ایکس باکسبازی IOSبازی اندرویدبازی کامپیوتریبازی کنسولیبازی موبایلپلی استیشنمعرفی بازی ویدیویی

معرفی بازی Minecraft | پرفروش ترین بازی تاریخ

هرچیزی می خواهید در دنیای ماینکرفت بسازید

معمولا دادن ایده های جدید در ساخت بازی های ویدیویی کار ساده ای نیست و بیشتر سازندگان بزرگ بازی هم ریسک چنین کاری را نمی پذیرند و سعی می کنند از فرمول موفق گذشته خود برای ساخت بازی های جدید استفاده می کنند. در سال 2011 مارکوس پرسون و ینس برگنشتن با ایده ساخت دنیای مورد نظر کاربران با استفاده از مکعب ها توانستند بازی ای را خلق کنند که در طول 12 سال گذشته نه تنها پرفروش ترین بازی تاریخ شده که باعث شد استودیوی کوچک و مستقل موجانگ (Mojang) توسط مایکروسافت خریداری شود.

بازی ماینکرفت را می توان موفق ترین پروژه مستقل تاریخ بازی های ویدیویی دانست. این پروژه که در ابتدا توسط دو نفر در استودیوی موجانگ طراحی و پیاده سازی شد، آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که کمپانی بزرگ مایکروسافت با 2.5 میلیارد دلار این بازی را از استودیوی موجانگ خریداری کرد. این بازی آنقدر پرطرفدار شد که مایکروسافت بر اساس آن بازی های دیگری ساخته و در دست ساخت دارد که می توان از جمله آنها به بازی Minecraft Dungeons اشاره کرد.


معرفی بازی Minecraft | توضیحات کلی

بازی Minecraft

بازی ویدیویی ماینکرفت | Minecraft

در جهانی که اختصاصا برای شماست، مواد اولیه موردنیاز خود را جمع کنید، زنده بمانید و در نهایت اژدهای اندر را بکشید.

  • نام های بازی: ماینکرفت | Minecraft
  • طراحان بازی: Markus PerssonJens Bergensten
  • سازندگان بازی:  :  Mojang Studios
  • ناشر بازی: Microsoft
  • ژانر بازی: Survival, Crafting, Card game
  • پلتفرم های بازی: Window, Mac OS, Play Station and XboX consoles, Android, IOS

تریلر بازی Minecraft


پلات بازی Minecraft

بازی ماینکرفت یک بازی صرفا مکانیزم محور است پس نباید انتظاری از داشتن داستان برای این بازی داشت. در این بازی شما در یک دنیا بیدار می شوید و هدف شما زنده ماندن در این دنیا است. در این دنیا شما می توانید به کشاورزی، دامداری، ساخت و ساز، استخراج معدن و مبارزه با دشمنان مختلف بپردازید. اما هدف نهایی که در بازی پیشبینی شده، رسیدن به اژدهای اندر و کشتن آن است که کار بسیار دشواری است و برای رسیدن به این هدف باید ساعت ها وقت بگذرانید.

هدف نهایی بازی ماینکرفت، رسیدن به اژدهای اندر و کشتن آن است که این کار بسیار دشوار و طاقت فرساست.

گیم پلی بازی Minecraft

مهمترین ویژگی بازی ماینکرفت، مکانیزم های آن است. در این بازی شما هر چیزی را که در محیط می بینید می توانید به عنوان ماده اولیه بردارید. سپس با استفاده از دستورالعمل هایی که خود بازی در اختیار شما قرار می دهد، چیز هایی را که مدنظرتان است بسازید. در واقع مکانیزم اصلی Minecraft همان طور که از اسم آن پیداست، ساخت و ساز با استفاده از مواد اولیه است.

در این بازی در ساخت و ساز محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید از پروژه های بسیار ساده و غیر پویا مانند یک خانه زیبا و مجلل، مجسمه و چیز های دیگر شروع کنید و پروژه های بسیار بزرگی مثل مزرعه های اتومات و فارم دریافت یک ماده به خصوص بسازید. با اضافه شدن رد استون (Red Stone) ساخت و ساز هر چیزی ممکن است. فقط کافی است با منطق ابزار آلات و مواد در ماینکرفت آشنا شوید.

در این بازی، ساخت و ساز حرف اول را می زند. شما باید بتوانید ایده های خلاقانه خود را با استفاده از مکانیزم های بازی پیاده کنید.

از زیبایی های ماینکرفت، ساخت پروژه های بسیار پیچیده و خلاقانه است. با یک جست و جوی ساده در یوتیوب می توانید این ساخته های خلاقانه را که دیگر کاربران این بازی ساخته اند را ببینید. از جمله جالب ترین آنها میتوان به یک کامپیوتر یک بیتی و یک ماشین حساب اشاره کرد که این دو مورد استاندارد های ساخت و ساز در بازی های ویدیویی را جا به جا کردند.

بازی Minecraft چندین مود رسمی برای بازی کردن دارد: حالت معمولی یا سروایوال (Survival) که در آن شما باید دنبال منابع بگردید، غذا تهیه کنید، بخوابید و دنبال معادن بگردید تا بتوانید در بازی پیشرفت کنید. حالت خلاقانه یا Creative که در آن از نظر منابع محدودیتی ندارید و هر آنچه برای ساخت و ساز نیاز دارید در اختیار دارید. حالت آخر هم حالت بازی سخت یا همان هاردکور است که اگر یک بار در آن بمیرید بازی برای شما تمام می شود و دوباره از ابتدا باید بازی را شروع کنید.

در بازی ماینکرفت، اقلیم های مختلفی از جمله بیابان جنگل و دشت وجود دارد که هر کدام پوشش گیاهی و جانوری مخصوص خود را دارند.

علاوه بر این مود های اصلی که می توانید به تنهایی یا با دوستان خود از طریق اینترنت و ایجاد یک سرور تجربه کنید، مود های ساخته شده دیگری وجود دارد که توسط بازیکنان و برنامه نویسان دیگری ساخته شده اند. این مود ها تنوع زیادی دارند که از معروف ترین آنها می توان به بیلد بتل (Build Battle) اشاره کرد که در آن شما باید یک چیز مشخص را بسازید و دیگران به آن رای بدهند.

سرور High Pixel معروف ترین سرور اختصاصی مود های بازی ماینکرفت است که یکی از معروف ترین مود های آن، مود Build Battle است.

وجود سرزمین ها و اقلیم های مختلف و با پوشش گیاهی و جانوری متنوع و مخصوص به هر اقلیم باعث شده که ارزش وقت گذاشتن برای گشت و گذار در بازی بالاتر برود. بعضی از مواد اولیه هستند که فقط در یک اقلیم به خصوص یافت می شوند. این باعث می شود که شاید ساعت ها وقت بگذارید تا منطقه موردنظر خود را پیدا کنید و تازه آن زمان شروع به جمع آوری منابع کنید.

از جذابیت های دیگر بازی، ماموریت های مخفی و فرعی ای است که یا با گشت و گذار در بازی به آنها می رسید و یا با پیدا کردن نقشه هایی که یک نقطه به خصوص را به شما نشان می دهند. این ماموریت ها، چالش هایی علاوه بر ساخت و ساز و جمع آوری منابع پیش روی گیمر قرار می دهد که بازیکنان بسیار از آن لذت می برند.

گرافیک بازی Minecraft

جنبه های بصری بازی ماینکرفت زیبایی های خاص خود را دارد. گرافیک بسیار ساده و مکعبی آن، در ابتدا خیلی ساده بنظر می رسد. اما با گشت و گذار در بازی و دیدن مناظر و سرزمین های مختلفی بازی متوجه خواهید شد که این بازی در عین سادگی چقدر زیباست.

نکته جالب در بخش گرافیکی بازی ایم است که شما خودتان می توانید با امکانات ساخت و سازی که در اختیار دارید هر آنچه که از نظر شما دنیایی که در آن حضور دارید را زیباتر می کنید بسازید. فقط کافی است از خلاقیت خود استفاده کنید و دست به کار شوید!

با توجه به این که بازی ماینکرفن در ابتدا یک بازی مستقل بوده است، پیشنهاد می کنم حتما به مقاله جامع معرفی بازی مستقل در وبسایت آیوی گیم که در زیر آمده مرجعه کنید:


لینک های مفید

آرین مختاری

گیمری که سرنوشت، اونو «فیزیک پیشه» و شیفته فیزیک کرده. دانشجویی که استرسش برای فوتبال بین منچستریونایتد و بیرمنگام بیشتر از امتحان و درسشه! برای آیوی که مثل فرزندمون میمونه مینویسم و امیدوارم سریعتر به بلوغ برسه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا