ایکس باکسبازی IOSبازی اندرویدبازی کامپیوتریبازی کنسولیبازی موبایلبررسی بازی ویدیوییپلی استیشن

بررسی بازی Hearthstone | یک بازی کارتی تمام عیار

Hearthstone Heroes of Warcraft یک بازی کارتی رقابتی ویدئویی است که توسط شرکت بلیزارد (Blizzard) در سال 2014 عرضه شد. المان های زیادی این بازی را به یکی از پرطرفدار ترین بازی های کارتی جهان تبدیل کرده و باعث شده است که هنوز هم بعد از گذشت تقریبا 8 سال، برای آن به روز رسانی های جدید منتشر شود. در مقاله امروز قرار است به سراغ معرفی اجمالی این بازی و ذکر چندی از این المان ها برویم.

بازی hearthstone

بازی Hearthstone | هارت استون

  • منتشر کننده: Blizzard Entertainment
  • پلتفرم: ویندوز، مک، ios و اندروید
  • ژانر: Digital collectible card game
  • مود های بازی: Single-player, multiplayer
  • نیاز به اینترنت: دارد
  • امتیاز بازی در پلی استور: 3.6 از 5

بازی Hearthstone از دسته بازی های Digital collectible card game است که شما در آن باید با به کار بردن بهترین استراتژی در بازی کردن کارت هایتان و ترکیبات مختلف آنها، از رقیبان خود پیشی بگیرید. این بازی برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی(PC) و تلفن همراه به صورت رایگان منتشر شده است که لینک های دانلود نسخه های مختلف آن در انتهای مقاله قرار داده شده است.

از مهم ترین ویژگی های ایبازی Hearthstone نوبتی(Turn base) بودن آن است. از طرفی هم قابلیت بازی با رقیب هوش مصنوعی کامپیوتر (PvE) را دارد و هم با بقیه بازیکن ها دیگر (PvP) .

برای تجربه بازی باید از لانچر مخصوص کمپانی بلیزارد استفاده کرد. پس از ثبت نام در این نرم افزار و دریافت رایگان بازی و اجرای آن برای اولین بار باید بخش آموزشی بازی را که خود بازی در اختیار شما قرار می‌دهد را پشت سر گذاشت.


بررسی بازی

مکانیزم های بازی Hearthstone

اولین چیزی که در بازی تجربه می‌ کنیم بخش آموزشی است. در بخش آموزشی المان های مختلف بازی معرفی و بررسی می‌شود. آموزش بازی بسیار روان و ساده است و بازی را به سادگی به شما یاد می‌ دهد.

هیرو های hearthstone

بعد از گذراندن بخش آموزشی شاید تصور کنید که با بازی بسیار ساده ای روبرو هستید؛ اما در بخش آموزشی فقط مکانیزم های بازی مورد توجه قرار گرفتند. مهمتر از مکانیزم های بازی، استراتژی هایی است که شما باید در طول بازی انتخاب کنید تا رقیب خود را شکست بدهید. در کل شاید المان های بازی ساده باشند و بشود به راحتی آن ها را شناخت، اما حالت های مختلف بازی وجود دارد که هر کدام چالش هایی را پیش روی شما می‌گذارد.

برای مثال در قسمت تک به تک هر بازیکن باید یک گروه کارت 30 تایی بسازد و یک هیرو انتخاب کند؛ هر هیرو تعدادی کارت مخصوص به خود را دارد و شما باید بتوانید یک دسته کارت خوب بسازید که برای یک بازی کارتی امری معمولی به حساب می آید؛

همچنین باید سعی کنید کارت های حریف خود را نیز بشناسید و بدانید که چه کارت هایی ممکن است بازی کند. برای بدست آوردن چنین مهارتی با توجه به تعداد زیاد کارت های داخل بازی، نیاز دارید تا بازی را بارها و بارها تکرار کنید تا تمام کارت های بازی را به صورت کامل بشناسید. برای کمک به شناخت کارت های بازی، برنامه های جانبی مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بخش های مختلف بازی را سریعتر یاد بگیرید. به طور کل میتوان گفت برای یادگیری بازی زمان کمی لازم است ولی برای چیره شدن به بازی زمان خیلی زیادی نیاز است. اصطلاحا این بازی از نوع Easy to learn, hard to master است.

رنک بندی (Ranking)

در این بازی مانند بسیاری از بازی های رقابتی دیگر، بازیکنان بر اساس فعالیت خود در بازی و تجربه هایی که بدست می‌آورند رتبه بندی و درجه بندی می‌شوند. این سیستم رنک بندی طوری طراحی شده که بازیکنان برابر حریف هایی هم سطح خود قرار بگیرند تا در سطح های پایین خیلی سختی های استراتژی بازی شما را اذیت نکند در سطح های بالاتر بازی برای شما چالش هایی داشته باشد.

گیم پلی (Gameplay) بازی Hearthstone

یکی از ویژگی هایی که بازی Hearthstone را پرطرفدار کرده، سریع بودن گیم پلی آن و مدت زمان کمی است که طول میکشد تا یک دست بازی تمام شود. به همین دلیل می‌توانید در لابه‌لای برنامه روزانه خود و کارهایی که دارید برای اوقات فراغت و کمی فاصله گرفتن از فضای کاری یا زندگی روزمره به تجربه یک دست از بازی Hearthstone بپردازید. به عنوان مثال گیمرهای حرفه ای در بین بازی های رقابتی خود مثل فورتنایت یا CS GO برای استراحت به سراغ این بازی می‌روند.

حالت های مختلف بازی (Game Modes)

بازی Hearthstone در حالت کلی دارای ۳ حالت بازی مختلف است. حالت اول، مود Solo بازی است که شما با هوش مصنوعی کامپیوتری رقابت می کنید. حالت دوم، مود PvP است که در رقابت تک نفره با یک بازیکن دیگر بازی می کنید. سومین حالت بازی یک رقابت 8 نفره با بازیکنان دیگر است. این مود از بازی Battleground نام دارد و قاعده بازی کردن به طور کامل با دو حالت قبل متفاوت است. این مود شباهت زیادی به بازی های بتل رویال دارد که شما برای برنده شدن باید آخرین نفری باشید که که در زمین بازی باقی میماند.

هم در بازی تک به تک هم در بتل گراند (8 نفره) می توانید ترکیبهای قدرتمندی با کارت های خود به وجود بیاورید تا بتوانید در بازی برنده شوید در واقع کارت ها به صورت خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند که باعث لذت بردن شما از بازی میشود.

در حالت solo هم اصلا کار ساده ای ندارید! هوش مصنوعی بازی قرار است شما را به چالش بکشد. این حالت از بازی به صورت مرحله ای می باشد که در هر مرحله چالش جدیدی را تجربه می کنید و با پیشروی در این مود جوایزی دریافت می کنید که ارزش تجربه حالت Solo دوچندان می کند.

گرافیک بازی Hearthstone

گرافیک بازی بسیار مناسب طراحی شده و با اینکه با یک بازی کارتی سروکار داریم زیبایی های گرافیکی هم در این بازی وجود دارد. از طرفی در طراحی کارت ها که از شخصیت ها و فضاهایی که در بازی های دیگر شرکت بلیزارد وجود دارد استفاده شده است که باعث شده حس نوستالژی را به شما انتقال بدهد. موسیقی بازی نیز کاملا با بازی همخوانی دارد و حس آرامش به شما می دهد.

پرداخت های درون برنامه ای

 هر بازی نکات مثبت و منفی دارد. شرکت بلیزارد به عنوان ناشر بازی یکی از بدنام ترین شرکت ها در زمینه پرداخت درون بازی است. بازی Hearthstone با اینکه به صورت رایگان عرضه شده و قابل بازی کردن است، اما یک بازی pay to win (پرداخت درون برنامه ای برای پیشرفت در بازی) محسوب می‌شود و شما می‌توانید برای پیشرفت سریعتر در بازی آیتم های مختلفی را بخرید. اما به این معنی نیست که بازی شما بدون پرداخت پول اضافه دارای نقص باشد.


نقاط مثبت بازی Hearthstone:

  • پشتیبانی و به روز رسانی بازی
  • آموزش روان و ساده
  • داشتن مود های مختلف
  • گرافیک و موسیقی مناسب

نقاط منفی بازی Hearthstone:

  • سیستم پرداخت پول برای پیشرفت در بازی (pay 2 win)
  • زمانبر بودن فرایند یادگیری کارت های بازی

دانلود بازی Hearthstone


لینک های مفید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا