Header Logo

رومیزشکافی ژاندارمری

برای اطلاع از رومیزشکافی های دیگه وارد “صفحه رومیزشکافی” سایت آیوی گیم شوید.

بازی کارتی ژاندارمری

بیشترین پرونده رو حل کنید تا بتونید مجرم اصلی رو بگیرید و رئیس ژاندارمری بشید.

2-6 نفره

تعداد بازیکنان

40 دقیقه

مدت زمان بازی

9+ سال

رده سنی

خرید بازی
نسخه موبایلی
نسخه چاپزی
  • طراحی: محمد زارعی، سهراب مستقیم، جواد عابدیان، رضا آقا رحیمی
  • تصویرسازی: محمدرضا زارعی
  • گرافیک:
  • توسعه:
  • نسخه خارجی: Gendarmery
  • ناشران نسخه داخلی: فربود انگاره (Reality Game)
  • ناشران نسخه خارجی: –

میخوای از ژاندارمری چی بدونی ؟

بازی در یک نگاه

کیفیت گیم پلی

امتیازات

1.95/5

تقریبا متوسط

1.95/5

استراتژی

شانس

تعامل

سنگینی قوانین بازی 1.36 / 5
استراتژی در بازی 1.35 / 5
شانس در بازی 1.43 / 5
تعامل در بازی 1.12 / 5
گرم بودن گیم پلی 1.57 / 5
پیچیدگی گیم پلی 1.29 / 5
تکرارپذیری بازی 2.1 / 5

توضیحات بازی

مشخصات فنی

نوع بازی (Type)
دسته بندی (Category)
  • Card Game
  • Thematic
مکانیزم ها (Mechanics)
  • Card Drafting
  • Set Collection
  • Take That

داستان بازی

پرونده ی تازه ای پاسگاه ژاندارمری را به هم ریخته است. مقامات توقع دارند این پرونده سریعا حل شود و مجرم اصلی دستگیر شود. شما افسران ژاندارمری با در کنار هم قرار دادن پرونده های مختلف، مظنون ها را بازداشت کنید تا به کمک اطلاعاتی که از استنطاق آنها به دست می آید به مجرم اصلی دست پیدا کنید.

توضیحات کلی بازی

ژاندارمری یه بازی ایرانی تماتیک، طراحی شده توسط تیم فربودانگاره هستش که ازشون بازی هایی مثل زار و شادزد وزیر رو میشناسیم. در این بازی کارتی خانوادگی سبک شما در نقش افسران یه ژاندارمری هستید که سعی می کنید با جور کردن سرنخ های لازم برای گرفتن یه سری متهم، دارید به سمت گرفتن یه متهم اصلی میرید.
مبنای بازی بر بدست آوردن کارت های سرنخ یا میز، متناسب با متهمینی مشخصات اونها روی کارت های دیوار موجوده، هستش.
تموم شدن بازی یه شرط داره و اون اینه که متهم اصلی پیدا بشه که این خودش دوتا شرط داره. بعد از اتمام بازی، بازیکن با بیشترین امتیاز برنده بازیه.

سابقه طراحان بازی

  • محمدزارعی:
  1. زار (Zaar)
  2. شادزد وزیر (King Thief Minister)

قطعات بازی

  • ۱ بایگانی
  • 28 کارت دیوار

  • 36 کارت دَر

  • 72 کارت میز
  • 28 کارت استنطاق
  • دفترچه قوانین

مخاطب بازی

مشخصات بازیکن

حداقل سطح آشنایی مورد نیاز مخاطب با بردگیم برای بازی چقدره؟

خیلی کم

منچ-مارپله

کم

محدود

متوسط

هر از گاهی

زیاد

پیگیر

خیلی زیاد

خوره

بازی سبک هستش و نیاز اساسی به آَشنایی مخاطب با بردگیم نداره. اما مکانیزم های بازی طوری هستش که شاید برای مخاطبی که سطح آشنایی اون با بردگیم “خیلی کم” باشه، اینکه بتونه با جریان بازی پیش بیاد و گیم پلی رو دریابه، یکم اذیته. پیشنهاد میشه مخاطبی که برای بازی انتخاب میشه، مخاطبی باشه که قبل از ژاندامری چندتا بازی کارتی تجربه کرده باشه.

جور کردن بازیکن برای این بازی چطوره؟

خیلی راحت
راحت
متوسط
سخت

با توحه به ساده و سبک بودن بازی، جور کردن مخاطب برای این بازی راحته و میشه به هرکسی پیشنهاد بدید که سر میز بازی بیاد، البته با توجه به نکته ای که در قسمت “سطح آشنایی مخاطب با بردگیم” گفتیم. نتیجتا جور کردن بازیکن برای این بازی سطح “راحت” داره و پیشنهاد میشه متناسب با سطح آشنایی مخاطب با بردگیم، اونو پای میز بازی بیارید.

بازی برای کسانی که چه علاقه و حرفه ای دارن میتونه باحال باشه؟ (وابسته به تم، فضای بصری بازی و گیم پلی)

بازی تماتیکه و این یعنی برای کسانی که علاقه مند به بازی های تماتیک و آرت ایران قدیم تو فاز ژاندارمری و آژان و اینا هستن میتونه جذاب باشه. از یه سو چون این تماتیک بودن بازی به سمت گیم پلی نرفته و نمیشه گفت که برای کسانی که تو فاز کارگاهی هستن میتونه جذاب باشه ولی شاید بتونه باشه.

جمع بازیکنان

بهترین تعداد بازیکنان

2 نفره
2.5/5
3 نفره
4/5
4 نفره
3.5/5
5 نفره
3/5
6 نفره
2.3/5
3-4

تعداد ایده آل بازیکنان

دوتا نکته مهم درباره تعداد بازیکن های بازی هست که به گیم پلی برمیگرده. اول اینکه تعداد بازیکن ها در حالتی که کم باشه، یعنی دو نفره، نوبت ها سریع میگذرن و حس و هیجان بازی زیاد درک نمیشه. چون از یه طرف هر کسی عمدتا قراره تو نوبتش یه کارت از بین دوتا دسته کارت سرنخ برداره و تمام. نهایتا یه کارت در رو بشه و یکم به بازی حس و حال بده. نکته دوم درباره تعداد بازیکن های زیاده، یعنی 5 و 6 نفره. در این حالت مشکل منتظر موندن شما رخ میده. شما کلی صبر میکنید که توی نوبتتون یه کارت بردارید و احتمالش زیاده که اون کارت اونی نباشه که میخواید، جون قبل شما پنج نفر یا چهارنفر دسته کارت های سرنخ رو درو کردن. به نوعی بازی اصلا حس بازی به خودش نمیگره و تا حدی به یه کارت برداشتن بدون هیجان تبدیل میشه. حتی وقتی میخواید کارت بایگانی کنید و یه کارت در رو کنید و یا متهم هارو دستگیر کنید، بازم حس خاصی به بازی منتقل نمیشه. رو همین حساب تعداد 3 یا نهایتا 4 نفره، بهترین تجربه از بازی نسبت به بقیه تعداد بازیکن هاست. البته درباره گیم پلی بازی مفصل ار در بخش مربوط به “گیم پلی” صحبت می کنیم.

رده سنی بازیکنان

8+

حداقل رده سنی

99-

حداکثر رده سنی

13+

رده سنی ایده آل بازیکنان

بازی با مخاطبین حول و حوش 8 سال تست شده و نتیجه مثبتی گرفته شده. چون بازی از نظر فکر کردن و برنامه ریزی در سطح کمی قرار داره، برای کودک 8 ساله محاسبات ذهنی زیادی نداره و تا حدی بازی بیشتر تبدیل میشه یه یه بازی تطبیق سرنخ های روی کارت های سرنخ با متهمین. البته پیشنهاد نمیشه با افراد زیر 12 سال بازی کنید، چون گیم پلی بازی سرد هستش و بیشتر به سمت سردی میره. از سوی دیگه حداکثر رده سنی برای بازی نداریم و با هر رده سنی میتونید بازی کنید. بهترین رده سنی هم 13+ سال هستش که خب با توجه به ساده بودن بازی، زیاد قرار نیست از حس و حال بازی بخاطر کم سن بودن بازیکن ها کم بشه.

مناسب برای چه جمعی

بازی برای تقریبا همه جمع ها مناسبه و میتونید حتی اون رو در جمع های رسمی بازی کنید. البته یه “تو پاچه کردن” ریز داخل بازی هست که خب از تو پاچه کردن های بازی مثل کاستل نیست که خیلی آشکار و زیاد باشه. پس بازم پیشنهاد میشه با جمع هایی که باهاشون تعارف دارید، بازی نکنید.

یادگیری و چیدمان بازی

مناسب ترین راه یادگیری بازی

ویدئو های آموزشی

مناسب ترین راه یادگیری بازی چیه ؟

دفترچه قوانین
4.5/5
گیم گورو(فرد)
3.5/5
ویدئو آموزش
2/5
دفترچه قوانین

بهترین راه یادگیری

بازی قوانین ساده ای داره و دفترچه برای یادگیری بازی مناسبه. چون حتی اگر ویدئو آموزشی ببینید، احتمالا برای چیدمان بازی به دفترچه رجوع خواهید کرد.

دفترچه قوانین و راهنمای بازی

حجم دفترچه متناسب با اطلاعات داخل اون چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

دفترچه بازی حجم مناسبی داره و متناسب با حجم اون اطلاعات داخل اون هم خیلی خوب جایگذاری شده و حجم زائدی نداره.

نگارش دفترچه شامل ترجمه، رنگ، گرافیک، فونت و ... چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

دفترچه بازی اورجیناله و از صفر نوشته شده. از نظر نگارشی در سطح مناسبی قرار داره. گرافیک دفترچه خوبه و با تم اصلی بازی میخونه، فونت خیلی مناسب فضای بازی و البته خواناست، سطر بندی نوشته و رنگ و لعاب اون هم مناسبه. یعنی با یه دفترچه تمیز طرف هستیم.

تاثیر دفترچه در یادگیری بازی چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

اطلاعت داخل دفترچه از نظر اینکه مخاطب صفر میتونه با اونها بازی رو یاد بگیره واقعا خوب و مناسب نوشته شدن و این نشون دهنده تجربه مثبت تیم طراحی فربودانگاره از دفترچه بازی های قبلیشون هستش.

دفترچه چقدر کامل نوشته شده ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

سرفصل های موجود در دفترچه کامل هستن. تصاویر و مثال ها، نکات و تبصره ها همگی سر جای خودشون و به صورت موثری در دفترچه قرار گرفتن.

زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه دفترچه (به دقیقه)

05-10
2/5
10-15
4/5
15-20
3.5/5
20+ .
1.4/5
15 دقیقه

زمان میانگین به دقیقه

توزیع زمانی مطالعه دفترچه تقریبا اینطوریه که عمدتا بین 10 تا 15 دقیقه برای اکثر افراد طول میکشه که دفترچه رو مطالعه کنن و اصل بازی رو یاد بگیرن. برای بقیه افراد هم اگر کند بخونن تا 20 دقیقه و بیشتر ممکنه طول بکشه و اگر هم مخاطب گیمر باشه و دفترچه خوندن رو بلد باشه، سریع میره سراغ قسمت آموزش بازی و در حد 10 دقیقه بازی رو یاد میگیره. البته احتمالا یادگیری چیدمان بازی از دفترچه بیشتر وقت مطالعه تون رو بگیره. یه کارت خلاصه قوانین شامل توضیحات کارت های دیوار وجود داره که میتونید بدون خوندن اون از دفترچه در حین بازی به اون مراجعه کنید و این زمان خوندنتون رو کم میکنه.

لینک های دانلود دفترچه راهنمای بازی

چیدمان بازی

مدت زمان تقریبی چیدمان بازی (به دقیقه)

کمتر از 1 دقیقه
2/5
بین 1 تا 5 دقیقه
4/5
بیشتر از 5 دقیقه
0.2/5
2 دقیقه

زمان میانگین

چیدمان بازی بیشتر حول کارت های پرونده اصلی یا استنطاق میچرخه که باید اونهارو اول از کارت های دارای نشان مدال جدا کنید، بعد بر بزنید و کارت های مدال رو بزارید زیر اونها. بعد اونهارو به پست طوری بچینید که زنجیر دور اونها یه مسیر مستطیلی بسته رو درست کنن. بعد کارت های متهمین میرن روی اونها. بقیه کارت ها رو هم با دسته خودشون بر میزنید . میزارید کنار بایگانی بازی که همون جعبه بازیه. کارت های میز یا سرنخ رو به دو دسته تقسیم می کنید و به رو میزارید همونجا.

ماهیت بازی

قوانین

حجم قوانین بازی چقدره ؟

کم
متوسط
زیاد

قوانین بازی حجم زیادی ندارن. همینطور نکات، تبصره ها و … از نظر حجمی. اصل قضیه صحبت کردنه و رای دادن. اگر برای ماموریت انتخاب بشید یه اکشن کارت بای کردن هم اضافه میشه. همینطور اگر فرمانده بشید، باید تیم انتخاب کنید.

سنگینی قوانین بازی

1.36/5

سبک

سرعت تسلط به قوانین بازی چطوره ؟

کند
متوسط
سریع

قوانین اصلی بازی کم و ساده هستن و این باعث میشه سریع به اونها مسلط بشید.

قوانین و نکات مهم بازی که ممکنه فراموش کنید:

  • برای گرفتن یه متهم، حتما باید همه کارت های سرنخ یا میز دستتون رو استفاده کنید.
  • شما میتونید برای گرفتن یه متهم، از یه سرنخ، بیشتر از یه کارت داشته باشید.

استراتژی

ابزار استراتژی در بازی

  • مکانیزم ها و دینامیک ها: Card Drafting + Set Collection
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح استراتژی در بازی

1.35/5

انتخابی مهم که بازی رو میتونه عوض کنه

بازی چقدر نیاز به فکر کردن و برنامه ریزی داره؟

سرعتی-مهارتی

نیاز به سرعت عمل و مهارت

کم

نیاز به فکر کردن جزئی

متوسط

تاکتیک محور

متوسط

استراتژی محور

زیاد

تاکتیک + استراتژی

فکر کردن در این بازی همیشگی نیست. شما در نوبتتون نیازه که از بین دوتا کارت، یکی رو انتخاب کنید. اینکه اونها به دردتون میخورن یا نه رو شانس در بازی مشخص میکنه، ولی در کل قرار نیست زیاد فکر کنید و صرفا یه انتخاب عمدتا ساده از بین دوتا کارته. این نکته هم اینجا قابل توجهه که ژاندارمری یه بازی خانوادگی سادست و نباید ازش انتظار فکری بودن زیاد رو داشته باشید. برنامه ریزی در بازی هم از جنس یه متهم هدفه که باید براش سرنخ جمع کنید و این هدف به راحتی و با یکم حواس جمع بودن توسط بقیه بازیکن ها حدس زده میشه و زیاد پنهان نیست. اینجاست که یکم رقابت شاید در بازی اضافه بشه. در مجموع سطح فکر کردن و برنامه ریزی در بازی “کم” هستش.

سطح آینده نگری و ذهن خوانی بازی چقدره ؟

خیلی کم
کم
متوسط
زیاد

بازی بر مبنای این پیش میره که چه کارت های میز یا سرنخی در حال حاضر رو هستن و بازیکن ها میتونن انتخاب کنن. از این نظر برنامه ریزی خاصی برای پیروزی نمیشه چید مگر یه انتخاب مدت دار و یه انتخاب بلند مدت. انتخاب طولانی تر یا مدت دار انتخاب یه مسیره: اینکه شما میخواید از طریق حل پرونده های مختلف غیر اصلی امتیاز جمع کنید و یا صرفا تمرکز کنید روی حل پرونده اصلی که احتمالا لقمه چرب تری هستش. انتخاب کوتاه مدت تر هم یه انتخاب ساده تر برای اینه که اگر دنبال حل پرونده های غیر اصلی هستید، سراغ کدوم برید، که خب این انتخاب محدود به کارت های میزی هستش که الان رو شدن و باعث میشن شما برید به سمت انتخاب یه پرونده خاص یا بیشتر. پس آینده نگری خاصی در بازی نداریم.

درباره ذهن خوانی میشه گفت، با یه سری محاسبات ذهنی برای مشخص کردن پرونده هدف بازیکن های دیگه باعث میشه فاکتور ذهن خوانی رو از بازی حذف کرد. یعنی شما فقط کافیه حو.استون به کارت های میزی که بازیکن های دیگه برمیدران باشه تا بتونید هدف اونهارو مشخص کنید. البته ممکنه در بازی شرایطی فراهم بشه که نشه پیش بینی کرد که بازیکن دنبال کدوم پروندست. در مجموع سطح آینده نگری و ذهن خوانی در بازی مقدار “کم” داره.

حجم محاسبات و حساب و کتاب ریاضی در حین بازی چقدره ؟

ندارد
کم
متوسط
زیاد

این بازی محاسبات جبری ریاضی نداره. 

شانس

ابزار شانس در بازی

  • مکانیزم ها: Card Drafting , ~Push your luck
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح شانس بازی

1.43/5

شانسی که بازی رو مدیریت میکنه

سطح شانس در بازی چقدره ؟

خیلی کم

هیچ ابزار و اتفاق شانسی در بازی نیست

کم

شانس تنها برای بهینه سازی بازی هست

متوسط

مکانیزم های شانس محور کم در بازی

زیاد

مکانیزم های شانس محور زیاد در بازی

خیلی زیاد

کل جریان بازی روی شانس میچرخه

همونطوری که گفتیم اصل بازی کارت های میز هستن و اونها تحت تاثیر مکانیزم Card Drafting یا کارت کشی هستن که شانس در بازی رو میبره بالا. هر کارتی که برداشته میشه و کارت زیرش رو میشه، برای بازیکن ها میتونه یه مسیر جدید باز کنه و یا مسیر قبل رو خراب کنه. یه مکانیزم Push Your Luck یا “شانستو امتحان کن” نسبتا زیر پوستی هم توی بازی هست که شمارو به سمت یه انتخاب میبره: انتخاب اینکه برای جمع کردن مدرک بیشتر و نتیجتا امتیاز بیشتر ریسک کنی و کارت میز بیشتری جمع کنی و یا بیخیال ریسک بشی و بری سراغ حل پرونده.

تعامل

ابزار تعامل در بازی

  • مکانیزم ها:  Take That
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح تعامل بازی

1.12/5

راه پیروزی بقیه رو سد کن

تاثیر بازی دیگران روی بازی شما چقدره ؟

کم

هر کسی در بازی به راه خودشه

متوسط

حد معقولی از تاثیر در بازی

زیاد

بازیتون کلا دست خودتون نیست

بازی تحت تاثیر توپاچه کردن کارت های مختلف سرنخ یا میز و همچنین اذیت کردن بقیه با کارت های دیوار هستش که خود این تاثیر هم با شانس در بازی در هم تنیده شده. چون کارت های میز و دیواری که رو میشن کاملا شانسی هستن. این تاثیر میتونه مقدار کم یا زیاد داشته باشه و اونم باز وابسته به کارت هایی هستن که رو میشن. نتیجتا به طور میانگین سطح این تاثیر “متوسط” هستش.

میزان حرف زدن و مذاکره در بازی (دیپلوماسی) چقدره ؟

کم

کلا حس کتابخونه داریم و زیاد صحبت نمیشه

متوسط

صحبت های گذرا و وابسته به جمع بازیکنان

زیاد

فضای بازی آدم رو یاد جمعه بازار میندازه

جریان اصلی بازی روی صحبت کردن، استدلال کردن و مذاکره کردن میچرخه. پس دنبال یه جریان بی سر و صدا از بازی نباشید.

تجربه بازی

گیم پلی

گرم بودن گیم پلی (میزان ارتباط گیری مخاطب با بازی ) چقدره ؟

اجاق گاز
گرم تنوری
گرم
ولرم
سرد

ژاندارمری در حالت ایده آل یه رقابت ولرمه که در اون بازیکن ها برای اذیت کردن همدیگه و حل پرونده های هدفی که دارن، تلاش های نه زیاد عمیقی میکنن، اما در حالت رایج تر غیر ایده آل اون، تبدیل میشه به یه بازی سرد که جریان بازی خودش پیش میره و شما صرفا مثل یه ربات باید یه کارت بردارید و یا بایگانی کنید و نهایتا پرونده هستن و هیچ دخالت عمیق و یا گاها حتی سطحی در اون حس نمیکنید. تجربه واقعی بازی معمولا بین این دو مرزه. ممکنه در بازی وقتی بازی تموم شد حسی که داشتید این بوده باشه که صرفا وایسادید نوبتتون بشه که یه کارت بردارید، بدون اینکه کار خاصی کرده باشید. البته شاید گفته بشه که نگاه خیلی خشک به بازی باعث این دیدگاه شده و به هر بازی اگر اینطوری نگاه کنیم، گیم پلی سردی خواهد داشت، اما تست بازی روی مخاطبین مختلف این رو تایید میکنه. همچنین بررسی های فنی نشون میده مکانیزم های بکار رفته در بازی که بیشتر از همه تمرکز روی یه دسته کارت(کارت های میز) دارن و این دسته کارت ها با دینامیکی از جنس شانس (Card Drafting) در بازی وارد میشن و یه انتخاب محدود رو در بازی وارد میکنن، تا حد زیادی در سرد شدن گیم پلی بازی تاثیر گذاشتن. در مجموع گیم پلی بازی تا حدی “سرد به سمت ولرمه”.

گیم پلی چقدر گرمه ؟

1.57/5

سرد به سمت ولرم

پیچیده و سنگین بودن گیم پلی چقدره ؟

کوره فشار
یکم اذیته
متوسط
روان و ساده
آب خوردن

گیم پلی بازی واقعا ساده و روانه. همونطوری که درباره گرم بودن گیم پلی گفتیم، پیش میاد در بازی که حس کنید صرفا دارید بازی رو پیش میبرید بدون اینکه دخالتی در اون داشته باشید، و این گیم پلی بازی رو به سمت ساده و روان بودن میبره.

گیم پلی چقدر پیچیدست ؟

1.29/5

روان و ساده

چالش های مهم حین بازی برای بازیکن

  • ریسک برای جمع کردن سرنخ بیشتر یا قناعت به سرنخ های موجود و امتیاز کم تر.

تکرار پذیری بازی

تنوع در روش های برد و باخت

کم
متوسط
زیاد

روش های برد و باخت بازی از نظر فنی زیاد نیست و تنوع نداره، اما اینکه هر سری از بازی برای مخاطب تازگی داشته باشه، تا حدی در بازی اتفاق میفته. یه دلیل برای این امر میتونه شانس در بازی باشه که کارت های سرنخ رو در بازی با احتمالات مختلف وارد میکنه و این دیتای متنوع اضافه شده به بازی، میتونه تنوع خوبی در بازی وارد کنه.

تکرار پذیری بازی

2.1/5

مسیر ثابت اما با حس و حال جدید

نمودار گیم پلی ژاندارمری

روند تغییر هیجان، استرس، فکر کردن، شانس، نا امیدی و ... در طول بازی به چه صورته ؟

روند پیش روی بازی از نظر تجربی یه روند خطی و یکنواخته و رقابت در اون از هر بازی به بازی دیگه تغییر میکنه. در کل یه روند خطی با افت و خیز های ریز و درشت داریم که اون افت و خیر های ریز و درشت، قسمت های از بازی هستن که مثلا یه کارت دیوار رو میشه یا یه کارت میزی که همه دنبالش هستن روی دسته کارت ها قرار میگیره.

مکانیزم های بازی

مکانیزم Card Drafting

  • رایج بودن مکانیزم : بسیار رایج (کاربرد در بیش از 9000 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Through the Ages, Concordia, Wingspan, 7Wonders Duel, Azul
  • کاربری این مکانیزم در ژاندارمری: هر کسی بعد از بازی کردن یه کارت باید یه کارت از دسته وسط بکشه تا کارت های دستشو به 3 عدد برسونه.

مکانیزم Set Collection

  • رایج بودن مکانیزم : بسیار رایج (کاربرد در بیش از 13300 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم:  Gallerist, Splendor, Isle of Sky, Azul, Arboretum  
  • کاربری این مکانیزم در ژاندارمری: شما باید محصولات مشابه رو متناسب با تعدادی که به سکه میرسن روی یه جالیز بکارید تا بتونید موقع برداشت، از اونها سکه بدست بیارید.

مکانیزم Take That

  • رایج بودن مکانیزم : رایج (کاربرد در بیش از 3000 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم:  Evolution, Potion Explosion, Saboteur, Beasty Bar , Age of War
  • کاربری این مکانیزم در ژاندارمری:شما میتونید با استفاده از قابلیت برخی کارت ها، از بازیکن های دیگه کارت بگیرید و اونهارو در بازی کلیب اذبت کنید.

بازی های مشابه

روند تغییر هیجان، استرس، فکر کردن، شانس، نا امیدی و ... در طول بازی به چه صورته ؟

اگر از بازی ژاندارمری  لذت بردید، احتمالا از بازی های لیست سمت راست هم لذت خواهید برد. همینطور اگر بازی های لیست مقابل را تجربه کرده اید، بازی جالیز می تواند یک بازی دیگر باشد که از آن لذت خواهید برد. البته توجه به توضیحات رومیزشکافی مربوط به مخاطب، ماهیت بازی و … همیشه در اولویت اول قرار داره.

برای مشاهده تصویر کامل هر بازی روی تصویر آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره ژاندارمری

  • این بازی بازگردان کدوم بازیه ؟

بازی ژاندارمری یه بازی اورجینال ایرانیه. یعنی طراحی صفر تا صد اون توسط تیم فربودانگاره یا Reality Game انجام شده.

  • بزی خیلی شانسیه ؟

در قسمت ماهیت بازی مفصل گفتیم که فضای شانس بازی چطوریه. ولی به طور خلاصه میشه گفت این بازی یه بازی خانوادگی سبکه که طبیعیه که در اون شانس زیاد باشه.

حستون از تجربه ژاندارمری چی بود ؟

خیلی باحال

زیاد حال داد، تجربه بازی هیچوقت یادم نمیره!

کمی باحال

تجربه بازی زیاد بد نبود، بسی حال داد اما ...

ای بابا!

تجربه بازی زیاد حال نداد، کاش می شد...

خدایا بسه دیگه

کاش بازی نمیکردم، بسیار پشیمانم...

آیوی گیم
آیوی گیم

سال 1398 سالی بود که آیوی گیم متولد شد. یه تیم از افرادی که هم علاقه مند به بازی کردن بودن و هم سهیم کردن بقیه افراد به لذت بازی. آیوی گیم تلاش داره تا بتونه روزی، بازی رو به عنوان یه مفهوم حرفه ای و تخصصی وارد زندگی روزمره انسان ها بکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط