Header Logo

بازی رومیزی، افسردگی زدایی (2)

دسته بندی :دسته‌بندی نشده 15 فروردین 1399 کورش حیدر

متوجه شدیم که بازی رومیزی در کل به دو صورت کلی وجود داره: یا در اون استراتژی بسیار موثره یا شانس و Game play. البته تعاریف دقیق تری میشه ارائه داد ولی تا همین حد کافیه.

بهتره هم بدونید که به نوع اول که جدید تر از نوع دومه سبک آمریکایی و به نوع اول آلمانی گفته میشه.

در جهان امروز بازی های رومیزی به حدی پیشرفت کردن که دیگه خبری از مکانیزم های ساده تاس و … نیست. بلکه بازی های امروز، به شدت استراتژی محور و حاوی مکانیزم های جدیدتری هستن که باعث شدن تجربه زندگی واقعی و حتی تجربه هایی که قبلا از بازی های ویدئویی کسب می کردیم، الان بتونیم با بازی های رومیزی تجربه کنیم.

 

برای مثال بازی Stone Age یک بازی رومیزی استراتژیک با مکانیزم کارگر گزاری و جمع آوری منابع، یک تداعی عالی از امثال بازی های Stronghold و Civilization هستش.

مبدا بازی رومیزی

جالبه که بدونید بازی رومیزی در ابتدا در نزدیکای جنگ جهانی دوم و تقریبا در آلمان به وجود اومد. هدف این بازی ها از بین بردن افسردگی مردم و حال و هوای جنگ و موشک و … بود که البته در دنیای امروز هم این امر تا حدی قابل لمسه.

به هر حال با شروع از جنبه افسردگی زدایی، بازی های رومیزی، امروزه تونستن قسمت اعظمی از زندگی مارو شامل بشن. اینکه جقدر بزرگ، انتخابش با شماست …

در ادامه قراره به معرفی یک سری از مکانیزم های بازی رومیزی بپردازیم تا در خرید و تحلیل بازی ها، بتونه به شما عزیران کمک کنه…

پایان قسمت دوم و نهایی

همچنین ببینید:

کورش حیدر

20 سال فرصت خوبیه برای اینکه انسان به ابتدای راهی که تا الان اومده و راهی که در ادامه مسیر قراره بره، رسیده باشه. 20 سال اول به علم، موسیقی و ورزش گذشت. برنامه برای ادامه مسیر هم همینه.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: