ایکس باکسبازی کامپیوتریبازی کنسولیپلی استیشنمعرفی بازی ویدیویی

معرفی بازی Bioshock | آغاز یک سری شاهکار

انتشار بازی Bioshock در سال 2007 را می توان جهش بزرگ بازی های ویدیویی در کارگردانی و داستان گویی دانست. بسیاری از ابتکاراتی را که کارگردانان و طراحان بازی های امروزی در خلق آثار جدید خود به کار می برند را می توان در بازی بیوشاک مشاهده کرد.

کمتر بازی ای در دنیای بازی های ویدیویی وجود دارد که به اندازه Bioshock بر این صنعت از نظر فنی تاثیر گذاشته باشد. خالق این سری افسانه ای یعنی کن لوین که به تازگی کار خود را به عنوان تهیه کننده و کارگردان به صورت مستقل شروع کرده بود با ابتکاراتی که در طراحی مراحل بازی، داستان گویی و کارگردانی بازی به خرج داد توانست اثری را تولید کند که سالها از زمان خود جلوتر بود.


معرفی بازی Bioshock | توضیحات کلی

بازی ویدیویی بیوشاک | Bioshock

با سقوط هواپیما وارد شهر زیرزمینی Rapture شده و شروع به کشف راز اصلی این شهر کنید.

  • نام های بازی: بیوشاک ، Bioshock
  • کارگردان بازی: Ken Levine
  • سازندگان بازی:  2K GamesIrrational Games
  • ناشر بازی:  2K Games
  • ژانر بازی: بازی تیر اندازی (Shooter game)
  • پلتفرم های بازی: رایانه های شخصی PCپلی استیشن 3 و 4 (PS4 و PS3)، اکس باکس 360، وان و سری اس و اکس (Xbox One و Xbox Seri S|X)

تریلر بازی Bioshock


پلات بازی Bioshock

بازی بیوشاک با سقوط هواپیمایی که شما به عنوان نقش اول مسافر آن هستید وسط یک اقیانوس شروع می شود. در همین زمان شما یه برج را می بینید که برای نجات خود باید به سمت آن برج بروید. پس از رسیدن به این برج متوجه می شوید که این برج ورودی یک شهر زیر آبی به نام Rapture است که حالا دیگر یک شهر خالی از سکنه است. شما با پیشروی در بازی به راز های عجیب و غریب این شهر پی می برید.

همچنین بخوانید: معرفی بازی Atomic Heart

نکته مهم در روایت داستانی بازی این است که به صورت کاملا منطقی اتفاقاتی که در شهر از قبل افتاده به نقش اول بازی که شما باشید برمی گردد. این نوع روایت داستانی توانست انقلابی را در عرصه روایت داستانی و محتوای داستانی در بازی های ویدیویی بوجود بیاورد که آن را تا حدی از فیلم و رمان جدا کند.

تصویری از شهر Rapture که زیر آب ساخته شده است. هنگام ورود شما به این شهر همه چیز اتفاقی به نظر می رسد اما پس از پیشروی در بازی متوجه راز و رمز این شهر خواهید شد.

مکانیزم ها و کارگردانی بازی Bioshock

داستان بازی Bioshock اما تنها نقطه قوت آن نیست. مکانیزم های بازی و نحوه تاثیرگذاری آن بر پایان بندی بازی هم از جمله نوآوری های کن لوین در بازی بود. به طوریکه انتخاب هایی که در طول بازی به صورت خودآگاه و ناخودآگاه انجام می دهید تاثیر مستقیمی بر پایان بندی ای که آن را تماشا می کنید دارد. به علاوه تنوع سلاح ها و قابلیت ها در طول بازی و نحوه بدست آوردن آنها هم شیوه متفاوتی با بازی های آن زمان بود.

همچنین بخوانید: چه اتفاقی برای سری بیوشاک افتاد؟ تاخیر دوباره بیوشاک 4

در کارگردانی بازی هم به وضوح می توان نوآوری را دید. استفاده از شیوه نمایش One Shot (یک برداشت در طول بازی) چیزی بود که تا آن زمان به خوبی بازی Bioshock اجرا نشده بود. شیوه ای که آن را دلیل اصلی برنده شدن God of War 2018 در مراسم گیم آواردز در برابر Red Dear Redemtion2 بود.

اگر این بازی برای شما جالب بود، می توانید پست معرفی بازی Judas ساخته جدید کن لوین که از بازی های مورد انتظار سال 2023 هم به شمار می رود را مشاهده کنید:

لینک های مفید

آرین مختاری

گیمری که سرنوشت، اونو «فیزیک پیشه» و شیفته فیزیک کرده. دانشجویی که استرسش برای فوتبال بین منچستریونایتد و بیرمنگام بیشتر از امتحان و درسشه! برای آیوی که مثل فرزندمون میمونه مینویسم و امیدوارم سریعتر به بلوغ برسه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا