ایکس باکسبازی کامپیوتریبازی کنسولیپلی استیشنمعرفی بازی ویدیویی

لیست برنده های جایزه بهترین بازی سال تا پاییز 2022

مراسم گیم اواردز (The Game Awards) هر ساله برای انتخاب بهترین بازی ها در زمینه های مختلف برگزار می شود. این مراسم چیزی به مانند جایزه اسکار برای صنعت ویدیوگیم است. با توجه به این که گیم اواردز به زودی برگزار می شود و بحث راجع به این که امسال کدام بازی بهترین بازی سال می شود، داغ است؛ در این پست می خواهیم نگاهی به گذشته داشته باشیم و بهترین بازی های سال های اخیر به انتخاب گیم اواردز را با هم بررسی کنیم.

البته باید توجه داشت که این مراسم از سال 2014 برگزار می شود و پیش از آن موسسه های دیگری به صورت مستقل بهترین بازی ها را از دید خود معرفی می کردند.

 Dragon Age Inquisition :2014

Dragon Age Inquisition یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط BioWare ساخته شده و در سال 2014 منتشر شده است. Dragon Age Inquisition، شماره سوم از این سری بازی است که بهترین نسخه این سری بازی هم محسوب می شود و به بهترین شکل ممکن، داستان Dragon Age را بیان می کند.

Dragon Age Inquisition
Dragon Age Inquisition بهترین بازی سال 2014

2015:  The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt سومین شماره از این سری بازی و قطعا بهترین نسخه این فرانچایز است که توسط کمپانی مشهور و پرحاشیه CD Projekt Red توسعه یافته و در سال 2015 منتشر شده است. این بازی یک بازی اکشن نقش آفرینی سوم شخص است که در دنیایی فانتزی با الهام از اسطوره های اسلاویایی ساخته شده است.

در این بازی شما با شخصیت اصلی داستان، یعنی Geralt همراه می شوید و سرزمین های بازی را به دنبال دختری طی می کنید. The Witcher 3: Wild Hunt به دلیل روایت حماسی، ماموریت های فرعی خلاقانه و پرمحتوا و مبارزات سرگرم‌کننده ای که دارد به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های تمام دوران در نظر گرفته می‌ شود. محبوبیت The Witcher 3: Wild Hunt تا آنجا افزایش یافت که سریالی از روی بازی نیز ساخته شد و توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

The Witcher 3: Wild Hunt بهترین بازی سال 2015

2016: Overwatch

Overwatch یک بازی چندنفره تیمی (Multiplayer Competative) در ژانر fps (تیراندازی اول شخص) است که توسط کمپانی بزرگ Blizzard Entertainment تولید شده است. سازندگان از بازی‌ هایی مانند Team Fortress 2 الهام گرفتند و یکی از انقلابی‌ ترین بازی‌ های دهه گذشته را در قالب Overwatch ارائه کردند. در آن، بازیکنان به دو تیم شش نفره تقسیم می‌ شوند و باید یک قهرمان انتخاب کنند هر قهرمان دارای قدرت های خاص خود و سبک بازی متفاوت است که آن ها را از هم متفاوت میکند.

امروزه سرور های بازی overwatch بسته شده و Blizzard نسخه دوم بازی را با تغییراتی منتشر کرده است و که از جمله مهم ترین تغییرات بازی کاهش تعداد بازیکن در هر بازی به 10 نفر و رایگان کردن بازی بود.

سال 2016 را می توان سال عجیبی برای صنعت گیم دانست؛ چرا که بازی ای برنده جایزه بهترین بازی سال شده که نه حالت تک نفره دارد و نه حتی داستان قابل روایت در بازی!

Overwatch بهترین بازی سال 2016

 The Legend of Zelda: Breath of The Wild :2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild یک بازی اکشن و ماجراجویی در جهانی باز و بسیار بزرگ است که توسط نینتندو برای کنسول نینتندو سوییچ توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شده است. در این بازی از سری بازی های The Legend of Zelda، بازیکنان بار دیگر با Link که بعد از 100 سال از خواب بیدار شده است همراه می شوند.

سال 2017 یکی از بهترین سال‌ها برای گیمرها بود و عناوین بسیاری با استقبال منتقدان عرضه شدند. با این حال، در نهایت، Legend of Zelda: Breath of the Wild در مراسم گیم اواردز 2017 در صدر قرار گرفت و عنوان بازی سال را به خود اختصاص داد و بر بازی هایی مانند Persona 5، Horizon Zero Dawn و Super Mario Odyssey غلبه کرد. این بازی آنقدر بزرگ

The Legend of Zelda: Breath of The Wild بهترین بازی سال 2017

2018: God Of War

God of War (2018) یک بازی اکشن، ماجراجویی از یکی از فرانچایز های محبوب کنس.ل های پلی استیشن است که توسط استودیوی Santa Monica توسعه یافته است. این عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری سونی بود که برای پلی استیشن 4 منتشر شد. این بازی عملکرد فوق العاده ای داشت که بعدا سونی بازی را برای رایانه شخصی نیز عرضه کرد.

God of War (2018) هشتمین شماره این مجموعه است که در آن همراه کریتوس و پسر خردسالش آترئوس می شوید که در سفری خطرناک برای پخش خاکستر همسر دوم کریتوس در بالاترین قله در هر 9 قلمرو پیش می روند.

وقتی مشخص شد که God Of War تصمیم دارد که زاویه دوربین خود را از حالت سنتی و همیشگی خود تغییر دهد بسیاری از طرفداران این سری نگران شکست این بازی بودند اما Santa Monica بار دیگر یک بازی عالی عرضه کرد و نشان داد که نگرانی ها بی دلیل بودند.

سال 2018 یکی از پربارترین سال های انتشار بازی های ویدیویی با کیفیت و فوق العاده بود که هر کدام شایسته دریافت جایزه بهترین بازی سال بودند، اما God of War (2018) در مراسم گیم آواردز 2018 بر همه آنها برتری پیدا کرد و تاج بازی سال را در برابر بازی هایی چون Marvel’s Spider-Man ، Red Dead Redemption 2، Monster Hunter World و… توانست کسب کند.

2018: God Of War بهترین بازی سال 2018

2019:  Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی اکشن-ماجراجویی است که توسط استودیو محبوب FromSoftware ساخته شده است که برای بازی هایی مانند Dark Souls و Bloodborne شناخته شده است. در این بازی یک شینوبی (محافظ یا بادیگارد) به نام  Wolf را دنبال می کند که مسیر انتقام از قبیله سامورایی را که به او حمله کرده بودند را دنبال می کند.

Sekiro: Shadows Die Twice در اکثر پلتفرم ها منتشر شد و حتی به سرویس Stadia گوگل نیز راه یافت. توسعه دهندگان می خواستند از فرمول سنتی سری souls فاصله بگیرند و یک بازی هیجان انگیز جدید و تا حدی متفاوت ایجاد کنند. با دیدن موفقیت Sekiro در Game Awards 2019، به جرئت می توان گفت که آنها موفق شدند. این بازی اولین بازی استودیو FromSoftware بود که توانست جایزه بهترین بازی سال را دریافت کند.

Sekiro: Shadows Die Twice بهتزین بازی سال 2019

2020:  The Last Of Us Part 2

The Last of Us Part 2 یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Naughty Dog ساخته شده است و دنباله ای بر The Last of Us در سال 2013 است. The Last of Us Part 2 از هر راه ممکن نسبت به بازی اول بهبود یافت و برخی از زیباترین گیم‌ پلی‌هایی که در تمام بازی‌های اکشن دیده می‌شد را به صورت یکجا در یک بازی به مخاطب ارائه کرد. هوش  مصنوعی بازی نیز فوق العاده است، برای مثال اگر روی سخت ترین درجه بازی را انجام دهید وقتی تیرتان تمام شود و تصمیم به تعویض خشاب شوید دشمنان این موضوع را متوجه می شوند و به شما حمله می کنند.

داستان نخسه دوم The Last Of Us پنج سال پس از وقایع بازی اول شروع می‌ شود و بازیکنان اکنون کنترل یک Elie مسن‌ تر و یک شخصیت جدید به نام  Abby را در دست دارند، زیرا سرنوشت هر دوی آنها در این دنیای آخر الزمانی در هم تنیده می‌ شود. The Last of Us Part 2 در روایت داستانی جدید و نو عمل می کند که شاید بر نحوه دید ما نسبت به داستان کلی بازی نیز عوض شود.

The Last Of Us Part 2 بهترین بازی سال 2020

2021: It Takes Two

It Takes Two شاید شگفت‌ انگیز ترین برنده جایزه بازی سال باشد. It Takes Two بازی ویدیویی در ژانر پلتفرم، اکشن و ماجراجویی است که توسط استودیو Hazelight ساخته و توسط کمپانی پر آوازه و شیاد EAمنتشر شده است. سال 2021 به دنبال تأثیرات همه‌گیری کووید-19، سال سختی برای بازی‌های پر هزینه بود، با این حال فرصت به عنوان های کوچک‌تر داده شد تا در کانون توجه مخاطبان بدرخشند.

It Takes Two یک بازی co-op(همکاری محور) منحصر به فرد است که در آن بازیکنان یک زوج میانسال را در حالی که به یک ماجراجویی پر از فانتزی می روند، کنترل می کنند. این زوج تصمیم به طلاق می گیرند، اما دخترشان نمی تواند با این موضوع کنار بیاید. سپس والدین به عروسک تبدیل می شوند و حال برای بازگشت به دخترشان باید از موانع زیادی عبور کنند.

It Takes Two بهترین بازی سال 2021

مراسم گیم آواردز (The Game Awards) امسال بسیار نزدیک است حرف و حدیث ها درباره بهترین بازی سال زیاد شده است. برخلاف سال 2021 و پس از عبور شرکت های بزرگ از بحران های اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، بازی های بزرگی در سال 2022 عرضه شدند که بازار بازی های ویدیویی را به شدت داغ کردند. علاوه بر این بسیاری از ناشران بازی هم اعلام کردند که بازی هایی را برای سال های بعدی در صف تولید و عرضه دارند.

باید دید امسال کدام بازی موفق به کسب بهترین بازی سال می شود و می تواند عناوین قدرتمند رقیب خود را کنار بزند. به عقیده اکثر گیمر ها، رسانه ها و منتقدین صنعت بازی های ویدیویی، رقابت اصلی بین بازی های God of War Ragnarök و Elden Ring ساخته دوغول بازی های ویدیویی یعنی Santa Monica و FromSoftware است. برای این که به جواب این سوال برسیم باید اندکی دیگر صبر کنیم تا ببینیم در مراسم سال 2022 کدام بازی تاج بهترین بازی سال را دریافت می کند.

لینک های مفید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا