Header Logo

رومیزشکافی Smile

برای اطلاع از رومیزشکافی های دیگه وارد “صفحه رومیزشکافی” سایت آیوی گیم شوید.

بازی کارتی Smile (2017)

سعی کنید با کرم های شب تابتون، جک و جونور های با امتیاز بیشتر رو جمع کنید و از جونور های با امتیاز پایین دوری کنید.

3-5 نفره

تعداد بازیکنان

30 دقیقه

مدت زمان بازی

8+ سال

رده سنی

خرید بازی
نقد کیفی بازی
نسخه موبایلی
نسخه چاپزی
  • طراحی: Michael Schacht
  • تصویرسازی: Atha Kanaani
  • گرافیک:
  • توسعه:
  • نسخه داخلی: Smile
  • ناشران نسخه داخلی: Bazicon
  • ناشران نسخه خارجی: Z-man Games

میخوای از Smile چی بدونی ؟

بازی در یک نگاه

کیفیت گیم پلی

امتیازات

2.52/5

متوسط رو به خوب

2.5/5

استراتژی

شانس

تعامل

سنگینی قوانین بازی:

1.34/5

استراتژی در بازی:

1.38/5

شانس در بازی:

0.83/5

تعامل در بازی:

1.45/5

گرم بودن گیم پلی:

1.68/5

پیچیده بودن گیم پلی:

1.38/5

تکرارپذیری بازی:

1.39/5

توضیحات بازی

مشخصات فنی

نوع بازی (Type)
دسته بندی (Category)
  • Card Game
مکانیزم ها (Mechanics)
  • Auction/Bidding
  • Closed Economy Auction
  • Increase Value of Unchosen Resource
  • Push Your Luck

توصیف بازی

Smile یا لبخند، یه بازی کارتی با تم مزایده و مناقصه و حراجه که توسط Michael Schacht معروف طراحی و در سال 2017 توسط Z-man games به تولید رسید. این بازی توسط نشر بازیکن در داخل بدون تغییر آرت اصلی و ترجمه دفترچه راهنما، تولید شده.

داستان بازی

شب فرا می‌رسه درحالی‌که حیواناتِ دست‌آموزِ شما، از حصارها و پرچین‌های خودشون فرار کرده اند؛ به جنگل برید و اونهارو با حشراتِ نورانیِ افسونگر(کرم های شب تاب) فریب بدید و به لانه برگردونید!

توضیحات کلی بازی

بازی به سبک حراج و مزایده به یه سبک خاص هستش. در هر دور بازی تعدادی کارت رو میشه و از کوچکترین کارت (از نظر امتیازی) حراج شروع میشه. حالا به نوبت هر بازیکن در صورتی که اون کارت رو نخواد، یه سنگ شب تاپ میزاره روی کارت و نوبتش رد میشه و بازیکنی که اون کارت رو بخواد اونو برمیداره. این روند اینقدر ادامه پیدا میکنه تا تمام کارت ها تموم بشن و بازیکن با بیشترین امتیزا برنده بازیه.

سابقه طراحان بازی

  • Michael Schacht:
  1. Coloretto
  2. Scotland Yard
  3. Lucjy Numbers
  4. Mogul
  5. Fist of Dragonstones
  6. Iwari

قطعات بازی

  • 50 عدد کارت جک و جونور
  • 40 مهره شب تاب
  • دفترچه راهنمای بازی

مخاطب بازی

مشخصات بازیکن

حداقل سطح آشنایی مورد نیاز مخاطب با بردگیم برای بازی چقدره؟

خیلی کم

منچ-مارپله

کم

محدود

متوسط

هر از گاهی

زیاد

پیگیر

خیلی زیاد

خوره

بازی Smile یه بازی ساده ولی نماینده کارت گیم های مدرن هستش. پس با توجه به اینکه بازی خیلی سادست و تا حدی هم تاکتیک های لحظه ای برای مدیریت بازی و حتی توپاچه کردن کارت ها بین بازیکن ها داره، یه بازی فان مناسب برای شروع ورود به دنیای بازی های کارتی مدرن هستش. پس افرادی که سطح آشنایی خیلی کمی هم با بردگیم دارن و اصطلاحا فقط تجربه منچ و مارپله یا نهایتا مونوپولی و راز جنگل رو دارن، میتونن از تجربه اون لذت ببرن. 

جور کردن بازیکن برای این بازی چطوره؟

خیلی راحت
راحت
متوسط
سخت

این بازی واقعا سادست اما بخاطر اتفاقات اجتناب ناپذیری که در گیم پلی بازی میفته که یکم از جنس حال گیری و ضد حال زدنه، ممکنه برای یه سری افراد خیلی لذت بخش نباشه. این اتفاقات از طرفی میتونن خیلی فان بودن سطح بازی افزایش بدن، اما اگر مخاطبتون فرد تعارفی یا سر و سنگینی باشه، احتمالا تجربه ایده آلی از بازی نسیبتون نشه. پس هر کسی رو پای میز بازی نیارید.

بازی برای کسانی که چه علاقه و حرفه ای دارن میتونه باحال باشه؟ (وابسته به تم، فضای بصری بازی و گیم پلی)

چون تصویر سازی بازی خیلی چشم نواز و به تعبیری زیباست، برای افرادی که یکم ذوق هنری دارن و از رنگ های گرم خوششون میاد تجربه حین بازی و جذابیت بصری بازی مجذوب کنندست. برای طیف نگارگر ها هم که دیگه خوراکه. البته این نکته که زیبایی شناسی یه امر سلیقه ای هستش اجتناب ناپذیره.

جمع بازیکنان

بهترین تعداد بازیکنان

3 نفره
1/5
4 نفره
4/5
5 نفره
2.5/5
4

تعداد ایده آل بازیکنان

بازی از 3 نفره شروع میشه، اما حالت 3 نفره طوریه که توش حس حالگیری و توپاچه کردن کارت های منفی که قسمت فان بازیه، خیلی خوب اتفاق نمیفته، چون تعداد بازیکن ها محدوده. از طرفی مدیریت بازی به معنای تصمیم گیری های لحظه ای و گاها محاسبات تعداد مهره و تاکتیک حریف به صورت مناسب و در حد ایده آل خودش اتفاق نمیفته. در مقابل درباره حالت 5 نفره بازی، واقعیت اینه که این حس حالگیری عمدتا بیش از اندازه منتقل میشه. یعنی ممکنه به قدری نتونید کارت هایی که میخواید رو بردارید و مجبور شید بخاطر نداشتن مهره های کرم شب تاب کارت های امتیاز پایین رو بردارید که از بازی خسته بشید. از طرفی ممکنه خسته بشید از اینکه یکم دیر به دیر (نسبت به سطح بازی) نوبتتون میرسه. در نتیجه حالت 4 نفره حالتیه که هم حس مدیریت مهره های دستتون و برنامه ریزی های ریز رو خوب منتقل میکنه و هم حوصله سر بر بودن بازی اتفاق نمیفته. البته ائتلاف بازیکن ها برای اذیت کردن یه نفر اجتناب ناپذیره.

رده سنی بازیکنان

7+

حداقل رده سنی

30-

حداکثر رده سنی

15+

رده سنی ایده آل بازیکنان

بازی برای 8 سال به بالا مناسبه، اما چون سادست و بیشتر تاکتیک محوره، تا رده سنی حدود 7 سال و در موارد خاص حتی کمتر هم میشه بازی کرد. چون کودکان از حدود همین سنین با مفهوم تاکتیک و برنامه ریزی لحظه ای به طور غریزی آشنا میشن. ولی نباید انتظار تجربه بازی خوبی داشته باشید. از سوی دیگه بخاطر فان بودن زیاد بازی با افرادی که از جوان بودن به سمت بزرگسال بودن و دور بودن از فضای بازیگوشی های جوانی رفتن، یکم سخته که بازی خوبی رو تجربه کنید. برای همین 30 سالگی میتونه سن حداکثری مناسبی برای تجربه بازی باشه. از طرفی رده سنی 15+ سال که نماینده نوجوانی و شور و اشتیاق دوستانه هستش، بازه رده سنی مناسبی برای تجربه بازیه. پس برید سراغ یه جمع جوان و سر حال.

مناسب برای چه جمعی

همونطور که گفتیم بازی خیلی سادست، پس طبیعتا برای جمع خانوادگی با حضور پدر و مادر خیلی میتونه مناسب باشه، ولی سبک حراج و مناقصه بازی طوریه که برخی مواقع حس حال گیری در بازی رو بالا میبره به طوری که برخی بازیکن ها احتمالا مجبورن یه سری کارت رو که نمیخوان، که این چیز بدی نیست اما وقتی با مخاطب پدر و مادر و افراد سرو سنگین بازی می کنید یکم سخته تجربه بازی موجب به تجربه خوبی بشه. برای همین بهتره با جمع دوستانه (به طور خاص دانشجویی) یا خانوادگی با خواهر و برادر و کلا با کسانی که باهاشون تعارف ندارید بازی کنید که بیشتر لذت ببرید. چون احتمالا نتونید حداکثر جذابیت بازی رو تجربه کنید. از سوی دیگه اگر یه جمع رفاقتی دارید که میخواید دورهم جمع شید و یه بازی فان با چاشنی حال گیری زیرپوستی رو تجربه کنید، این بازی برای شماست.

یادگیری و چیدمان بازی

مناسب ترین راه یادگیری بازی

ویدئو های آموزشی

مناسب ترین راه یادگیری بازی چیه ؟

دفترچه قوانین
4/5
گیم گورو(فرد)
3/5
ویدئو آموزش
2.5/5
دفترچه قوانین

بهترین راه یادگیری

دفترچه بازی کامل نوشته شده، از طرفی حجم قسمت قوانین و آموزش بازیش کمه. پس احتمالا وقت گذاشتن برای دیدن ویدئو آموزشی بازی خیلی ضروری نباشه. برای جمع هایی که با کارت گیم های مدرن آشنایی ندارن، بهتره یک نفر دفترچه بازی رو کامل بخونه و به روند بازی مسلط بشه و بعد برای بقیه توضیح بده. خوندن دسته جمعی دفترچه برای جمع های این چنینی اصلا توصیه نمیشه.

دفترچه قوانین و راهنمای بازی

حجم دفترچه متناسب با اطلاعات داخل اون چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

با توجه به اینکه توضیحات بازی خیلی سادست و میشه زیر یک دقیقه به یه فرد بازی رو آموزش داد پس طبیعتا نباید دفترچه بازی خیلی زیاد باشه. و همینطور هم هست. کل دفترجه بازی از 5 صفحه کوچیک تشکیل شده. هم دفترچه انگلیسی بازی و هم فارسی.

نگارش دفترچه شامل ترجمه، رنگ، گرافیک، فونت و ... چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

دفترچه نسخه فارسی شرکت بازیکن عینا ترجمه دفترچه اصلی بازی هستش. هم از نظر ظاهر و هم از نظر محتوا. نگارش دفترچه فارسی هم مثل نسخه انگلیسی مناسب و خیلی مرتب و تمیز هستش. تغییر اندازه فونت، تغییر ضخامت قلم، رنگ متن، مکان متن،کادر متن، تصاویر به کار برده شده و … همگی گواه این حرف هستن.

تاثیر دفترچه در یادگیری بازی چطوره ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

محتوای دفترچه بازی برای یادگیری بازی کاملا مناسبه. یه سوی قضیه ترجمه خوب دفترچه از نمونه انگلیسی بازی هستش، یه سوی دیگه ادبیات بیان نکات و توضیحات بازی که به حد خوبی قابل فهم و درک هستش و همین امر باعث میشه بازیکن ها با یک بار مطالعه( با تمرکز حواس) دفترچه قوانین، بازی رو کاملا یاد بگیرن.

دفترچه چقدر کامل نوشته شده ؟

مناسب
متوسط
نامناسب
فاجعه

سرفصل های موجود در دفترچه فارسی و انگلیسی بازی کامل هستن و هیچ سرفصلی اضافی و ناقصی در دفترچه وجود نداره. تمام اطلاعاتی که از بازی نیاز دارید رو میتونید در دفترچه بازی پیدا کنید. قسمت “نمونه بازی 3 نفره” هم به عنوان مثال یک دست بازی برای یادگیری بهتر آورده شده که بسیار خوب و کاربردی هستش.

زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه دفترچه (به دقیقه)

05-10
2.5/5
10-15
4/5
15-20
2/5
20+ .
0.5/5
10-15 دقیقه

زمان میانگین به دقیقه

زمان ذکر شده مقدار متمرکز زمان هستش. یعنی زمانی که باید بازیکن با تمرکز کافی بزاره تا دفترچه رو بخونه. این زمان به طور میانگین 15 دقیقه هستش. برای گیمر های حرفه ای این زمان میره به سمت حدود 10 و حتی زیر 10 دقیقه.

چیدمان بازی

مدت زمان تقریبی چیدمان بازی (به دقیقه)

کمتر از 1 دقیقه
3/5
بین 1 تا 5 دقیقه
4/5
بیشتر از 5 دقیقه
0.5/5
1.5 دقیقه

زمان میانگین

بازی از یه سری کارت و یه تعداد مهره سرامیکی به نمایندگی از کرم های شب تاب تشکیل شده. کل کاری که باید بکنید اینه که کارت هارو بر بزنید و به پشت در وسط زمین بازی قرار بدید و به تعداد بازیکن ها از دسته اونها رو کنید و به ترتیب صعودی کنار دسته کارت ها قرار بدید. این کار نهایتا یک دقیقه وقتتون رو میگیره.

ماهیت بازی

قوانین

حجم قوانین بازی چقدره ؟

کم
متوسط
زیاد

حجم قوانین این بازی خیلی کمه. فرآیند مزایده بازی، تعداد انتخاب های هر بازیکن و سیر روان بازی همگی گواه این امر هستن.

سنگینی قوانین بازی

1.34/5

سبک و نسبتا رو به متوسط

سرعت تسلط به قوانین بازی چطوره ؟

کند
متوسط
سریع

چون هم حجم قوانین بازی کمه و هم این قوانین سبک هستن پس تو همون دقایق اول دست اول بازی به قوانین کاملا مسلط میشید.

قوانین و نکات مهم بازی که ممکنه فراموش کنید:

  • کارت های بازی رو متناسب با تعداد بازیکن ها جدا کنید. (به قسمت چیدمان بازی در دفترچه دقت کنید)
  • تا زمانی که حداقل یه سنگ شب تاب روی یک کارت نباشه نمیتونید اون کارت رو بردارید.

استراتژی

ابزار استراتژی در بازی

  • مکانیزم ها: Closed Economy Auction, Increase Value of Unchosen Resources, (Memory)
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح استراتژی در بازی

1.38/5

تاکتیک محور مبتنی بر محاسبات ذهنی

بازی چقدر نیاز به فکر کردن و برنامه ریزی داره؟

سرعتی-مهارتی

نیاز به سرعت عمل و مهارت

کم

نیاز به فکر کردن جزئی

متوسط

تاکتیک محور

متوسط

استراتژی محور

زیاد

تاکتیک + استراتژی

جنس این برنامه ریزی به صورت یه تصمیم خیلی سادست که حاصل از یه سری محاسبات سادست. اینکه میخواید یه مهره بزارید روی کارت مورد نظر، یا اینکه میخواید اونو بردارید و از دور مناقصه خارج شید. این در حدی نیست که بهش بگیم تاکتیک. ولی چون یه برنامه ریزی روی تعداد سنگ هایی که خودتون و حریفانتون دارید میطلبه، نمیشه هم گفت نیاز به برنامه ریزی نداره.

سطح آینده نگری و ذهن خوانی بازی چقدره ؟

خیلی کم
کم
متوسط
زیاد

سبک آینده نگری این بازی به گونه ای هستش که نمیشه اسمش رو گذاشت آینده نگری. در واقع چون همه شما دنبال یه چیز هستید: اینکه کارت های با امتیاز بالا گیرتون بیاد. همه میخواین کارت های بالاتر گیرتون بیاد. تنها آینده نگری بازی اینه که باید حواستون به مهره های شب تاب دست حریفاتون باشه که بتونید پیش بینی کنید با سنگایی که خودتون دارید، احتمالا کدوم کارتا قراره به شما و حریفا برسه. ذهن خوانی بازی هم از جنس محاسبات تعداد مهره ها از دید حریفاتون در بازیه نه از جنس کشف کردن استراتژی

حجم محاسبات و حساب و کتاب ریاضی در حین بازی چقدره ؟

ندارد
کم
متوسط
زیاد

شما فقط قراره یه مهره بزارید یا کارت بردارید. حساب کتاب ریاضی خاصی در حین بازی وجود نداره. تنها در انتهای بازی باید امتیازات رو حساب کنید که این هم از جنس جمع کردن یه سری عدد یک رقمی هستش.

شانس

ابزار شانس در بازی

  • مکانیزم ها: Push Your Luck, به طور زیر پوستی Increase Value of Unchosen Resource
  • وسایل و قطعات: ندارد

سطح شانس بازی

0.83/5

ریسک کن تا برنده شی

سطح شانس در بازی چقدره ؟

خیلی کم

هیچ ابزار و اتفاق شانسی در بازی نیست

کم

شانس تنها برای بهینه سازی بازی هست

متوسط

مکانیزم های شانس محور کم در بازی

زیاد

مکانیزم های شانس محور زیاد در بازی

خیلی زیاد

کل جریان بازی روی شانس میچرخه

تنها اتفاق مرتبط با شانس بازی مکانیزم Push your luck بازیه که متناسب با تصوری که ما از مناقصه ها داریم، یه اتفاق آشناست. در یک کلام درباره شانس تو این بازی میشه گفت «یا به اون چیزی که نقده قانع میشی، یا برای یه چیز بهتر ریسک می کنی». با فرآیند برنامه ریزی و ذهن خوانی که در قسمت استراتژی توضیح داده شد، این سطح شانس و ریسک بازی کم و کمتر میشه چون یه جورایی این مکانیزم در روند بازی خیلی پنهان و اصطلاحا Passive هستش. پس به نوعی مقدار شانس خیلی کمی در بازی وجود داره.

تعامل

ابزار تعامل در بازی

  • مکانیزم ها:  Auction/ Bidding
  • وسایل و قطعات: ندارد
  •  

سطح تعامل بازی

1.45/5

از مناقصه عقب نمونی

تاثیر بازی دیگران روی بازی شما چقدره ؟

کم

هر کسی در بازی به راه خودشه

متوسط

حد معقولی از تاثیر در بازی

زیاد

بازیتون کلا دست خودتون نیست

تاثیر بازی دیگران روی بازی شما دقیقا با تصوری که از حراج، مناقصه و مزایده داریم مشابهه. این تاثیر از جنس محدود کردن انتخاب های شما یا گسترش اونهاست. یعنی انتخاب های دیگران باعث میشه شما انتخاب های بهتری داشته باشید یا برعکسش. اون چیزی که شما دنبالش هستید رو ازتون بگیره. حد تعامل متناسب با مکانیزم حراج این بازی کاملا مناسب و منطقیه و عمده جذابیت بازی بخاطر همین اتفاقه.

میزان حرف زدن و مذاکره در بازی (دیپلوماسی) چقدره ؟

کم

کلا حس کتابخونه داریم و زیاد صحبت نمیشه

متوسط

صحبت های گذرا و وابسته به جمع بازیکنان

زیاد

فضای بازی آدم رو یاد جمعه بازار میندازه

زمانی که نوبت به هر بازیکن میرسه، زمان صحبت هایی از این جنسه: « نه تروخدا اون کارت رو برندار»، «جرئت داری اونو بردار»، « اصلا سنگ نداری تو دستت و داری بلوف میزنی » و … . یعنی صحبت هایی از جنس مذاکره برای تبادل چیزی، در بازی اتفاق نمیفته.

تجربه بازی

گیم پلی

گرم بودن گیم پلی (میزان ارتباط گیری مخاطب با بازی ) چقدره ؟

اجاق گاز
گرم تنوری
گرم
ولرم
سرد

گیم پلی Smile تا حدی ولرمه. یکی از عوامل سردی گیم پلی اینه که هیجان در بازی از جنس ضد حالات ریزی هستش که در اثر برداشتن یه کارت مهم توسط یه عده و یا خودتون اتفاق میفته. زمانی که هیجان در یه بازی نتونه پایدار باشه، گیم پلی بازی خود به خود به سمت سردی میره. در Smile زیاد پیش میاد که بعد از چند دقیقه بازی صرفا به یه بازی مهره گذاشتن و کارت برداشتن بی روح تبدیل بشه. البته این عمدتا برای مخاطب عمومی بردگیم اتفاق میفته. ولی اگر بشه از طریق مخاطب هیجانی به گیم پلی بازی تزریق بشه که حس رقابت و مسابقه رو در بازی رقم بزنه، گیم پلی بازی خیلی هم میتونه گرم باشه. در مجموع گیم پلی بازی ولرمه و نزدیک به گرم.

گیم پلی چقدر گرمه ؟

1.68/5

تا حدی ولرم به سمت گرم

پیچیده و سنگین بودن گیم پلی چقدره ؟

کوره فشار
یکم اذیته
متوسط
روان و ساده
آب خوردن

گیم پلی بازی خیلی روان و سادست. هر کسی در نوبت خودش باید یا یه مهره از دستش بزاره روی کارت در دست مناقصه (اصطلاحا پیشنهاد بده) یا اینکه در صورتی که حداقل روی اون یک مهره وجود داشته باشه و اونو بخواد، اون کارت رو برداره (اصطلاحا کنار بکشه). فکر کردن و برنامه ریزی رو هم که قبلا توضیح دادیم.

گیم پلی چقدر پیچیدست ؟

1.31/5

روان و ساده

چالش های مهم حین بازی برای بازیکن

  • به یاد داشتن تعداد مهره های دست هر بازیکن و یه سری محاسبات جزئی از این جنس برخی مواقع انتخاب برای بازیکن رو سخت میکنه و برعکس.

تکرار پذیری بازی

تنوع در روش های برد و باخت

کم
متوسط
زیاد

مسیری که برای پیروزی همیشه در راستای اینه که پول بیشتری بدست بیارید و این یعنی سطح تنوع برد و باخت بازی کمه. ولی نکته اصلی “عمق” این تنوعه که هر دست براتون تازگی داره. این عمق وابسته به حرف زدن و مذاکره شما در بازیه. هر دست برای شما فرصت های جدید پدید میاد که بتونید از محصولاتی که برنامه کاشت اونهارو دارید، بیشترین سکه رو بدست بیارید. این عمق به تکرارپذیری بازی سطح “متوسط” رو میده، ولی نه به معنای وجود مسیر های اصلی پیروزی منتوع در بازی، بلکه به معنای وجود فرصت های مختلف در بازی که البته در صورت موفق بودن مذاکره و صحبت های شما، اتفاق میفته.

تکرار پذیری بازی

1.39/5

همیشه یک مسیر

نمودار گیم پلی Smile

روند تغییر هیجان، استرس، فکر کردن، شانس، نا امیدی و ... در طول بازی به چه صورته ؟

مسیری که برای پیروزی همیشه در راستای اینه که پول بیشتری بدست بیارید و این یعنی سطح تنوع برد و باخت بازی کمه. ولی نکته اصلی “عمق” این تنوعه که هر دست براتون تازگی داره. این عمق وابسته به حرف زدن و مذاکره شما در بازیه. هر دست برای شما فرصت های جدید پدید میاد که بتونید از محصولاتی که برنامه کاشت اونهارو دارید، بیشترین سکه رو بدست بیارید. این عمق به تکرارپذیری بازی سطح “متوسط” رو میده، ولی نه به معنای وجود مسیر های اصلی پیروزی منتوع در بازی، بلکه به معنای وجود فرصت های مختلف در بازی که البته در صورت موفق بودن مذاکره و صحبت های شما، اتفاق میفته.

مکانیزم های بازی

مکانیزم Auction/ Bidding

  • رایج بودن مکانیزم : رایج (کاربرد در بیش از 4500 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Through the Ages, Power Grid, Modern Art, Abyss, A Game of Thrones
  • کاربری این مکانیزم در Smile: برداشتن کارت جونور یا رد کردن نوبت از طریق خرج کردن یه مهره سرامیکی به نمایندگی کرم شب تاب

مکانیزم Closed Economy Auction

  • رایج بودن مکانیزم : نادر (کاربرد در بیش از 10 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Ra, Byzanz, The Estates, Countainer
  • کاربری این مکانیزم در Smile:کسی که یه کارت رو برمیداره، کل مهره های روش رو هم بر میداره.

مکانیزم Increase Value of Unchosen Resource

  • رایج بودن مکانیزم : خیلی کم (کاربرد در بیش از 65 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم: Century: Spies Road, Small World , Puerto Rico, Agricola
  • کاربری این مکانیزم در Smile: هر چقدر یه کارت بیشتر تو بازی بمونه و کسی نخوادش، ارزشش (منظور تمایل برای برداشتن اون کارت) بیشتر میشه. چون مهره های روش بیشتر میشه.

مکانیزم Push Your Luck

  • رایج بودن مکانیزم : نسبتا رایج (کاربرد در بیش از 3350 بازی)
  • چند بازی شامل این مکانیزم:  Codenames, Dead of Winter, Abyss, Lost Cities, On Tour, Ticket to Ride
  • کاربری این مکانیزم در Smile: اگر کارت ارزش بالایی رو میخوای باید بیشتر مهره مصرف کنی. پس یا باید شانستو امتحان کنی و هزینه بدی تا شاید یکی کارت های قبل رو برداره و کارت مورد نظرت بهت برسه، یا به امتیاز کمتر قانع بشی و ریسک نکنی.

پیشنهاداتی برای بهتر کردن تجربه بازی

موسیقی و صدای پس زمینه بازی

لینک دانلود موسیقی و صداهای پیشنهادی

چون داستان بازی مرتبط با جمع و جور کردن یه سری جک و جونور هستش که از حصار های محافظتی شما فرار کردن و به جنگل رفتن، یه موسیقی پس زمینه صدای سه بعدی جنگل با صدای جیرجیرک یا حتی زوزه گرگ میتونه حس بازی رو بهتر منتقل کنه.

بازی های مشابه

روند تغییر هیجان، استرس، فکر کردن، شانس، نا امیدی و ... در طول بازی به چه صورته ؟

اگر از بازی Smile لذت بردید، احتمالا از بازی های لیست سمت راست هم لذت خواهید برد. همینطور اگر بازی های لیست مقابل را تجربه کرده اید، بازی جالیز می تواند یک بازی دیگر باشد که از آن لذت خواهید برد. البته توجه به توضیحات رومیزشکافی مربوط به مخاطب، ماهیت بازی و … همیشه در اولویت اول قرار داره.

برای مشاهده تصویر کامل هر بازی روی تصویر آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره Smile

  • Smile رو میشه 2 نفره بازی کرد ؟

یه روش ابداعی برای بازی دو نفره وجود داره و اون اینطوریه که شما کل چیدمان و قوانین بازی رو برای بازی 3 نفره لحاظ می کنید، برای شروع دور هم سه تا کارت رو می کنید. تنها تفاوت اینه که اگر بازیکنی کارت اول رو برداره، بازیکن دوم حق انتخابی داره که بین دو کارت باقی مونده یکی رو انتخاب کنه. کارتی که انتخاب نشه میسوزه و مهره های روی اون هم به بانک بازی بر میگیرده. بقیه بازی ثابته. اطلاعات بیشتر رو از اینجا بدست بیارید.

  • Smile رو میشه بیشتر از 5 نفره بازی کرد ؟

همونطوری که در قسمت مخاطب توضیح دادیم، اگر جمعی که میخواید بازی کنید ویژگی های گفته شده در اون قسمت رو دارن، مانعی برای بازی کردن وجود نداره. در غیر این صورت خیلی مهمه که به مخاطبتون توجه داشته باشید.

حستون از تجربه Smile چی بود ؟

خیلی باحال

زیاد حال داد، تجربه بازی هیچوقت یادم نمیره!

کمی باحال

تجربه بازی زیاد بد نبود، بسی حال داد اما ...

ای بابا!

تجربه بازی زیاد حال نداد، کاش می شد...

خدایا بسه دیگه

کاش بازی نمیکردم، بسیار پشیمانم...

آیوی گیم
آیوی گیم

سال 1398 سالی بود که آیوی گیم متولد شد. یه تیم از افرادی که هم علاقه مند به بازی کردن بودن و هم سهیم کردن بقیه افراد به لذت بازی. آیوی گیم تلاش داره تا بتونه روزی، بازی رو به عنوان یه مفهوم حرفه ای و تخصصی وارد زندگی روزمره انسان ها بکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط