تا حالا شده برای خرید بازی رومیزی یا ،همون بردگیم، به یه فروشگاه برید و بازیای رو بخرید که بعد از اولین تجربه دیگه سراغش نرفتید؟ و خریدینش چون فروشنده کلی ازش تعریف کرده؟
رومیزشکافی چیست ؟
ایده اولیه رومیزشکافی
امروز هرجا میری پر شده از محتوای “نقد و بررسی” بازی های رومیزی. این نقد ها میتونن خوب و مفید باشن اما یه مشکل وجود داره:
عمده اونها درباره کیفیت تولید و آرت بازی هستن
که البته به وجودشون نیازه، اما اصل قضیه اینه که وقتی یه نفر یه بازی رو میخواد بخره، اصلا نمیدونه که آیا این بازی مناسب خودش هست یا نه؟ قراره اون بخره و تا ابد بازیش کنه و یا فقط میخره و میزاره داخل کلکسیون بازی های دیگش. یعنی محتوایی درباره جنبه های مختلف بازی، مثل اینکه بازی برای چه کسی طراحی شده ؟ چند نفره بازی حال میده؟ بازی قراره پر از فان باشه و یا قراره در سکوت و فکری باشه؟ بازی تکرارپذیره یا نه ؟ و همینطور خیلی چیزای دیگه …
اینجا بود که رومیزشکافی خلق شد …
رومیزشکافی یعنی تشریح و بررسی همه جانبه بازی با هدف کمک به مخاطب در راستای تصمیم گیری برای خرید
کلمه “رومیزشکافی” برگرفته از کلمه “کالبدشکافی” و به معنای “کالبدشکافی بازی رومیزی”یه.
رومیزشکافی چیست؟
در رومیزشکافی به چه چیزهایی میپردازیم ؟
رومیزشکافی به چه دردی میخوره؟
هدف اصلی رومیزشکافی برای خریداران کمک به اونهاست، برای اینه که بازیهایی رو برای خرید انتخاب کنن که مناسب خودشون و جمعیه که میخوان بازی رو باهاشون تجربه کنن. در همین راستا، اگر خریدار بازی هستی، این سری محتوا کمکت میکنه:
-
بازی مناسب خودت رو پیدا کنی و بدونی چی بخری! نه اینکه یه بازیای بخری که بعد از تجربش متوجه بشی اصلا بدرد تو و جمعی که باهاش بازی میکنی نمیخوره.
-
پولت رو سر بازی های درستی خرج کنی! یعنی به جای اینکه کلی بازی بخری و بزاری داخل قفسه بازی هات خاک بخورن، بازی هایی رو بخری که همیشه پای میز بازی میاریشون.
-
از تک تک بازی هایی که میخری بتونی لذت ببری! به معنای دیگه یا یه بازی رو نخری، یا تنها بازی هایی رو بخری که همیشه بازیشون کنی.
در حالت کلی رومیزشکافی یه محتوای کامل و جامعه از یک بازی رومیزی، که در کنار بقیه محتواهای وبسایت آیوی گیم، بانک کاملی از اطلاعات مرتبط با یک بردگیم رو میسازه. اینکه یه بازی رومیزی یه پشتوانه محتوایی خیلی قوی مثل رومیزشکافی داشته در گسترش اون داخل فضای وب و سوشال مدیا در بین مخاطبین عمومی و خاص بردگیم ایران، بسیار موثره. پس اگر تولید کننده یا ناشر بازی هستی، این سری محتوا کمکت میکنه:
-
بازی شما به یه سبک متفاوت و دقیق معرفی بشه! تا زمانی که اسم بازی رومیزیات داخل گوگل سرچ میشه، مخاطب بتونه با مراجعه به این صفحه، اطلاعات دقیق و کاملی از بازیت بدست بیاره.
-
کسانی بازی شما رو بخرن که ازش لذت خواهند برد! افرادی سراغ بازیت بیان که قراره ازش لذت ببرن و این یعنی یه خاطره خوب داخل ذهن مخاطب از یه محصول که برای برند شماست.
-
از نظر سئو و تولید محتوا، بازی شما جزو رتبه های برتر گوگل باشه. خیلی مهمه که وقتی یه بازی تولید میشه، داخل گوگل و فضای وب و سوشال مدیا، حولش تولید محتوای جدی و کاربردی صورت بگیره. رومیزشکافی در کنار بقیه مقالات این اتفاق رو رقم میزنن.