ایکس باکسبازی کامپیوتریبازی کنسولیپلی استیشنمعرفی بازی ویدیویی

معرفی بازی L.A. Noire | بازگشت به لس آنجلس سیاه

۱۲ سال از انتشار این عنوان می گذرد، اولین و آخرین ساخته ی استودیوی تیم باندی (Team Bondi) با کمک راکستار گیمز (Rockstar Games) ، که بیشتر بابت توسعه فرنچایز جی تی ای (Grand Theft Auto) شناخته می شود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این اثر شما را به یک ماجراجویی کارآگاهی بی مانند در قالب یک بازی ویدیویی دعوت می کند.


معرفی بازی L.A. Noire | توضیحات کلی

بازی ویدیویی L.A. Noire

در قالب یک کارآگاه پرونده های شهر لوس آنجلس را حل کنید.

  • نام های بازی: لوس آنجلس نوآر | L.A. Noire
  • سازندگان بازی:  Team Bondi , Rockstar Games
  • ناشر بازی: Rockstar Games
  • ژانر بازی: Multiplayer video game, Single-player video game
  • پلتفرم های بازی: PlayStation 4, Nintendo Switch, PlayStation 3 , Xbox 360, Xbox One, Microsoft Windows

تریلر بازی L.A. Noire


پلات بازی L.A. Noire

لس آنجلس نوآر (L.A. Noire) داستان کول فلپس (Cole Phelps) سرباز سابق جنگ جهانی دوم را روایت می کند؛ از زمانی که او به عنوان یک مأمور تازه وارد شب های لس آنجلس را گشت می زند تا بدل شدن او به داغ ترین کارگاه این شهر. ما با حل کردن پرونده های جنایی و پاکسازی لس آنجلس از فساد، قتل و سرقت او را در راهش برای کسب شهرت و طی کردن پله های ترقی همراهی می کنیم.

اما با احتساب الهاماتی که این بازی از آثار نوآر دریافت کرده می توان فهمید که شهرت و موفقیت هیچگاه ماندگار نیست و حتی این کارآگاه معصوم و متکی به قانون هم نمی‌تواند از وسوسه های تاریک شهر فرشتگان در امان باشد.

این بازی علی رغم دارا بودن یک روایت پیوسته در قلب خود حس یک گلچین از داستان های کوتاهی را منتقل می کند که هرکدام گوشه ای از ژانر نوآر را در بر گرفته اند. تقریبا تمام پرونده های موجود در بازی به تنهایی دارای یک داستان مستقل، درگیرکننده و پیچیده تر از چیزی هستند که در نگاه اول بنظر می رسد.

یک ماشین رها شده در راه آهن متروکه که صندلی راننده اش غرق خون است می تواند شما را به یک پاپوش عجیب که شامل یک مرد، همسرش و یک خوک مرده می شود برساند. یکی از لذت بخش ترین قسمت های لس آنجلس نوآر (L.A. Noire) این است که شما هیچوقت نمی توانید حدس بزنید که یک پرونده ممکن است شما را در چه مسیری با خودش جلو ببرد.

گیم پلی بازی L.A. Noire

به صحنه ی جرم پا میگذارید و موسیقی جز شروع به پخش شدن میکند این اتفاق گویا از وجود یک سر نخ احتمالی در این محل است. اگر شما نزدیک به چیزی مانند یک آلت قتاله یا یک جفت کفش با سایز ۸ بشوید که شمارا به قاتل میرساند، یک نت بر روی پیانو برای شما به صدا در میاید و وقتی موسیقی به طور کامل قطع شود این به معنی است که شما تمام مدارک رو جمع آوری کردید، آفرین.

از طرفی دیگر اگر میخواهید بازی کمی چالش بر انگیز تر دنبال شود میتوانید به تنظیمات بازی رفته و این ارکستر را به طور کامل غیرفعال کنید. هرچند از یک دید میتوان این قابلیت را یک راهنمای هوشمندانه و بی آزار دانست که بازیکن را متوجه میکند چه موقع پتانسیل تحقیق در یک انبار کثیف و یا یک آپارتمان آشغالی به پایان رسیده و کی وقت ترک این محل است.

پس از جمع آوری تمام سر نخ ها و یادداشت آنها در دفترچه ی خود وقت وقتِ بازجویی است و اینجاست که تکنولوژی موشن اسکن (MotionScan) وارد کار شده و بعد از گذشت بیش یک دهه از انتشار بازی هنوز میتواند باعث تعجب شما شود.

استفاده از این تکنولوژی اجازه ی ضبط کوچکترین حرکات صورت بازیگران و استفاده آنها در بازی را به تیم باندی (Team Bondi) داده. در نتیجه ی این اتفاق مجموعه ای از پلیس ها، خلافکار ها و شهروندان بی گناهی که به تازگی شاهد یک قتل وحشتناک بودند میتوانند حس “واقعی بودن” را به شما القا کنند. البته تنها نقش موشن اسکن (MotionScan) صرفا بهبود کیفیت انیمیشن های بازی نیست و تا حدی بر روی گیم پلی نیز اثرگذار است.

در هنگام بازجویی با فشار آوردن به شاهد ها میتوانید دنبال نشانه ای بگردید که خبر از دروغ گفتن یا مخفی کاری آنها میدهد. نشانه هایی مانند: جویدن لب، به اطراف نگاه کردن و … پیاده سازی جزئیاتی از این دسته شاید بدون وجود موشن اسکن (MotionScan) در سال ۲۰۱۱ ناممکن می بود.

قسمت جالب اینجاست که این مکانیک واقعا کار میکند. شما هرچقدر بیشتر وقت بگذارید میتوانید راحت تر متوجه بشوید که کی یک شاهد درحال دروغ گفتن و یا مخفی کردن حقیقت است. درک درست این نشانه ها در پرونده های سخت تر میتواند کمک شایانی به شما بکند.

رانندگی در لس آنجلس، قدم زدن در صحنه ی جرم، بازجویی از شاهد های مختلف، چک کردن دائم یادداشت ها، حل کردن یک پرونده در لس آنجلس نوآر (L.A. Noire) واقعاً یک تجربه سرگرم کننده است. اگرچه ممکن است به اندازه کافی چالش برانگیز نباشد و خطی تر از آن چیزی پیش برود که باید.

 شما قادر هستید تا اکثر پرونده ها را بدون هیچ زیاده کاری و فقط با انجام حداقل ها جلو ببرید. با اینکه امکان جا گذاشتن یک سرنخ، نگشتن یک مکان مهم و به اتمام رساندن یک پرونده تنها با دو ستاره وجود دارد. اما پیدا کردن تمام مدارک، بازجویی همه ی شاهد ها، رانندگی در لس آنجلس بدون نابود کردن شهر و زیر گرفتن تمام شهروندانش و در نهایت گرفتن پنج ستاره تمام و کمال از یک پرونده میتواند تجربه با ارزش تری باشد.

گرافیک بازی L.A. Noire

همانطور که از راک استار انتظار می رود (البته به جز افتضاحی که در ریمستر سه گانه GTA داشت)، گرافیک بازی طراحی شده یک سر و گردن از تمام بازی های روز خود بالاتر است. طراحی کاراکتر ها و محیط بازی شما را حتی الان هم مجذوب خود می کند. به طوریکه حس واقعی قدم زدن در شهر لوس آنجلس برای شما بازطراحی می شود.

جمعبندی

بازی L.A. Noire هنگام عرضه توانست با آوردن ژانر محبوب فیلم های قرن 20 ام میلادی به بازی های ویدیویی، تحسین های زیادی را به همراه داشته باشد. اما بخش هایی از این بازی وجود دارند که روند آن کند و یا گاهی تکراری می شود که باعث افت بازی برای چند ساعت می شود. ولی اگر این بخش ها را تحمل کنید، بازی پاداش خوبی در انتهای بازی به شما می دهد.

یوسف چمنی

برای آیوی از بازی و گاهی سینما می‌نویسم. بنده و بازی‌های ویدئویی برمی‌گردیم به کودکی. علاقه‌مند به ادبیات نمایشی اما دانش آموز رشته ریاضی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا