ایکس باکسبازی کامپیوتریبازی کنسولیپلی استیشنمعرفی بازی ویدیویی

معرفی بازی Pentiment | روزی روزگاری در قرن شانزدهم


پنتیمنت (Pentiment)، اثری پرشور از آبسیدین است که توسط یک تیم کوچک ۱۳ نفره ساخته شده. پنتیمنت با کمک نقش و نگاری متفاوت شما را مسافر یک ماجراجویی کارآگاهی در قرن شانزدهم میلادی میکند. این عنوان در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ برای پلتفرم های ایکس باکس و پیسی منتشر شد.


معرفی بازی Pentiment | توضیحات کلی

بازی ویدئویی Pentiment

مسافر یک ماجراجویی کارآگاهی در قرن شانزدهم میلادی بشوید.

  • نام بازی: پنتیمنت (Pentiment)
  • سازنده بازی: Obsidian Entertainment
  • ناشر بازی: Xbox Game Studios
  • ژانر بازی: Adventure, role-playing
  • پلتفرم های بازی: Microsoft Windows, Xbox One, Xbox Series X/S

تریلر بازی Pentiment


پلات بازی Pentiment

هنگامی که ما در نقش هنرمند دوره گردی به اسم آندریاس مالر (Andreas Maler) قرار میگیریم او مشغول کامل کردن “شاهکار” خود در روستای خیالی به اسم تاسینگ (Tossing) است. روستایی که اهالی اش تحت تاثیر اختلافات طبقاتی و مذهبی اوضاع نابسامانی را سپری میکنند و حال پس از به قتل رسیدن یک نجیب زاده در این روستا باید یک فصل دیگر به کتاب بدبختی های خود اضافه کنند.

در ابتدای بازی شما موظف هستید تا پیش زمینه و علایق آندریاس را انتخاب کنید. بنا بر این انتخاب دیالوگ های تازه ای در طول بازی برای شما باز میشوند.

متهم اصلی قتل این نجیب زاده کسی نیست به جز یک راهب پیر که برای آندریاس نقش مرشد را دارد. آندریاس که حال به دنبال اثبات بی گناهی این راهب پیر است، دست به کشف رمز راز های نهفته شده در این روستا میزند. تصمیمی که درست و یا غلط بودن آن را شما مشخص میکنید.

گیم پلی بازی Pentiment

شما در نقش آندریاس وقت خود را صرف کاوش کردن در تاسینگ و صحبت کردن با ساکنین آن میکنید. با این امید که بتوانید سر از رمز و راز این قتل مشکوک دربیاورید. گاهی مکالمه با یک نفر ممکن است سبب دعوت شدن شما به انجام فعالیت های طولانی تری از قبیل کارت بازی و یا نخ ریسی شود که به شکل مینی گیم های ساده انجام می شوند. پس از انجام این فعالیت ها، زمان گذر میکند و داستان بازی به جلو هل داده میشود.

آندریاس و زنان روستا در حال نخ ریسی.

هنگام چرخ زدن در روستای تاسینگ، اولین چیزی که می‌شنوید صدای زندگی کردن و همهمه ی اهالی اش است. مردم محلی این روستا با شریک کردن شما در مشکلات و زندگی روزمره شان حس زنده بودن را به این محیط اضافه میکنند.

آندریاس در طول روز به طور عادی دو وعده غذایی به همراه دارد. شما میتوانید هر وعده را با یکی از خانواده های اهل روستا نوش جان کنید. هنگام غذا خوردن آنها داستان می‌گویند، غیبت می‌کنند، گاهی وارد درگیری فیزیکی می‌شوند و یا در برخی مواقع چیزی می‌گویند که ممکن است در روند حل کردن یک معما مفید باشد.

هرکدام از اهالی روستا رازها و دغدغه‌های مربوط به خود را دارند. درک این راز ها و یاری در این دغدغه‌ها را شاید بتوان اصلی ترین راه برای کشف اسرار این روستا به حساب آورد. از آنجایی که در این بازی کار های زیادی برای انجام دادن وجود دارد و زمان بسیار کمی برای انجام آنها. زمان بزرگترین مانع شما برای رسیدن به حقیقت محسوب میشود.

 بعد از رخ دادن اولین قتل، آندریاس تنها چند روز زمان دارد تا متهم خود را از بین اهالی روستا انتخاب کند و از آنجایی که “تنها چند روز” زمان کافی برای پیگیری همه ی سرنخ های موجود نیست، شما نمی توانید با اطمینان و رضایت کامل کسی را به عنوان مجرم بشناسید و انگشت اشاره را به سمت او بگیرید. با این حال شما مجبور به انجام اینکار هستید. در پنتیمنت هیچ انتخابی وجود ندارد که شما را به یک پایان خوب برساند، ولی شما در نهایت موظف هستید تا انتخاب کنید.

گرافیک بازی Pentiment

سبک هنری بازی پنتیمنت الهام گرفته از دست نوشته ها و تذهیب های چاب شده در اوایل دوره رنسانس است. تاثیر این الهامات به طور واضح در طول بازی دیده می شود. برای مثال پس از کلیک کردن بر روی کلماتی که برای شما ناآشنا و نامفهوم هستند، صفحه کوچک شده و در حواشی آن تزئینات مختلفی به نمایش در می‌آیند (و همینطور توضیحات مربوط به آن کلمه ناآشنا). از این تزئینات میتوان به یک سری حیوان عجیب و شگفت انگیز اشاره کرد که در این دست نوشته‌ها گنجانده شدند.

وجود این ویژگی های بصری رنگ و لعاب و هنر خاص تاریخی که بازی در آن نقل می شود را به خوبی منتقل می‌کنند. اگرچه خو گرفتن با پوسته ی کتابی که بازی به خود گرفته در مرحله اول ممکن است کمی دشوار باشد اما در نهایت با حال و هوای بازی تلفیق شده و تجربه منحصر به فردی با خود به همراه دارد.

جمع بندی

پنتیمنت با به کارگیری شخصیت های زنده و با به تصویر کشیدن رمز و راز آنها نشان میدهد که چگونه تاریخ افراد، جوامع و مکان ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و هیچ گاه آنها را رها نمیکند. این بازی، یک بازی خاص است که با استفاده از داستان و آرت استایلی منحصر به فرد یک تجربه فراموش نشدنی و لذت بخش را در اختیار بازیکن قرار میدهد.

یوسف چمنی

برای آیوی از بازی و گاهی سینما می‌نویسم. بنده و بازی‌های ویدئویی برمی‌گردیم به کودکی. علاقه‌مند به ادبیات نمایشی اما دانش آموز رشته ریاضی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا