفر اجتناب ناپذیره.

مناسب برای جمع های:
دوستانه، دانشجویی، خانوادگی

توضیحات

همونطور که گفتیم بازی خیلی سادست، پس طبیعتا برای جمع خانوادگی با حضور پدر و مادر خیلی میتونه مناسب باشه، ولی سبک حراج و مناقصه بازی طوریه که برخی مواقع حس حال گیری در بازی رو بالا میبره به طوری که برخی بازیکن ها احتمالا مجبورن یه سری کارت رو که نمیخوان، که این چیز بدی نیست اما وقتی با مخاطب پدر و مادر و افراد سرو سنگین بازی می کنید یکم سخته تجربه بازی موجب به تجربه خوبی بشه. برای همین بهتره با جمع دوستانه (به طور خاص دانشجویی) یا خانوادگی با خواهر و برادر و کلا با کسانی که باهاشون تعارف ندارید بازی کنید که بیشتر لذت ببرید. چون احتمالا نتونید حداکثر جذابیت بازی رو تجربه کنید. از سوی دیگه اگر یه جمع رفاقتی دارید که میخواید دورهم جمع شید و یه بازی فان با چاشنی حال گیری زیرپوستی رو تجربه کنید، این بازی برای شماست.

رده سنی تقریبی بازیکنان:
حداقل 6 ساله تا حدود 30 ساله

توضیحات

بازی برای 8 سال به بالا مناسبه، اما چون سادست و بیشتر تاکتیک محوره، تا رده سنی حدود 7 سال و در موارد خاص حتی کمتر هم میشه بازی کرد. چون کودکان از حدود همین سنین با مفهوم تاکتیک و برنامه ریزی لحظه ای به طور غریزی آشنا میشن. ولی نباید انتظار تجربه بازی خوبی داشته باشید. از سوی دیگه بخاطر فان بودن زیاد بازی با افرادی که از جوان بودن به سمت بزرگسال بودن و دور بودن از فضای بازیگوشی های جوانی رفتن، یکم سخته که بازی خوبی رو تجربه کنید. برای همین 30 سالگی میتونه سن حداکثری مناسبی برای تجربه بازی باشه. از طرفی رده سنی 15+ سال که نماینده نوجوانی و شور و اشتیاق دوستانه هستش، بازه رده سنی مناسبی برای تجربه بازیه. پس برید سراغ یه جمع جوان و سر حال.

فرآیند یادگیری، قوانین و آغاز بازی
بخش سوم

فرآیند یادگیری، قوانین و آغاز بازی

دفترچه قوانین بازی (Rule Book)

حجم دفترچه متناسب با اطلاعاتی که در اون وجود داره:
مناسب

توضیحات

با توجه به اینکه توضیحات بازی خیلی سادست و میشه زیر یک دقیقه به یه فرد بازی رو آموزش داد پس طبیعتا نباید دفترچه بازی خیلی زیاد باشه. و همینطور هم هست. کل دفترجه بازی از 5 صفحه کوچیک تشکیل شده. هم دفترچه انگلیسی بازی و هم فارسی.

نگارش دفترچه ( فونت، رنگ و گرافیک، تمیز و مرتب بودن و ...):
مناسب

توضیحات

دفترچه نسخه فارسی شرکت بازیکن عینا ترجمه دفترچه اصلی بازی هستش. هم از نظر ظاهر و هم از نظر محتوا. نگارش دفترچه فارسی هم مثل نسخه انگلیسی مناسب و خیلی مرتب و تمیز هستش. تغییر اندازه فونت، تغییر ضخامت قلم، رنگ متن، مکان متن،کادر متن، تصاویر به کار برده شده و … همگی گواه این حرف هستن.

تاثیر دفترچه قوانین در یادگیری متناسب با سنگینی بازی:
مناسب

توضیحات

محتوای دفترچه بازی برای یادگیری بازی کاملا مناسبه. یه سوی قضیه ترجمه خوب دفترچه از نمونه انگلیسی بازی هستش، یه سوی دیگه ادبیات بیان نکات و توضیحات بازی که به حد خوبی قابل فهم و درک هستش و همین امر باعث میشه بازیکن ها با یک بار مطالعه( با تمرکز حواس) دفترچه قوانین، بازی رو کاملا یاد بگیرن.

کامل نوشته شدن دفترچه قوانین متناسب با سنگینی بازی:
مناسب

توضیحات

سرفصل های موجود در دفترچه فارسی و انگلیسی بازی کامل هستن و هیچ سرفصلی اضافی و ناقصی در دفترچه وجود نداره. تمام اطلاعاتی که از بازی نیاز دارید رو میتونید در دفترچه بازی پیدا کنید. قسمت “نمونه بازی 3 نفره” هم به عنوان مثال یک دست بازی برای یادگیری بهتر آورده شده که بسیار خوب و کاربردی هستش.

زمان تقریبی مطالعه دفترچه قوانین:
15 دقیقه

توضیحات

زمان ذکر شده مقدار متمرکز زمان هستش. یعنی زمانی که باید بازیکن با تمرکز کافی بزاره تا دفترچه رو بخونه. این زمان به طور میانگین 15 دقیقه هستش. برای گیمر های حرفه ای این زمان میره به سمت حدود 10 و حتی زیر 10 دقیقه.

لینک های دانلود
دفترچه قوانین فارسی و انگلیسی

قوانین بازی (Game Rules)

حجم قوانین بازی:
کم

توضیحات

حجم قوانین این بازی خیلی کمه. فرآیند مزایده بازی، تعداد انتخاب های هر بازیکن و سیر روان بازی همگی گواه این امر هستن.

سنگینی قوانین بازی:
سبک

سرعت تسلط به قوانین بازی:
سریع

نیاز به یک دست تست:
ندارد

توضیحات

چون هم حجم قوانین بازی کمه و هم این قوانین سبک هستن پس تو همون دقایق اول دست اول بازی به قوانین کاملا مسلط میشید.

قوانین و نکات مهم بازی که ممکنه فراموش کنید:

  • کارت های بازی رو متناسب با تعداد بازیکن ها جدا کنید. (به قسمت چیدمان بازی در دفترچه دقت کنید)
  • تا زمانی که حداقل یه سنگ شب تاب روی یک کارت نباشه نمیتونید اون کارت رو بردارید.

چیدمان بازی (Game SetUp)

مدت زمان چیدمان بازی:
زیر یک دقیقه

توضیحات

بازی از یه سری کارت و یه تعداد مهره سرامیکی به نمایندگی از کرم های شب تاب تشکیل شده. کل کاری که باید بکنید اینه که کارت هارو بر بزنید و به پشت در وسط زمین بازی قرار بدید و به تعداد بازیکن ها از دسته اونها رو کنید و به ترتیب صعودی کنار دسته کارت ها قرار بدید. این کار نهایتا یک دقیقه وقتتون رو میگیره.

ویدئوهای آموزشی

لینک های ویدئو معرفی و آموزش
فارسی و انگلیسی

بهترین راه یادگیری بازی

بهترین راه یادگیری بازی:
دفترچه قوانین

توضیحات

دفترچه بازی کامل نوشته شده، از طرفی حجم قسمت قوانین و آموزش بازیش کمه. پس احتمالا وقت گذاشتن برای دیدن ویدئو آموزشی بازی خیلی ضروری نباشه. برای جمع هایی که با کارت گیم های مدرن آشنایی ندارن، بهتره یک نفر دفترچه بازی رو کامل بخونه و به روند بازی مسلط بشه و بعد برای بقیه توضیح بده. خوندن دسته جمعی دفترچه برای جمع های این چنینی اصلا توصیه نمیشه.

ماهیت بازی
بخش چهارم

ماهیت بازی

استراتژی (Strategy)

نیاز به فکر کردن و برنامه ریزی در بازی:
کم

توضیحات

جنس این برنامه ریزی به صورت یه تصمیم خیلی سادست که حاصل از یه سری محاسبات سادست. اینکه میخواید یه مهره بزارید روی کارت مورد نظر، یا اینکه میخواید اونو بردارید و از دور مناقصه خارج شید. این در حدی نیست که بهش بگیم تاکتیک. ولی چون یه برنامه ریزی روی تعداد سنگ هایی که خودتون و حریفانتون دارید میطلبه، نمیشه هم گفت نیاز به برنامه ریزی نداره.

سطح آینه نگری و ذهن خوانی بازی:
کم

توضیحات

سبک آینده نگری این بازی به گونه ای هستش که نمیشه اسمش رو گذاشت آینده نگری. در واقع چون همه شما دنبال یه چیز هستید: اینکه کارت های با امتیاز بالا گیرتون بیاد. همه میخواین کارت های بالاتر گیرتون بیاد. تنها آینده نگری بازی اینه که باید حواستون به مهره های شب تاب دست حریفاتون باشه که بتونید پیش بینی کنید با سنگایی که خودتون دارید، احتمالا کدوم کارتا قراره به شما و حریفا برسه. ذهن خوانی بازی هم از جنس محاسبات تعداد مهره ها از دید حریفاتون در بازیه نه از جنس کشف کردن استراتژی حریف چون بازی استراتژی خاصی نداره.

حجم حساب و کتاب ریاضی در حین بازی:
بدون حساب و کتاب

توضیحات

شما فقط قراره یه مهره بزارید یا کارت بردارید. حساب کتاب ریاضی خاصی در حین بازی وجود نداره. تنها در انتهای بازی باید امتیازات رو حساب کنید که این هم از جنس جمع کردن یه سری عدد یک رقمی هستش.

شانس (Luck)

ابزار شانس در بازی:
مکانیزم Push Your Luck

مکانیزم ها
المان ها

سطح شانس در بازی:
خیلی کم

توضیحات

تنها اتفاق مرتبط با شانس بازی مکانیزم Push your luck بازیه که متناسب با تصوری که ما از مناقصه ها داریم، یه اتفاق آشناست. در یک کلام درباره شانس تو این بازی میشه گفت «یا به اون چیزی که نقده قانع میشی، یا برای یه چیز بهتر ریسک می کنی». با فرآیند برنامه ریزی و ذهن خوانی که در قسمت استراتژی توضیح داده شد، این سطح شانس و ریسک بازی کم و کمتر میشه. پس به نوعی مقدار شانس خیلی کمی در بازی وجود داره.

تعامل (Interaction)

ابزار تعامل در بازی:
مکانیزم Auction/Bidding

مکانیزم ها
المان ها

تاثیر بازی دیگران روی بازی شما:
متوسط

توضیحات

تاثیر بازی دیگران روی بازی شما دقیقا با تصوری که از حراج، مناقصه و مزایده داریم مشابهه. این تاثیر از جنس محدود کردن انتخاب های شما یا گسترش اونهاست. یعنی انتخاب های دیگران باعث میشه شما انتخاب های بهتری داشته باشید یا برعکسش. اون چیزی که شما دنبالش هستید رو ازتون بگیره. حد تعامل متناسب با مکانیزم حراج این بازی کاملا مناسب و منطقیه و عمده جذابیت بازی بخاطر همین اتفاقه.

میزان حرف زدن و مذاکره در بازی:
متوسط

توضیحات

زمانی که نوبت به هر بازیکن میرسه، زمان صحبت هایی از این جنسه: « نه تروخدا اون کارت رو برندار»، «جرئت داری اونو بردار»، « اصلا سنگ نداری تو دستت و داری بلوف میزنی » و … . یعنی صحبت هایی از جنس مذاکره برای تبادل چیزی، در بازی اتفاق نمیفته.

تجربه بازی
بخش پنجم

تجربه بازی

گیم پلی (Game Play)

روان و ساده بودن گیم پلی:
روان و ساده

توضیحات

گیم پلی بازی خیلی روان و سادست. هر کسی در نوبت خودش باید یا یه مهره از دستش بزاره روی کارت در دست مناقصه (اصطلاحا پیشنهاد بده) یا اینکه در صورتی که حداقل روی اون یک مهره وجود داشته باشه و اونو بخواد، اون کارت رو برداره (اصطلاحا کنار بکشه). فکر کردن و برنامه ریزی رو هم که قبلا توضیح دادیم.

چالش های مهم حین بازی:
حافظه

  • به یاد داشتن تعداد مهره های دست هر بازیکن و یه سری محاسبات جزئی از این جنس برخی مواقع انتخاب برای بازیکن رو سخت میکنه و برعکس.

تکرار پذیری

تنوع در روش های برد و باخت:
کم

توضیحات

بازی در کل یه مسیر رو برای برنده شدن شما تدارک دیده ولی این از جنسی نیست که خیلی اذیت کننده و حوصله سر باشه و مارو مجبود کنه که دیگه سمت بازی نریم. البته اتفاقاتی، از جنس تعامل با بازیکن های دیگه که در بازی رخ میده، برای اینه که از یه مسیر دیگه برنده بازی بشید؛ که البته اسم این تکرارپذیری نیست. مثلا شما بقیه بازیکن هارو به جون هم میندازید که سر کارت های کم ارزش دعوا کنن تا پر ارزش ترین کارت به شما برسه، یا خیلی اتفاقات دیگه.

نمودار روند بازی

روند تغییر هیجان، استرس، فکر کردن، شانس، انگیزه، نا امیدی و ... در طول بازی

توضیحات

در عمده بازی هایی که مکانیزم های حراج و مناقصه در اونها وجود داره تغییرات ناگهایی وضعیت شما در بازی اتفاقی طبیعیه. یعنی شما در ابتدای بازی ممکنه وضعیت خوبی داشته باشید، ولی در دور بعدی بازی یکی از کارت های پرارزش خودتون رو از دست بدید یا طبق برنامه ریز خودتون نتونید پیش برید و وضعیتتون بد بشه. اما این تنها در بازه انتخابی شما اتفاق میفیته و بعد از کنار کشیدن شما از مناقصه، شما وارد حاشیه امنیت خودتون میشید. البته انتخاب بازیکن های دیگه ممکنه ادامه داشته باشه. نقاط اوج هیجان بازی زمان برداشتن کارت هاست. نقاط فرود نمودار حاشیه امن شما بعد از برداشتن کارت مورد نظرتون رو تشکیل میده.

بررسی تخصصی
بخش ششم

بررسی تخصصی

مکانیزم های بازی (Mechanics)

مکانیزم Auction / Bidding
رایج بودن مکانیزم
  • رایج
  • کاربری در تقریبا 4500 بازی
چند بازی شامل این مکانیزم
  • Through the Ages
  • Power Grid
  • A Game of Thrones
  • Modern Art
  • Abyss
نحوه کاربرد این مکانیزم در بازی Smile
  • برداشتن کارت جونور یا رد کردن نوبت از طریق خرج کردن یه مهره سرامیکی به نمایندگی کرم شب تاپ
مکانیزم Closed-Economy Auction
رایج بودن مکانیزم
  • نادر
  • کاربری در تقریبا 10 بازی
چند بازی شامل این مکانیزم
  • Ra
  • The Estates
  • Countainer
  • Byzanz
نحوه کاربرد این مکانیزم در بازی Smile
  • کسی که یه کارت رو برمیداره، کل مهره های روش رو هم بر میداره.
مکانیزم Increase Value of Unchosen Resources
رایج بودن مکانیزم
  • خیلی کم
  • کاربری در تقریبا 65 بازی
چند بازی شامل این مکانیزم
  • Century: Spice Road
  • Small World
  • Agricola
  • Puerto Rico
نحوه کاربرد این مکانیزم در بازی Smile
  • هر چقدر یه کارت بیشتر تو بازی بمونه و کسی نخوادش، ارزشش (منظور تمایل برای برداشتن اون کارت) بیشتر میشه. چون مهره های روش بیشتر میشه.
رایج بودن مکانیزم
  • نسبتا رایج
  • کاربری در تقریبا 3350 بازی
چند بازی شامل این مکانیزم
  • Codenames
  • Dead of Winter
  • Ticket to Ride
  • Abyss
  • Lost Cities
  • On Tour
نحوه کاربرد این مکانیزم در بازی Smile
  • اگر کارت ارزش بالایی رو میخوای باید بیشتر مهره مصرف کنی. پس یا باید شانستو امتحان کنی و هزینه بدی تا شاید یکی کارت های قبل رو برداره و کارت مورد نظرت بهت برسه، یا به امتیاز کمتر قانع بشی و ریسک نکنی.
بهینه سازی
بخش هفتم

بهینه سازی

توضیحات

بازیهای کارتی سبُک مثل Smile بازی هایی هستش که جنبه سرگرمی سریع و بهینه برای ما دارن. در اصطلاح تخصصی به این بازی ها Filler گفته میشه که بین بازی های سنگین میشه اونهارو تجربه کرد. این امر به این دلیله که زمان زیادی برای تجربه بازی نیاز نیست. رو همین حساب استفاده از المان های بهینه سازی تجربه بازی شاید برای بازی های سبُک این چنینی معنی نده. ولی برای اون دسته از افرادی که معتقدن باید لحظه لحظه زندگی رو با لذت تمام پشت سر گذاشت این پیشنهاد ها میتونه موثر باشه.

موسیقی پس زمینه

لینک های دانلود
موسیقی پس زمینه جنگل

توضیحات

چون داستان بازی مرتبط با جمع و جور کردن یه سری جک و جونور هستش که از حصار های محافظتی شما فرار کردن و به جنگل رفتن، یه موسیقی پس زمینه صدای سه بعدی جنگل با صدای جیرجیرک یا حتی زوزه گرگ میتونه حس بازی رو بهتر منتقل کنه.

تجربه بیشتر
بخش هشتم

تجربه بیشتر

پیشنهاد بازی برای تجربه بیشتر

توضیحات

اگر از بازی Smile لذت بردید، احتمالا از بازی های لیست مقابل هم لذت خواهید برد. همینطور اگر بازی های لیست مقابل را تجربه کرده اید، بازی Smile می تواند یک بازی دیگر باشد که از آن لذت خواهید برذ. البته توجه به توضیحات رومیزشکافی مربطو به مخاطب، ماهیت بازی و … همیشه در اولویت اول قرار داره.

برای مشاهده تصویر کامل هر بازی روی تصویر آن کلیک کنید.

نسخه چاپزی بازی
بخش نهم

نسخه چاپزی بازی

مشخصات چاپزی

شناسنامه چاپزی
  • اسم چاپزی : دراگونا Dragona
  • گرافیک : کورش حیدر
  • انتشار : آیوی گیم
مخاطب
  • تعداد بازیکنان : 3 الی 5 نفره
  • زمان بازی : میانگین 30 دقیقه

  • رده سنی : 12+ سال

داستان

داستان به 1618 بعد از میلاد مسیح باز می گردد. در جایی که قلمرو بزرگ پادشاهی مناطق شمالی مورد حمله و تهدید اژدها های مختلف قرار گرفته است. گویی نبرد بزرگی در پیش است. ملکه برای رهای مردم از ترس و آینده ای وحشتناک به قوی ترین و بزرگترین شوالیه های خود دستور سفر به مناطق شمالی برای مقابله با این تهدید بزرگ را صادر کرده است. شوالیه های وفادار باید به جنگ با اژدها های مختلف رفته و به قلعه اصلی تِراکا، قلعه بزرگترین اژدها، برسند و با شکست آخرین اژدها، جلوی آینده ای وحشتناک برای مردم سرزمین را بگیرند.

جریان کلی
  • در این چاپزی، شما به عنوان فردی هستید که انتخاب های مختلفی از بین کارت های اژدها و کارت های شوالیه دارید.
  • + کارت های شوالیه امتیازات مثبت و کارت های اژدها امتیازات منفی دارند.
  • شما باید سعی کنید کارت های شوالیه با امتیازات مثبت بیشتر را بدست آورید و در عین حال سعی کنید از کارت های اژدها با امتیازات منفی دوری کنید.
نظر شما
بخش دهم

نظر شما

نظر خودتون درباره رومیزشکافی و تجربه بازی رو در قسمت نظرات در زیر همین پست با ما در میان بذارید.

در صورتی که فرصت تایپ ندارید شماره حستون بعد از بازی رو برامون بنویسید.

مشاهده بیشتر

کورش حیدر

20 سال عمر خوبیه برای اینکه چیزایی از دنیایی که درونش زندگی می کنی بفهمی که باهاشون بتونی 20 سال بعدی زندگیت رو بهتر، مفید تر، موثر تر، با لذت و رشد بیشتر بگذرونی. 20 سال اول به بازی، مطالعه، هنر و ورزش گذشت، برنامه برای 20 سال بعدی هم همینه. البته خیلی بیشتر از قبل. پس برو که بریم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا