بازی IOSبازی اندرویدبازی موبایلمعرفی بازی ویدیویی

معرفی بازی eFootball mobile | بسیار بهتر از نسخه اصلی

با استفاده از کارت هایی که در اختیار دارید ساخت و ساز انجام دهید.

تا چند سال گذشته، رقابت بین بازی های فوتبالی هم، مانند خود رقابت های فوتبالی پرهیجان و جذاب دنبال می شد. در این بین گیمر های ایرانی همیشه علاقه خاصی به سری بازی های PES داشتند. اما کونامی کاربران خود را با عرضه eFootball به شدت نا امید و عصبانی کرد. اما این بازی روی پلتفرم های موبایلی عملکردهای بهتری داشت. در حال حاضر بازی eFootball mobile از بازی های پرطرفدار استور گوگل است که بالای 10 میلیون دانلود داشته است.

سیاست کونامی در عرضه بازی eFootball mobile به صورت رایگان باعث شد تا کمی انتقادها نسبت این کمپانی مکتر شود. این بازی به صورت رایگان برای پلتفرم های اندروید و IOS عرضه شده و از استورهای هر دو پلتفرم قابل دانلود است.


معرفی بازی eFootball mobile | توضیحات کلی

بازی ویدیویی ای فوتبال | eFootball mobile

بهترین بازیکنان فوتبال را دریافت کنید و تیم خود را بسازد تا بتوانید بازی ها را با بهترین نتیجه پشت سر بگذارید.

  • نام های بازی: ای فوتبال | eFootball
  • سازندگان بازی:  : Konami
  • ناشر بازی: Konami, Naver Corporation, Konami Digital Entertainment, Konami Digital Entertainment Inc.
  • ژانر بازی: Sport game, Simulation, competetive
  • پلتفرم های بازی: IOS, Android

تریلر بازی eFootball mobile


ساخت باشگاه در بازی eFootball mobile

اگر تا به حال تجربه بازی کردن بخش آنلاین بازی فیفا به ویژه بخش Ultimate Team (FUT) را دارید، مطمئنا بازی eFootball mobile برای شما آشنا بنظر می رسد. شما باید با استفاده از مکانیزم های مختلف از جمله چالش ها، شرکت در ایونت ها و بخش فروشگاهی بازی بتوانید بازیکنان مدنظر خود را به شکل های مختلف بدست بیاورید و تیم خود را تقویت کنید.

با اینکه از این نظر بازی بسیار شبیه به رقیب خود یعنی بازی فیفا است اما ضعف هایی در هدف بازی وجود دارد. در واقع شما بخش اصلی بازی را پیدا نمی کنید و از یک جایی به بعد بجای شرکت در مسابقه های رقابتی به دنبال این هستید که کارت های بیشتری را برای کلکسیون خود جمع کنید.

گیم پلی بازی eFootball mobile

کونامی در ساخت مکانیزم های این بازی نوآوری هایی نشان داده که توانسته با توجه به ظرفیت های موبایل های هوشمند، بازی شبیه سازی فوتبال را هرچه بیشتر به نسخه کامپیوتری و کنسولی آن نزدیک کند. بومی سازی سیستم کنترلر بازی برای گوشی های هوشمند، نقطه قوت بازی eFootball mobile است.

صفحه نمایش شما در این بازی علاوه بر اینکه خود بازی را نشان می دهد نقش کنترلر بازی را هم برای شما ایفا می کند. هنگام بازی کردن صفحه نمایش شما به دو قسمت تقسیم می شود. نیمه سمت چپ آن برای کنترل جهت حرکت بازیکنان و بخش سمت راست برای انجام اکشن ها در بازی مثل دویدن سریع، پاس، شوت و تکل است. نحوه طراحی کنترلر بازی به گونه ای است که شما اصلا چیز اضافه و آزار دهنده ای را در آن نمی بینید.در عین حال هیچ کمبودی را هم احساس نخواهید کرد.

در کل می توان برخلاف نسخه کامپیوتری و کنسولی این بازی، به بازی eFootball mobile نمره قبولی را در بخش مکانیزم ها و گیم پلی داد.

بازی Stacklands یک نقشه دارد که در هر محیط آن باید ماموریت های مختلف را انجام دهید تا به محیط های بعدی دسترسی پیدا کنید.

نکته قابل توجه در طراحی این بازی برای گوشی های هوشمند نزدیک کردن تجربه بازی در موبایل ها به کنسول ها و کامپیوتر هاست. به طوریکه کونامی هدف خود را روی این گذاشته که در نهایت کاربران موبایل بتوانند با کاربان کنسول و کامپیوتر یک بازی را تجربه کنند و به صورت کراس پلتفرم بین این سه پلتفرم به تجربه بازی بپردازند. بسیاری همین نکته را عامل کاهش کیفیت نسخه اصلی بازی می دانند.

گرافیک بازی eFootball mobile

بازی eFootball mobile بر روی گوشی هایی هوشمند عملکرد خوبی از نظر گرافیک دارد. البته که نباید آن انتظاری را که در پلتفرم های اصلی بازی های ویدیویی داریم از آن هم داشته باشیم. اما طراحی گرافیکی نسخه موبایلی بهبود چشم گیری داشته است.

در این نسخه چهره بازیکنان، فیزیک بدنی بسیاری از آنها و طراحی استادیوم و لباس ها به شکلی است که تجربه بسیار نزدیکی به آن چیزی که در کنسول تجربه کردید می دهد. اما با توجه به پردازنده ها و حجم تقریبا 3 گیگابایتی بازی نباید انتظار یک محیط کاملا مشابه واقعیت داشت.

به طور کلی می توان گفتت که گرافیک بازی با توجه به این مسئله که بازی یک بازی موبایلی فوتبالی است بسیار خوب و بهینه طراحی شده است و در هر به روز رسانی بهتر می شود.

در این بازی تنها ابزار شما برای بازی کردن کارت ها هستند. در واقع شما دارید یک بورد گیم را تجربه می کنید.

این بازی رقیب مستقیم بازی پرطرفدار فیفا است. اگر به این بازی علاقه دارید می توانید از پست زیر را که معرفی بازی فیفا 23 است را ببینید.


لینک های مفید

آرین مختاری

گیمری که سرنوشت، اونو «فیزیک پیشه» و شیفته فیزیک کرده. دانشجویی که استرسش برای فوتبال بین منچستریونایتد و بیرمنگام بیشتر از امتحان و درسشه! برای آیوی که مثل فرزندمون میمونه مینویسم و امیدوارم سریعتر به بلوغ برسه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا