طراحان بازی

ایده تا تولید بازی رومیزی بلاد | مصاحبه با مجید کریمی

طراح و مدیر تولید بازی رومیزی بلاد و اسلیما گیمز

بعد از انتشار بازی رومیزی ایرانی بلاد و سر و صدای زیادی که ساخت به سراغ گفتگویی صمیمی رفتیم. در این گفتگو ابوذر بلالی سردبیر آیوی گیم به سراغ گفتگویی صمیمی با مجید کریمی رفته. موضع اصلی بحث درباره بازی بلاد از فرآیند شکل گیری ایده و تبدیل آن به یک محصول است.

موضوعاتی که درباره آن را صحبت شد

مقدمه و شکل گیری ایده

  • معرفی آقای کریمی و نحوه جذب ایشان به سمت دنیای بازی های رومیزی
  • نحوه شکل گیری ایده بازی بلاد و دنیا سازی آن
  • تحقیق و توسعه حول بازی و شکل دهی آرایه جدیدی از دانشمندان ایرانی-اسلامی

شروع فرآیند تولید و چالش های پیش رو

  • شروع فرآیند تولید و نشر بازی بلاد
  • چالش های اصلی تولید و نشر بازی و متریال تولید
  • مشکل نبودن دستگاه و اپراتور های تاثیر گذار در تولید
  • مشکل شیوع کرونا و عقب افتادن تولید بازی

درباره خود بازی بلاد

  • هدف طراحی، فرآیند طراحی و گیم پلی های مختلف بازی بلاد
  • فرآیند پلی تست های بازی و سیستم پردازش ایده برای رسیدن به یک گیم پلی جذاب
  • فضای پلی تست و گیمر های داخل کشور
  • نسخه های اولیه بازی بلاد و عبور ایده از میان محدودیت ها
  • نسخه های انتهایی بازی و شکل گیری گیم پلی مستقل بازی برای ارائه

ویژگی های مختلف بازی بلاد

  • درصد استراتژی، تعامل و شانس در تعداد مختلف بازیکن ها
  • نقد های مختلف بازی درباره درصد شانس در بازی
  • ابعاد مختلف بازی تاثیر گذار در استراتژی، تعامل و شانس
  • مکانیزم ها و دینامیک های مهم و مختلف بازی بلاد
  • مکانیزم جنگ در بازی و تاثیر شانس در آن
  • نحوه به کار بردن مکانیزم پایه “انجین سازی” یا Engine Building در بازی

کوروش کریمی

دانشجوی خسته مملکت، با چهارتا مهارت رزومه ای، که دوست داره یه مدرسه بسازه. بردگیم‌هارو بیشتر از ویدئوگیم دوست دارم. آیوی رو ساختم چون فکر می کنم مردم نیاز دارن بازی کنن، و باید بهشون بازی های خوب معرفی کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا