چاپزی | pnp

نسخه چاپزی The Shipwrecked Arcana

امروز میخوایم بریم سراغ یه بازی کارتی کوآپ یا همکاری مشترک از نوع استنتاجی از برادران دوقلوی Bishop و نشر آمریکایی Meromorph سبک بازی منحصر و یکتایی داره و از طرفی قطعات اون به اندازه ای هستش که چاپ اونها و تولید نسخه چاپزی شون خیلی به صرفه هستش.

این بازی یه بازی کارتی جمع و حور و کواپ یا همکاری مشترک (Co-operative) و استدلالی (Deduction) و منطق محوره که در اون بازیکن ها باید با هم تلاش کنن که در دنیای فانتزی بازی، که یه دنیای در حال نابودی رو به تصویر میکشه، با همکاری همدیگه یه سری پازل های عدد محور رو حل کنن، از قابلیت کارت های اصلی بازی (کارت های آرکانا) استفاده کن و زودتر از اینکه این دنیا نابود بشه به امتیاز هفت در کارت زمان برسن.

برای دانلود فایل های پرینتی بازی برید به قسمت “دانلود فایل ها”.


مشخصات بازی

شما در دنیایی که در حال نابودیست گیرافتاده اید، با همکاری یگدیگر و استفاده از منطق و استدلال، معما های مختلف را حل کنید و از نابودی و زوال بگریزید ….

  • تعداد بازیکنان:  5-2 نفر
  • مدت زمان بازی: 30-10 دقیقه
  • رده سنی بازی: 12+ سال
  • طراح بازی: Kevin Bishop
  • تصویر ساز: Matthew Bishop
  • ناشر: Meromorph Games
  • مکانیزم های بازی: Communication Limits, Cooperative Game, Deduction, Hand Management, Pattern Building

قطعات بازی

  • 20 کارت آرکانا دو طرفه
  • 1 کارت زمان یا ساعت
  • 1 کیسه توکن نگه دار
  • 1 توکن امتیاز یا Score
  • 1 توکن نابودی یا Doom
  • 35 خط توکن زنگی
  • 21 توکن سرنوشت یا Fate
  • دفترچه راهنما


قسمت دانلود فایل ها


دانلود فایل های اصلی چاپی با لینک مستقیم- 4 مگابایت

دانلود دفترچه قوانین بازی با لینک مستقیم- 160 کیلوبایت

دانلود کتابچه لور (Lore) بازی با لینک مستقیم- 5 مگابایت

رمز فایلها : ivygame.ir


بررسی و تحلیل کوتاه بازی

  • استراتژی عمیق در عین سادگی گیم پلی- بازی استراتژی های عمیقی داره ولی در عین داشتن استراتژی های عمیق ولی نه زیاد، گیم پلی ساده و روانی داره.
  • استفاده از تاکتیک و استراتژی به طور همزمان- از ویژگی های مهم و بسیار جالب این بازی اینه که همزمان شما از سوی دو گروه، یکی بازیکن فعال که نمیتونه صحبت کنه و دیگری بقیه بازیکن ها که میتونن بحث کنن، تاکتیک و استراتژی رو میبینید.
  • تکرارپذیری بازی- به دلیل اینکه کارت های آرکانا متنوع هستن و البته بازی استدلال محوره، تکرار پذیری بازی تا حد خوبی بالاست. هم از نظر تنوع گیم پلی و هم از نظر تنوع در روش های برد و باخت.
  • استراتژی به پازل- یه ویژگی باحال دیگه بازی اینه که شما میاید تمام استراتژی و تاکتیک خودتون و بقیه بازیکن هارو به صورت پازل هایی می بینید که باید حلشون کنید، اگر میخواید برنده بازی بشید. یعنی استراتژی تبدیل میشه یه سری پازل که باید با همکاری همدیگه اونهارو حل کنید این یعنی بازی تا حدی ممکنه عمیق بشه در یه محاسبه ساده ذهنی که خیلی فسفر سوزو باشه و در عین حال میتونه صرفا یه برنامه ریزی ساده باشه.
  • تعویض بازیکن_ بازی طوریه که اطلاعات درجا روی توکن های شماره جلوی هر بازیکن به نحوی ذخیره میشن. این قابلیت موجب شده هر زمان از بازی یه بازیکن دیگه بخواد وارد بازی بشه و یه بازیکن خارج بشه، بتونه با بازی پیش بیاد که این برای یه بازی کارتی خیلی ویژگی فوق العاده ای هست.

خلاصه ای از روش بازی

بازی The Shipwrecked Arcana یه بازی تو فاز جمع آوری و تحلیلی اطلاعاته برای حل یه سری معما های ذهنی که یه طرف معما یه بازیکنه و طرف دیگه بقیه بازیکن ها. در هر دور بازی، یه بازیکن به عنوان بازیکن فعال یا بازیکن دور (Active Player) انتخاب میشه و از داخل کیسه توکن های سرنوشت یا تقدیر (Fates) دوتا توکن خارج میکنه و بدون اینکه به بقیه بازیکن ها نشون بده، اونارو نگاه می کنه.

بعد یکی از اونهارو در زیر یکی از کارت های آرکانای فعال که در زمین بازی به رو هستن بازی میکنه. اینجا باید متوجه قابلیت و توانایی اون کارت آرکانا هم دقت کنه.

بعد از این بقیه بازیکن ها شروع میکنن به اینکه تلاش کنن شماره یا عدد روی توکن پنهان دست بازیکن فعال رو حدس بزنن با توجه به اینکه بازیکن فعال توکن دوم خودش رو در زیر کدوم کارت آرکانا بازی کرده و زیر کدوما بازی نکرده.

اگر بازیکن های دیگه فعلا نخوان پیش بینی یا حدس توکن پنهان رو انجام بدن، بازیکن فعال اون توکن پنهان رو دست خودش نگه میداره تا دور بعدی که دوباره بازیکن فعال میشه که البته اونموقع باید فقط یدونه توکن از کیسه برداره، چون یکی از دور قبل دستش مونده.

اما اگر بخوان پیش بینی انجام بدن، بعد از استدلالات و منطق چیدن ها عدد توکن پنهان رو میگن و بازیکن فعال توکن پنهان خودش رو رو میکنه. اگر درست بود، یه امتیاز روی کارت زمان میرن جلو، (توکن امتیاز رو یدونه میبرن جلو) و اگر اشتباه حدس بزنن، توکن نابودی (Doom) میره جلو.

نکته مهم بازی اینه که بازیکن ها میتونن از بازیکن فعال بخوان خط توکن های جلوی خودش رو به ترتیب خاصی برگردونه که اطلاعاتی که برای استنتاج توکن پنهان بدست آوردن روی اون مشخص بشه. این خط توکن ها برای این هستن که بازیکن های دیگه بتونن اطلاعات رو به وسیله اونها ذخیره کنن. یعنی کاربرد خاصی برای بازیکن فعال نداره.

هر وقت توکن امتیاز به عدد 7 در کارت زمان برسه بازیکن ها برنده میشن و اگر توکن نابودی به هفت برسه، بازیکن ها میبازن.

در نوبت بازیکن های دیگه هم همین روند تکرار میشه. توکن سرنوشت میکشن، یکیشو بازی میکنن زیر یه کارت و … . کارت های آرکانا هم به محض اینه توسط بازیکن ها برداشته میشن، جایگزین میشن.

کوروش کریمی

دانشجوی خسته مملکت، با چهارتا مهارت رزومه ای، که دوست داره یه مدرسه بسازه. بردگیم‌هارو بیشتر از ویدئوگیم دوست دارم. آیوی رو ساختم چون فکر می کنم مردم نیاز دارن بازی کنن، و باید بهشون بازی های خوب معرفی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا