ایکس باکسبازی کامپیوتریبازی کنسولیبازی موبایلپلی استیشنمقالات بازی ویدیویی

10 تا از بهترین اقتباس ها از بازی های ویدیویی

فیلم و سریال هایی که از بازی های ویدیویی ساخته شدند

صنعت گیم یکی از پر در آمد ترین شاخه ها در زمینه سرگرمی است و طرفداران زیادی دارد. در این بین بعضی از فرانچایز ها آنقدر خوب عمل کرده اند که طرفدارانی برای خود دست و پا کرده اند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از این فرانچایز ها از این موضوع استفاده کنند و وارد صنعت فیلم سازی بشوند. البته این موضوع شامل همه بازی هایی که قرار است به آن ها اشاره کنیم نیست؛ بعضی از بازی ها داستان های بسیار قوی و گیرایی دارند که پیاده کردن همان داستان در بستر فیلم توانسته است نقد های مثبتی کسب کند و اثر خوبی از آب در بیاید.

در ادامه میخواهیم به 10 فیلم و سریال که از روی بازی ها ساخته شدند بپردازیم.

10.Resident Evil

هر چقدر بازی این اثر را دوست داشته باشیم و ساعت ها وقت خود را صرف این بازی کرده باشیم و کلی با این بازی خاطره سازی کرده باشیم نمیتوانیم از فیلم هایی که از این بازی ساخته شد به خوبی یاد کنیم اکثر فیلم های رزیدنت اویل بیشتر از آن که بخش ترسناک تکیه کند یعنی آنچه بازی بر پایه آن ساخته شده است فیلم های این بازی بیشتر به ژانر اکشن تکیه کرده اند.

از رزیدنت اویل فیلم ها و سریال ها و حتی انیمشن های زیادی ساخته شده و تمیتوان به یکی از آن ها اشاره کرد از آخرین آثار میتوان به سریال رزیدنت اویل که توسط Netflix ساحته شد که بعد یک فصل لغو شد.

Resident Evil: The Final Chapter از آخرین فیلم هایی که از این فرانچایز محبوب ساخته شد.

9.Uncharted

یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ سونی یعنی uncharted یکی دیگر از فیلم هایی است که قرار است به آن اشاره کنیم uncharted در سال2022 روی پرده سینماها به اکران در آمد اما آنچنان که باید نتوانست نظر مثبت بینندگان و منتقدان را به دست بیاورد البته که فیلم سعی کرده به بازی وفادار باشد اما یکی از مشکلاتی که به فیلم وارد می شود انتخاب بازیگران فیلم است شاید انتخاب Tom Holland به عنوان نیتن انتخاب درستی نبود و نتوانست به ما حس نیتن را منتقل کند

فیلم uncharted می توانست خیلی بهتر از این عمل کند اما اگر طرفدار این سری بازی باشید این فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد.

8.Silent Hill

وقتی خبر کنسل شدن P.T. را شنیدیم چقدر ناراحت شدیم آن هم وقتی که حتی بازی کردن دموی بازی نیز لذت بخش و در عین حال ترسناک بود هرچند که قرا است ریمیک نسخه دوم این بازی به زودی عرضه شود و باعث خوشحالی گیمران شده است. فیلمی که از روی این بازی نیز ساخته شده نیز تجربه لذت بخش و ترسناکی را می تواند به ارمغان بیاورد

در فیلم نیز با همان هوای مه آلود معروف این سری بازی سروکار داریم

7.Warcraft

Warcraft یکی از غنی ترین داستان ها را در صنعت گیم دارد داستان های این بازی مربوط به کتابی به نام Fires of Azeroth است وقتی خبر ساخت فیلم از این سری مجموعه را شنیدیم هیجان زده شدیم چون با توجه به داستان های جذاب ، انتظار یک فیلم عالی با یک داستان جذاب داشتیم فیلم با بودجه بسیار زیادی ساخته شد اما نتیجه آن چیزی نبود که ما انتظار داشتیم. اشتباه نکنید فیلم یک فاجعه نبود؛ اما Warcraft پتانسیل های زیادی برای یک فیلم بسیار بهتر داشت.

فیلم به اختلاف میان ارک ها و انسان ها می پردازد

6.The Witcher

یک سری بازی فوق العاده یک سری کتاب جذاب داستانی عالی همه این ها برای ساخت یک سریال به نظر عالی به نظر می رسند. Netflix نیز با توجه به همه این موضوع ها تصمیم به ساخت سریال The Witcher کرد. سریال فراز و نشیب هایی داشته است اما در کل سریال ارزش دیدن را دارد اما به پای موفقیت هایی که قسمت سوم این بازی کسب کرد نمی رسد.

در سریال نیز با گرالت همراه می شویم ؛ این سریال برای فصل سوم نیز تمدید شده است

5.Mortal Kombat

بازی که از کودکی همراه ما بوده است همیشه از تقابل های ساب زیرو و اسکورپیون لذت می بردیم. حال در سال 2021 فیلم این اثر ساخته شده و ما میتوانیم از دیدن قهرمان های خود در دنیای مورتال کمبات لذت ببریم. هرچند که شخصیت اصلی فیلم اصلا در بازی نیست اما شخصیت هایی همچون سونیا بلید و ساب زیرو، کین و … را میتوانیم ببینیم و از مبارزاتشان لذت ببریم. اما در کل فیلم جز مبارزات چیز دیگری برای ارائه ندارد.

اگر طرفدار فیلم های مبارزاتی هستید و فقط میخواهید برای تفریح فیلمی ببینید Mortal Kombat میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد

شخصیت اصلی فیلم اصلا در بازی نیست اما شخصیت هایی همچون سونیا بلید و ساب زیرو، کین و … را میتوانیم ببینیم و از مبارزاتشان لذت ببریم.

4.Assassin’s Creed

Assassin’s Creed یکی از بازی هایی که کم طرفدار ندارد و هر سری از این بازی بعد از عرضه با فروش خوبی رو به رو میشود و این خودش باعث میشود که Assassin’s Creed یک گزینه ایده آل برای ساخت فیلم باشد فیلم در قرن 15 در اسپانیا رخ می دهد و سعی کرده به بازی وفادار باشد در فیلم هم همانند بازی خالی از پارکور نیست و به نوعی به بازی ادای دین کرده است هرچند که نتوانست نقد های مثبتی دریافت کند ولی در کل فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد.

Assassin’s Creed با بودجه 125 میلیون دلاری ساخته شد و توانست حدود 240 میلیون دلار در گیشه های سینما به فروش برسد

3.Sonic the Hedgehog

در گذشته یکی از رقیب های بازی super mario(قارچ خور) و یکی از بازی های محبوب در سبک خودش بود اما لا تغییر نسل ها در بازی های ویدیویی محبوبیت خود را در بازی های ویدیویی از دست داد و حال Sega این بار به سراغ سینما آمده است. در ابتدا وقتی تیریلر های اولیه از فیلم منتشر شد بسیاری از طرفداران به خاطر قیافه Sonic نا امید شدند و معتقد بودند که به خوبی طراحی نشده است در نتیچه سازندگان مجبور به تغییر طراحی شخصیت Sonic شدند و با اکران این فیلم Sonic the Hedgehog توانست به موفقیت های خوبی برسد و این live action قسمت دوم خود را نیز اکران کرد. سری فیلم Sonic the Hedgehog با بازی خوب James Marsden و Jim Carrey یک فیلم خوب برای اوقات فراغت شما می باشد.

در قسمت دوم شخصیت های محبوب قدیمی بیشتری به این سری فیلم باز میگردند.

2.Arcane

Arcane یک مثال نقض برای تمام فیلم ها و سریال هایی که از روی بازی ویدیویی ساخته شدند و به موفقیت خاصی نرسیدند. این سریال که هنوز یک فصل از آن تولید شده و از روی داستان بازی league of legends ساخته شده است که نه تنها کسانی که فقط این بازی را انجام دادند بلکه توجه بسیاری از سینما دوستان را نیز به خود جلب کرد و نقد های بسیار مثبتی دریافت کرد از جمله نکات مثبت این سریال به آرت منحصر به فرد آن و داستان جذاب و گیرای آن اشاره کرد. این سریال بعد از موفقیت هایی که کسب کرد برای فصل دوم نیز تمدید شد.

Arcane داستان ابتدایی بازی league of legends را به تصویر می کشد

1.The Last of Us

سریال The Last of Us تا کنون فقط دو قسمت از آن تا کنون پخش شده است اما در این دو قسمت آن قدر موفق عمل کرده که ما را مجبور کرد آن را در لیست خود قرار دهیم. سریال درست مانند بازی که خود یکی از بهترین ها و موفق ترین بازی های تاریخ صنعت گیم بوده عمل کرده و سعی کرده به داستان بازی وفادار بماند تا ما دوباره تجربه شکل گرفتن رابطه پدر و دختری میان جوئل و الی باشیم البته باید منتظر قسمت های بعدی باشیم تا ببینیم در قسمت های بعدی نیز به خوبی دو قسمت اول عمل میکند یا خیر؟

The Last of Us این قدر در این دو قسمت خوب کار کرد که برای فصل دوم نیز تمدید شد

در اینجا به پایان لیست می رسیم اما این تمام فیلم هایی که به اقتباس از روی بازی ها ساخته شدند نبود و ما سعی کردیم محبوب ترین و بهترین آن ها را انتخاب کنیم

لینک های مفید

معرفی ژانر های بازی|معرفی ژانر های بازی

بازی ویدیویی| بازی ویدیویی چیست؟

معرفی بازی Bioshock| Bioshock

وبسایت IGN مرجع اطلاعات مختلف بازی های ویدیویی | ورود به سایت IGN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا