Header Logo

رومیزشکافی Good Cop Bad Cop

برای اطلاع از رومیزشکافی های دیگه وارد ” بخش رومیزشکافی” در سایت آیوی گیم شوید.

بازی دورهمی Good Cop Bad Cop

سعی کن با هوشمندی و با انتخاب هایی که داری بتونی هم تیمی ها و دشمنانت رو پیدا کنی، از خودت محافظت کنی و سعی کنی رهبر تیم مقابل رو از بین ببری.

2-8 نفره

تعداد بازیکنان

10-20 دقیقه

مدت زمان بازی

12+ سال

رده سنی

خرید بازی
نسخه موبایلی
نسخه چاپزی
  • طراحی: Brian Henk, Clayton Skancke
  • تصویرسازی: Dwayne Biddix, آریا صلاحی
  • گرافیک: Dwayne Biddix, آریا صلاحی
  • توسعه:
  • نسخه داخلی: پلیس خوب پلیس بد
  • ناشران نسخه داخلی: آکوگیم (Akogame)و دهکده بردگیم
  • ناشران نسخه خارجی: Overworld Games, Pull the Pin Games, Broadway Toys LTD , …

میخوای از GCBC چی بدونی ؟

بازی در یک نگاه

کیفیت گیم پلی

امتیازات

2.40/5

متوسط روبه خوب

2.4/5

استراتژی

شانس

تعامل

سنگینی قوانین بازی 1.22 / 5
استراتژی در بازی 1.31 / 5
شانس در بازی 1.54 / 5
تعامل در بازی 1.83 / 5
گرم بودن گیم پلی 1.83 / 5
پیچیدگی گیم پلی 1.29 / 5
تکرارپذیری بازی 2.38 / 5

توضیحات بازی

مشخصات فنی

نوع بازی (Type):

  • Party

دسته بندی (category):

  • Bluffing
  • Card Game
  • Deduction
  • Party Game
  • Spies/ Secret Agents

مکانیزم های بازی (Mechanics):

  • Alliances
  • Hand Management
  • Hidden Roles
  • Memory
  • Player Elimination
  • Take That

داستان بازی

در ایستگاه پلیسی جلسه ای در حال برگزاری است تا درباره افزایش جرم و جنایت در آن ایستگاه و بین مامورین پلیس بحث شود، اما غافل از اینکه پلیس های فاسدی که عاملین جرم و جنایت هستند نیز در آن جلسه حضور دارند. شما جزو کدام دسته هستید ؟

توضیحات کلی بازی

بازی پلیس خوب پلیس بد یه بازی تیمیه. در اون بازیکن ها به دو گروه پلیس های خوب (Honest) و پلیس های بد (Crooked) تقسیم میشن و هر گروه یه رئیس یا فرمانده داره. فرمانده پلیس های خوب Agent هستش و فرمانده پلیس های بد Kingpin. بازیکن ها باید تلاش کنن که فرمانده گروه مقابل خودشون رو پیدا کنن و با شلیک کردن به اون، اونو بکشن تا بازی رو ببرن. بازی یه سری تایل تفنگ هم داره که ازشون برای هدف گیری و شلیک به همدیگه استفاده می کنید.

بازی یه بازی سریع و روانه که در حد 15 دقیقه وقتتون رو میگره و تعداد بازیکن ها اون هر چقدر بیشتر باشه، جذابیت بازی هم بیشتر میشه.

نسخه های زیادی از این بازی به زبان های مختلف تولید شده. نسخه های داخلی این بازی توسط آکوگیم (Ako Game) و دهکده بردگیم با تغییر آرت و تم بازی تولید شده که البته تم های هر دو نسخه با بازی اصلی و با همدیگه فرق میکنه.

بازی نکات مثبت و منفی قابل توجهی داره که پیشنهاد میشه قبل از خرید بازی حتما اونها رو بخونید و بعد تصمیم بگیرید.

سابقه طراحان بازی

  • Brian Henk:
  1. Leader of Euphoria
  2. New Salem
  3. The Zorro Dice Game

قطعات بازی

  • 24 عدد کارت شناسایی (Integrity)
  • 21 عدد کارت تجهیزات (Equipment)

  • 4 عدد اسلحه
  • 2 عدد توکن زخمی
  • 1 کارت سربازرس
  • 5 عدد پایه نگهداره 
  • دفترچه راهنمای بازی

مخاطب بازی

مشخصات بازیکن

حداقل سطح آشنایی مورد نیاز مخاطب با بردگیم برای بازی چقدره؟

خیلی کم

منچ-مارپله

کم

محدود

متوسط

هر از گاهی

زیاد

پیگیر

خیلی زیاد

خوره

این بازی یه بازی سریع و سادست و البته یه بازی دورهمیه. یعنی مناسب برای دورهمی هایی هستش که میخوان در حد 20 دقیقه یکم سر و کله هم بزنن. از طرفی بازی سادست و قوانین روونی داره. اما طبیعتا مثل اکثر بازی های دورهمی که یکم نقش مخفی حساب میشه، نیازه که مخاطب شما یکم با فضای بردگیم هایی که در اونها تیم کشی هست، نقش ها مخفی هستن و باید در این راستا تصمیماتی بگیرید، آشنا باشه. البته بازی صحبت کردنی نیست ولی بلوف داره. نتیجتا سعی کنید مخاطبی رو بیارید پای میز بازی که چندتایی بردگیم این سبکی تجربه کرده باشه.

جور کردن بازیکن برای این بازی چطوره؟

خیلی راحت
راحت
متوسط
سخت

بازی از نظر فنی یه بازی ساده و سبک به جساب میاد، ولی گیم پلی بازی تا حدی سرده مخصوصا در تعداد پایین تر از 5 نفره و این موجب میشه ریسک اینکه بازیکن های جدید برای بازی جور کنید بالا بره. برای همین پیشنهاد میشه اگر با یه گروه بازی رو به خوبی تجربه کردید، دیگه تا زماتی که گروه جدید و پایه و با سطح آشنایی ایده آل گیرتون افتاد، گروهتون رو عوض نکنید.

بازی برای کسانی که چه علاقه و حرفه ای دارن میتونه باحال باشه؟ (وابسته به تم، فضای بصری بازی و گیم پلی)

بازی تم یه اداره پلیس رو داره که در اون هم افراد خائل وجود دارن، با نام پلیس های بد، و هم افراد درست کار، با نام پلیس های خوب. این یعنی تم بازی برای افرادی که پلیس هستن و یا کلا تو فار پلیس بازی هستش، احتمالا جذاب هستش. از طرفی بازی تا حدی نقش مخفی طوره، این یعنی برای افرادی که مافیا باز هستن بازی میتونه ده دقیقه جذابی رو رقم بزنه، به شرطی که بازیکن ها سطح آشنایی مناسب، رده سنی مناسب و همچنین تعداد مناسبی داشته باشن.

جمع بازیکنان

بهترین تعداد بازیکنان

4 نفره
1/5
5 نفره
2/5
6 نفره
3.9/5
7 نفره
4.6/5
8 نفره
4.1/5
7

تعداد ایده آل بازیکنان

بازی طوریه که اگر تعدادتون از 6 نفر کمتر باشه، ممکنه به نحو مسخره ای بازی تموم بشه بدون اینکه اصلا هیجانی از بازی منتقل شده باشه یا مثلا حتی یکم بازی درگیرتون کنه. البته بازی در کل بازی سبکی هست و سریع تموم میشه ولی هر چه تعداد بازیکن ها بیشتر باشه، جذابیت بازی هم بالا میره.

رده سنی بازیکنان

12+

حداقل رده سنی

35-

حداکثر رده سنی

18+

رده سنی ایده آل بازیکنان

بازی در حد اپپسیلونی جنبه مافیا گونه داره ولی با یه سری اتفاقات جالب دیگه که البته در اون صحبت کردن نیست، ولی از این منظر داخل بازی مفهوم واژه “تخریب”، “تعقیب” و “رکب” رو تونسته در مقیاس خیلی کوچیک منتثل کنه که این یعنی برای رده سنی تو حول و حوش 18 سال که اوج بازیگوشی آدمه، خیلی مناسبه. از طرفی پیشنهاد میشه بازی رو با رده سنی کمتر از 12 بازی نکنید چون بازی طوریه که به راحتی با بد بازی کردن یه نفر خراب میشه و تجربه مسخره ای به جا میزاره. از طرفی تا حول و حوش 35 ساله احتمالا بتونن با بازی کنار بیان.

مناسب برای چه جمعی

در کل جو بازی طوریه که برای جمع های خانوادگی زیاد توصیه نمیشه، دلیل اصلی اون هم اولا اختلاف سنی زیاد اعضای خانواده با همه که احتمالا چیز شایئیه و تجربه بازی رو خوب منتقل نمیکنه و ثانیا تعداد اعضای خانواده زیاد نیست و این هم تجربه بازی به سمت خوبی نمیبره. در کل یا باید بازی خیلی سنگین تر یا خفن تر مثل مافیا میشد که درگیر میکرد مخاطبتو و یا برای تعداد پایین هم میتونست تجربه خوبی به جا بزاره.

یادگیری و چیدمان بازی

مناسب ترین راه یادگیری بازی

ویدئو های آموزشی

مناسب ترین راه یادگیری بازی چیه ؟

دفترچه قوانین
4.2/5
گیم گورو(فرد)
4.5/5
ویدئو آموزش
3.8/5
گیم گورو

بهترین راه یادگیری

دقترچه بازی تا حد خوبی خوب نوشته شده و برای یاد گیری مناسبه. البته ما دفترچه فارسی نسخه آکو گیم و دفترچه انگلیسی نسخه Overworld Games بررسی کردیم و اینها برای یادگیری مناسب بودن. ولی چون قوانین بازی طوریه که اگر یه فنر بهتون توضیح بده، کمتر از این طول میکشه که دفترچه رو بخونید و متوجه بشید، بهتره یه نفر بازی رو از روی دفترچه یاد بگیره و بیاد به بقیه توضیح بده.

دفترچه قوانین و راهنمای بازی (نسخه آکوگیم)

حجم دفترچه متناسب با اطلاعات داخل اون چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

حجم دفترچه فارسی بازی نسخه آکوگیم که در دسترس بود و بررسی شد با توجه به اطلاعاتی که در اونه مناسبه.

نگارش دفترچه شامل ترجمه، رنگ، گرافیک، فونت و ... چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

ترجمه دفترچه توسط نیما مسقدی انجام شده و ترجمه خوبیه. از طرفی گرافیک، فونت، کادر بندی و بقیه المان های نگارشی و گرافیکی بازی تا حد خوبی به صورت اختصاصی و با دقت طراحی شدن و مناسب هستن.

تاثیر دفترچه در یادگیری بازی چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

دفترچه بازی مفهومه و برای مخاطب تا حد خوبی یادگیری بازی رو آسون کرد.

دفترچه چقدر کامل نوشته شده ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

بازی در کل خیلی سنگین نیست که نیاز به مثال های متنوع داشته باشه. با همین دید دفترچه تا حد خوبی کامل نوشته شده و قابل قبوله.

زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه دفترچه (به دقیقه)

05-10
1.5/5
10-15
4.2/5
15-20
3.9/5
20+ .
0.8/5
10-15 دقیقه

زمان میانگین به دقیقه

توزیع زمانی مطالعه دفترچه تقریبا اینطوریه که عمدتا بین 10 تا 15 دقیقه برای اکثر افراد طول میکشه که دفترچه رو مطالعه کنن و اصل بازی رو یاد بگیرن. برای بقیه افراد هم اگر کند بخونن تا 20 دقیقه و بیشتر ممکنه طول بکشه و اگر هم مخاطب گیمر باشه و دفترچه خوندن رو بلد باشه، سریع میره سراغ قسمت آموزش بازی و در حد 10 دقیقه بازی رو یاد میگیره.

لینک های دانلود دفترچه راهنمای بازی

چیدمان بازی

مدت زمان تقریبی چیدمان بازی (به دقیقه)

کمتر از 1 دقیقه
3.2/5
بین 1 تا 5 دقیقه
4/5
بیشتر از 5 دقیقه
0/5
1.5 دقیقه

زمان میانگین

بازی چیدمان خاصی نداره. همه قطعات بازی غیر کارت های شناسایی رو میزارید وسط. کارت های شناسایی رو هم طبق ترتیبی که در دفترچه توضیح داده شده متناسب با تعداد بازیکن ها جدا می کنید و بعد تقسیم می کنید.

ماهیت بازی

قوانین

حجم قوانین بازی چقدره ؟

کم
متوسط
زیاد

قوانین بازی از نظر حجمی کم هستن و این بازی رو برای مخاطب عمومی مناسب میکنه، در صورتی که به نکات قسمت گیم پلی هم توجه کنید.

سنگینی قوانین بازی

1.22/5

سبک و ساده

سرعت تسلط به قوانین بازی چطوره ؟

کند
متوسط
سریع

قوانین در عین حال که کم هستن خیلی هم سبک و ساده هستن. شما در نوبتتون قراره یه کار انجام بدید که اگر قبلا در مورش فکر کرده باشید، زیر 10 ثانیه انجام میشه و تمام.

قوانین و نکات مهم بازی که ممکنه فراموش کنید:

  • شما فقط در نوبتتون میتونید یکی از اکشن های بازی رو انجام بدید و نه بیشتر.
  • توجه کنید که برداشتن اسلحه و نشونه گرفتن اون یه نوبت حساب میشه و شلیک کردن خودش یه نوبت کامل.
  • قرمانده پلیسای خوب وپلیسای بعد با اولین شلیک از بازی حذف نمیشن.
  • شما میتونید کارت های تجهیزات رو روی هر کسی (متناسب با اینکه خود اون کارت چیه) و خارج از نوبت بازی کنید.
  • تغییر هدف تفنگتون برای شلیک، خودش یه نوبت حساب میشه.

استراتژی

ابزار استراتژی در بازی

  • مکانیزم ها و دینامیک ها: hand management / memory / bluffing
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح استراتژی در بازی

1.31/5

انتخاب کن چیکار کنی

بازی چقدر نیاز به فکر کردن و برنامه ریزی داره؟

سرعتی-مهارتی

نیاز به سرعت عمل و مهارت

کم

نیاز به فکر کردن جزئی

متوسط

تاکتیک محور

متوسط

استراتژی محور

زیاد

تاکتیک + استراتژی

فکر کردن در بازی مثل خیلی از بازی ها تبدیل میشه به برنامه ریزی های کوتاه مدت یا تاکتیک های لحظه ای که به شما یه تصمیم رو میده که در وضعیت کنونی بازی کدوم یک از اکشن هایی که دارید رو انتخاب کنید سطح این فکر کردن و برنامه ریزیِ در راستای هم، کم هستن ولی عمقشون در بازی کاملا وابسته به تعداد نفرات بازیه که البته به مرور به سمت کم شدن میره، چون نقش ها مشخص میشن و با حذف شدن بازیکن ها بازی در میاد.

سطح آینده نگری و ذهن خوانی بازی چقدره ؟

خیلی کم
کم
متوسط
زیاد

در ابتدای بازی آینده نگری نداریم. چون اطلاعات بازی کاملا پنهانه. ولی به مرور که افراد تیر میخورن و از بازی حذف میشن یا خودشون کارت های شناسایی شون رو، رو میکنن، آینده نگری در بازی زیاد میشه و بازیکن ها میتونن آینده نگری و حتی پیش بینی کنن که البته در بازی تعداد نفرات بالا سخت تره. ذهن خوانی هم تقریبا همینطوره ولی مقدارش از آینده نگری در بازی بیشتره و همیشه از جواب این سوال حاصل میشه: “چرا فلانی به جای فلان کارو کردن، بهمان کار رو کرد؟”

حجم محاسبات و حساب و کتاب ریاضی در حین بازی چقدره ؟

ندارد
کم
متوسط
زیاد

بازی حساب و کتاب ریاضی خاصی نداره. شاید یه سری مواقع نیاز باشه یه سری کارت هارو بشمارید که اصلا به حساب نمیاد.

شانس

ابزار شانس در بازی

  • مکانیزم ها و دینامیک ها: Hidden Roles / ~Aliiance / ~Push Your Luck
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح شانس بازی

1.54/5

شانستو امتحان کن

سطح شانس در بازی چقدره ؟

خیلی کم

هیچ ابزار و اتفاق شانسی در بازی نیست

کم

شانس تنها برای بهینه سازی بازی هست

متوسط

مکانیزم های شانس محور کم در بازی

زیاد

مکانیزم های شانس محور زیاد در بازی

خیلی زیاد

کل جریان بازی روی شانس میچرخه

مثل اکثر بازی های نقش مخفی اینکه چه نقش گیرتون میاد شانسیه ولی نکته اینه که چون نقش های زیادی در بازی نیست و این نقش ها هم قابلیت های خاصی ندارن، غیر از اینکه رئیس دو گروه دو بار باید تیر بخورن که حذف بشن، زیاد اینکه چه نقشی گیرتون بیاد، بهتون شاید بهتون کمک نکنه بهتر یا بد تر بازی کنید. اما در عین حال چون بازی اکشن محوره و نیازه شما یه اکشن رو حتما انجام بدید، Push your luck بازی از نظر مقدار و کیفیت در بازی، بالاست. نتیجتا مقدار شانس بازی “کم” روبه “متوسط” هستش.

تعامل

ابزار تعامل در بازی

  • مکانیزم ها و دینامیک ها: Player Elimination / Take That / ~Aliiances
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح تعامل بازی

1.83/5

بقیه رو بکش

تاثیر بازی دیگران روی بازی شما چقدره ؟

کم

هر کسی در بازی به راه خودشه

متوسط

حد معقولی از تاثیر در بازی

زیاد

بازیتون کلا دست خودتون نیست

تاثیر بازی دیگران روی بازی شما بالاست. چون بازی مکانیزم Player Elimination یا نابودی بازیکن داره، بازیکن ها میتونن با اکشن هاشون مستقیما یه نفر رو از بازی حذف کنن و در واقع باید اینکارو بکنن، منتاسب با تیمی که توش قرار میگیرن و اینکه دنبال کدوم رئیس میگردن. بازی Take That یا توپاچه کردن های ریز و درشتی هم داره که بازی رو جالب تر کردن.

میزان حرف زدن و مذاکره در بازی (دیپلوماسی) چقدره ؟

کم

کلا حس کتابخونه داریم و زیاد صحبت نمیشه

متوسط

صحبت های گذرا و وابسته به جمع بازیکنان

زیاد

فضای بازی آدم رو یاد جمعه بازار میندازه

بازی در کل مثل بازی های نقش مخفی مافیا طور نیست که در اون باید صحبت کنید، استدلال بیارید و رای بدید، بلکه اکشن محوره. البته بلوف در بازی وجود داره که به صورت صحبت کردن درباره کارت یه بازیکن، بعد از اکشن بازرسیه که مقدار زیادی نیست.

تجربه بازی

گیم پلی

گرم بودن گیم پلی (میزان ارتباط گیری مخاطب با بازی ) چقدره ؟

اجاق گاز
گرم تنوری
گرم
ولرم
سرد

برای اینکه گرمای گیم پلی رو بررسی کنیم دوتا نکته کلان رو باید در نظر بگیریم: اولا نگاه طراح بازی به اینکه مکانیزم های نقش مخفی (Hidden Roles)، نابودی بازیکن (Player Elimination) و مدیریت دست (Hand Management) و ترکیب اونها برای طراحی یه بازی تیمی-کارتی ساده و جمع و جور. ثانیا انتظار مخاطب از یه بازی شامل این مکانیزم ها. در کل مکانیزم های طراح بازی با هم ترکیب کردن مکانیزم هایی هستن که ترکیب اونها بازی ای رو میده بیرون که باید یه رقابت تمام عیار رو رقم بزنه. رقابتی که اولا مدت زمان کمی نداشته باشه، چون مخاطب باید در بازی غرق بشه و حس رقابت بگیره، ثانیا مخاطب رو درگیر بازی کنه. اگر بخوایم یه بازی نسبتا ایده آل مثال بزنیم که این فاز رو داره و تونسته این مکانیزم های با توجه به انتظارات مخاطب خوب ترکیب کنه، بازی Bang بازی مناسبیه. در بازی پلیس خوب پلیس بد ما شاهد گیم پلی سردی هستیم چون مکانیزم های به کار رفته در بازی در بازه زمانی محدودی بین 10 تا نهایتا 20 دقیقه به کار گرفته شدن و این موجب شده مخاطب قبل از اینکه بتونه با گیم پلی بازی هماهنگ بشه و ارتباط بگیره، بازی تموم بشه. حتی در شرایطی هم که تعداد بازیکن ها 8 نفر باشه هم این مشکل وجود داره. به نوعی گویا مکانیزم ها مشخصات فنی بازی، برای گیم پلی زیادی هستن، یا گیم پلی برای اونها کمه. قبل از اینکه بازی بخواد اوح بگیره که مخاطب رو با خودش درگیر کنه، بازی تموم میشه و این خیلی در سرد شدن گیم پلی تاثیر گذاشته. نتیجتا با در نظر گرفتن تعداد نفرات بالای بازی میشه گفت گیم پلی بازی سرد رو به ولرم یا تقریبا ولرمه.

گیم پلی چقدر گرمه ؟

1.83/5

تا حدی ولرم

پیچیده و سنگین بودن گیم پلی چقدره ؟

کوره فشار
یکم اذیته
متوسط
روان و ساده
آب خوردن

در عین اینکه بازی اومده مکانیزم های مختلفی رو ترکیب کرده، ولی به دلیل عدم تناسب این مکانیزم های با مشخصات دیگه گیم پلی (که در قسمت گرم بودن گیم پلی دقیق تر توضیح دادیم) گیم پلی بازی خیلی ساده شده. این برای قسمت گرم بودن گیم پلی یه ضعف حساب میشه ولی درباره پیچیدگی گیم پلی، تاثیری که گذاشته از جنس ساده سازی اونه.

گیم پلی چقدر پیچیدست ؟

1.29/5

ساده و روان

چالش های مهم حین بازی برای بازیکن

  • یه نقش رو بازرسی می کنید ولی یادتون نمیمونه چی بود.

تکرار پذیری بازی

تنوع در روش های برد و باخت

کم
متوسط
زیاد

تنوع تجربه بازی (تنوع گیم پلی)

کم
متوسط
زیاد

روش های برد و باخت بازی از نظر فنی زیاد نیست و تنوع نداره، اما اینکه هر سری از بازی برای مخاطب تازگی داشته باشه، تا حدی در بازی اتفاق میفته. یه دلیل برای این امر میتونه ترکیب استراتژی، شانس و تعامل در بازی به طور متناسب باشه که به نوعی دو دسته اطلاعات آشکار و مخفی رو در بازی به وجود آورده که شما به دنبال کشف قسمت مخفی هستید تا از اونها در راستای اطلاعات آشکار استفاده کنید.

تکرار پذیری بازی

2.38/5

خائنین جدید، تجربه جدید

نمودار گیم پلی Good Cop Bad Cop

روند تغییر هیجان، استرس، فکر کردن، شانس، نا امیدی و ... در طول بازی به چه صورته ؟

بازی اینطوریه که روند هیجانات و جذابیت بازی به مرور زیاد میشه چون اطلاعات پنهان بازی کم کم رو میشه و مسیر بازی پیدا میشه. این روند صعودی و تقریبا خطی هستش، تعداد بازیکن ها در بیشتر شدن شیب این نمودار خیلی موثره.

مکانیزم های بازی

مکانیزم Hand Management

  • رایج بودن مکانیزم : بسیار رایج (کاربرد در بیش از 17000 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Gloomhaven, Brass, Terraforming Mars, Twilight Struggle, Viticulture
  • کاربری این مکانیزم در GCBC: شما از کارت های شناسایی خودتون اطلاعات دارید و باید حواستون باشه کدومشون رو میخواید رو کنید تا اکشن های دیگه رو انجام بدید. همچنین باید کارت های ابزارتونو به موقع استفاده کنید. 

مکانیزم Player Elimination

  • رایج بودن مکانیزم : رایج (کاربرد در بیش از 4000 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Love letter, Skull, Salem, Exploding Kittens, Star Realms
  • کاربری این مکانیزم در GCBC: شما در بازی باید سعی کنید همدیگرو با شلیک کردن از بازی حذف کنید. گروهی که بتونه فرمانده گروه مقابل رو حذف کنه برنده بازیه.

مکانیزم Take That

  • رایج بودن مکانیزم : رایج (کاربرد در بیش از 3800 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Evolution, Potion Explosion, Saboteur, Beasty Bar, Age of War
  • کاربری این مکانیزم در GCBC: شما میتونید با برخی کارت های ابزار یه چیزی رو تو پاچه بقیه بکنید.

مکانیزم Hidden Roles

  • رایج بودن مکانیزم : کم (کاربرد در بیش از 200 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Coup, Secret Hittler, One Night Ultimate Werewolf, Werewords, Bang
  • کاربری این مکانیزم در GCBC: نقش های بازیکن ها مخفیه و به مرور رو میشه.

مکانیزم Memory

  • رایج بودن مکانیزم : رایج (کاربرد در بیش از 5000 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Codenames, Abyss, Spyfall, Mascarade
  • کاربری این مکانیزم در GCBC: شما یه اکشن برای بازرسی کارت های بقیه بازیکن ها دارید که باید بعد از دیدن اون یادتون بمونه نقش اون بازیکن چی بود.

مکانیزم Alliances

  • رایج بودن مکانیزم : کم (کاربرد در بیش از 135 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Rising Sun, Cosmic Encounter, Dune, Struggle of Empires, Rex
  • کاربری این مکانیزم در GCBC: بازیکن ها به طور تصادفی متناسب با تعداد کارت های شناسایی پلیس خوب یا پلیس بد (Honest) یا (Crooked) که دستشون میاد با هم دو تیم رو تشکیل میدن.

بازی های مشابه

روند تغییر هیجان، استرس، فکر کردن، شانس، نا امیدی و ... در طول بازی به چه صورته ؟

اگر از بازی Good Cop Bad Cop لذت بردید، احتمالا از بازی های لیست سمت راست هم لذت خواهید برد. همینطور اگر بازی های لیست مقابل را تجربه کرده اید، بازی جالیز می تواند یک بازی دیگر باشد که از آن لذت خواهید برد. البته توجه به توضیحات رومیزشکافی مربوط به مخاطب، ماهیت بازی و … همیشه در اولویت اول قرار داره.

برای مشاهده تصویر کامل هر بازی روی تصویر آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره Good Cop Bad Cop

  • بازی مثل مافیاست ؟

خیر. تنها اشتراک این بازی با مافیا نقش مخفی بودنش بازیه که خیلی متفاوت با مافیاست. اگر بازی Bang رو تجربه کرده باشید، سبک نقش مخفی بازی مثل اونه.

  • کدوم نسخه داخلی رو بخریم ؟

هر دو نسخه داخلی بازی گیم پلی یکسانی دارن و تنها تفاوت اونها در تصویر سازی و گرافیک بازیه که بستگی به سلیقه خودتون داره.

رومیزشکافی مخاطبین از بازی

سطح آشنایی مخاطب با بردگیم چقدر باشه ؟
بهترین تعداد بازیکن چند نفره ؟
امتیاز کلی دفترچه بازی چنده ؟
سنگینی قوانین بازی چقدره ؟
سطح استراتژی در بازی چقدره ؟
آینده نگری و ذهن خوانی در بازی چقدره ؟
سطح شانس در بازی چقدره ؟
سطح تعامل در بازی چقدره ؟
حرف زدن و مذاکره در بازی چقدره ؟
گیم پلی بازی چقدر گرمه ؟
پیچیدگی گیم پلی بازی چقدره ؟
تکرارپذیری بازی چقدره ؟
متوسط
7 نفر
3.1/5
2.5/5
2.6/5
متوسط
2.8/5
3.6/5
متوسط
2.9/5
2.5/5
متوسط

+ نکات مثبت بازی از نگاه شما:

  • سریع بودن گیم پلی بازی.
  • آرت جذاب بازی در نسخه آکوگیم.
  • تا حدی بازی تماتیکه.

- نکات منفی بازی از نگاه شما:

  • تجربه بازی با تعداد بازیکن پایین جالب نیست.

حستون از تجربه Good Cop Bad Cop چی بود ؟

خیلی باحال

زیاد حال داد، تجربه بازی هیچوقت یادم نمیره!

کمی باحال

تجربه بازی زیاد بد نبود، بسی حال داد اما ...

ای بابا!

تجربه بازی زیاد حال نداد، کاش می شد...

خدایا بسه دیگه

کاش بازی نمیکردم، بسیار پشیمانم...

آیوی گیم
آیوی گیم

سال 1398 سالی بود که آیوی گیم متولد شد. یه تیم از افرادی که هم علاقه مند به بازی کردن بودن و هم سهیم کردن بقیه افراد به لذت بازی. آیوی گیم تلاش داره تا بتونه روزی، بازی رو به عنوان یه مفهوم حرفه ای و تخصصی وارد زندگی روزمره انسان ها بکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط