مقالات بازی ویدیویی

لیست بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

تا اینجای سال 2022 بازی های زیادی منتشر شده که مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند برخی بازی ها مانند Elden Ring فراتر از انتظار عمل کردند برخی نیز آن طور که باید و شاید نتوانستند نظر بازیکنان و منتقدین را جلب کنند.

در این مقاله قصد داریم تا به بهترین بازی های ویدیویی که در سال 2022 تاکنون منتشر شده اند؛ بپردازیم.

10-TMNT Shredder’s Revenge

پلتفرم: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Linux, Windows PC

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: TMNT 
 Shredder's Renege
رتبه 10 ام: TMNT Shredder’s Revenge

اگر از علاقه مندان قدیمی صنعت بازی های ویدیویی باشید، احتمالا تا به حال بازی ویدویی قدیمی و نوستالژی Teenage Mutant Ninja Turtles را یا تجربه کرده اید و یا حداقل با آن آشنایی دارید. TMNT Shredder’s Revenge، یادآور دورانی است که TMNT برای اولین بار منتشر شده بود. یک بازی ویدیویی beat-em up (بازی هایی که باید با کشتن دشمنان در بازی پیشروی کنید.) که به خوبی حس و حال بازی های ویدیویی قدیمی را یادآور می شود.

در این بازی شما و تعدادی از دوستانتان کنترل یکی از لاک‌پشت های نینجا، آوریل یا Master Splinter (استاد اسپلینتر) را به دلخواه خود را باید در دست بگیرید. امکان جذاب TMNT Shredder’s Revenge، تجربه بازی به صورت آنلاین هم امکان پذیر است و شما می توانید از راه دور با دوستانتان مراحل بازی را جلو ببرید. هر چند که بازی TMNT زیاد چالش بر انگیز نیست و می توانید به سرعت در بازی حرفه ای شوید و مراحل را به سرعت پیش ببرید، اما بازی چالش ها و مراحل متفاوتی دارد که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند.


9- SIFU

پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: SIFU
رتبه 9 ام: SIFU

در حالی که دیگر بازی های beat-em up  جایی در دنیای بازی های ویدیویی در این دوره ندارند و تصور می شد که این بازی ها نفس های آخر خود را در بین طرفداران بازی های ویدیویی می کشند، بازی sifu به بازار آمد تا مخاطبان را دوباره به حال و هوای بازی های قدیمی با زد و خورد و درگیری با دشمنان بیاندازد.

در طول بازی SIFU، شما باید با فنون ورزش رزمی کونگ فو با دشمنان خود رو به رو شوید و دشمنان معمولی و باس ها را از پا در بیاورید و کل بازی بر همین مبنا پیاده شده است؛ ولی لذتی که در جنگ ها و درگیری ها با دشمنان وجود دارد اوقات خوبی برای شما فراهم می‌کند. از آن جاییکه مدت زمان بازی بیشتر از 7 ساعت طول نمی کشد، اگر به این سبک بازی ها علاقه دارید sifu کامل مناسب شماست.


Tunic-8

پلتفرم: MacOS, Windows PC, Xbox One, Xbox Series S/X

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: Tunic
رتبه 8 ام: Tunic

بازی Tunic، یک ماجراجویی تک نفره با معماهایی است که به راحتی پیش نمی‌رود؛ زیرا سازندگان این بازی اعتقاد دارند که بازیکنان Tunic می‌توانند در هر سناریوی دشواری که به آنها ارائه می‌شود فکر کنند و راه خود را پیدا کنند. همچنین این بازی ویدیویی بسیار شبیه به بازی‌های دهه ۸۰ کنسول نینتندو، به ویژه بازی اصلی The Legend of Zelda است.

بازی tunic بازی که سعی کرده به طور کامل ادای احترامی به مجموعه بازی legend of Zelda باشد و از آن در بازی الهام بگیرد. این نکته هم در زاویه دید بازی (ایزومتریک) قابل مشاهده است و هم در کتابچه راهنمای بازی که در آن داستان بازی بسیار شبیه به Legend of Zelda می باشد. Tunic تجربه هایی که در گذشته از بازی های ویدیویی داشتیم را دوباره برای ما به نمایش می گذارد.


7- Ghostwire: Tokyo

پلتفرم: PlayStation 5, Windows PC

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: Ghostwire:Tokyo
رتبه 7 ام: Ghostwire:Tokyo

استودیوی Tango Gameworks اولین بار با سری بازی‌های ترسناک Evil Within در بین علاقه مندان به بازی های ویدیویی شناخته شد. در این بازی شما در یک فضای کلیشه ای و پرطرفدار آخرالزمانی قرار دارید. این فضا در کشور ژاپن بوجود آمده است. پس این بازی شما را به یک تجربه آخرالزمانی همراه با سبک بقا را در کشور ژآپن و در شهر توکیو می برد.


6- Diablo Immortal

پلتفرم: Android, iOS, Windows PC

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: Diablo Immortal
رتبه 6 ام: Diablo Immortal

از همان زمان معرفی بازی Diablo Immortal پیشبینی می شد که این بازی ویدیویی یک بازی بحث برانگیز باشد. Diablo یکی از معتبرترین فرانچایزهای رایانه‌های شخصی در تمام دوران است که بسیاری از گیمر های قدیمی با سری Diablo خاطره دارند. با اینکه بازی وفادار به فرمول موفق سری Diablo مانده، اما پرداخت های درون برنامه ای بازی باعث نگرانی هایی برای ادامه دادن این بازی به اصطلاح رایگان بوجود بیاورد.

با اینکه نگرانی هایی در این مورد وجود دارد اما نمی توان از کیفیت ساخت بازی در نسخه های موبایلی به ویژه IOS گذشت. در این بازی شما می توانید با دوستانتان وارد بازی شوید و با هم دیگر شروع به گشت و گذار در بازی کنید؛ درست همان اتفاقی که در سری های قدیمی تر این بازی می افتاد. با اینکه این بازی توانست به سرعت طرفداران زیادی برای خود پیدا کند، اما نتوانست شرکت Blizzard را از باتلاقی که در آن گرفتار بود نجات دهد.


TINYKIN-5

پلتفرم: Nintendo Switch, PlayStation 4,PlayStation5, Xbox One Xbox Series X and Series S, Windows PC

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: TINYKIN
رتبه 5 ام: TINYKIN

بازی ویدیویی TINYKIN شباهت زیادی به بازی های قدیمی کنسول نینتندو مانند Banjo Kazooie و  Pikmin دارد و می‌تواند برای شما یادآور بازی های قدیمی نینتندو باشد. شما در بازی ویدیویی کنترل یک ارتش را بر عهده دارید و هدف شما در این بازی (به عنوان یک فرد به اندازه یک حشره) کاوش در یک خانه و جمع آوری وسایل آن خانه برای ایجاد یک سفینه فضایی است.

ایده ی Tinykin یک ایده جدید نیست، اما مکانیزم های بازی و طراحی منظره هابازی را بسیار لذت بخش می کند. موجودات کوچکی که کنترل می‌کنید (Tinykin) به شما کمک می‌کنند تا با توانایی های مخصوص خود پازل‌ها را حل کنید. اما بهترین بخش Tinykin این است که کاملاً عاری از جنگ است. هیچ دشمنبرای مبارزه در بازی وجود ندارد. تنها هدف شما کاوش در این دنیای بی کران و جمع آوری اشیا است. در یک کلام بازی کاملا به دور از خشونت جریان دارد.


4- STRAY

پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: STRAY
رتبه 4ام: Stray

شاید به ذهن کسی نمی رسید که بازی ای که شما در آن کنترل یک حیوان خانگی را داشته باشید تا این بتواند جذاب و پرمخاطب باشد. ولی BlueTwelve Studio خلاف این تصورات را ثابت کرد. در این بازی شما کنترل یک گربه را در شهری که بخش هایی از آن کاملا ویران شده و بخش هایی از آن کاملا سالم است را برعهده دارید و روایت داستان این گربه را تجربه می کنید.

در سطح مکانیکی، Stray یک بازی ویدیویی در سبک ماجراجویی و حل پازل است. در بازی لحظات خطرناکی نیز وجود دارد که ممکن است باعث شود گربه داخل بازی بمیرد. بازی در داستان نیز حرف هایی برای گفتن دارد و در کل در طول بازی می‌توایند حس کنید که گربه بودن به چه شکل است و از بازی لذت ببرید.


3- NORCO

پلتفرم: Mac , Windows PC

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: NORCO
رتبه 3 ام: NORCO

بازی ویدیویی Norco یک داستان علمی تخیلی مبتکرانه و یک انتقاد شدید از آسیب های صنعت نفت است. بازی توسط Geography of Robots برای ویندوز و مک ساخته شده است. داستان بازی در یکی از ایالت های آمریکا رخ می‌دهد. سبک بازی point and click و به عنوان یک بازی ماجراجویی شما را به آرامی درگیر بازی می‌کند. داستان بازی درباره شخصیت Kay است که پس از مرگ مادرش به خانه دوران کودکی خود بازمی گردد.

این یک داستان تقریبا واقع گرایانه با عناصر اسرارآمیز است، اما هنوز به طور محکم در حس واقعیت ریشه دارد. نوشته ها و پازل های ساده محیطی، همراه با مکانیک منحصر به ، بهروایت سریع داستان کمک می کند اما هنوز هم جای توقف و درک همه اتفاقات عجیب و غریب های تلخ را باقی می گذارد.


2 HORIZON FORBIDDEN WEST

پلتفرم: PlayStation 4 , PlayStation 5

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: HORIZON FORBIDDEN WEST
رتبه 2ام: HORIZON FORBIDDEN WEST

بازی Horizon Forbidden West دنباله بازی فوق العاده پسا آخرالزمانی Horizon Zero Dawn در سال 2017، یکی از بهترین های سال است. Horizon Forbidden West بخش اعظمی از چیزهایی را که نسخه بازی اول را عالی کرده بود، در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و علاوه بر آن امکانت بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. بازی کمی کند شروع می‌شود و ممکن است کمی زمان ببرد تا برخی از ابزارهای خلاقانه‌تر خود را معرفی کند؛ اما هر چه در بازی بیشتر پیشرفت میکنید، بازی زیبایی های بیشتری را به شما ارائه می دهد.

شخصیت اصلی بازی، Aloy می‌تواند از کوه‌ها سر بخورد، در عمیق‌ترین دریاها شنا کند و نقاط دیدنی قاره آمریکا را در امتداد ساحل غربی کشف کند. دنیای باز فوق‌العاده این بازی مانند یک هدیه به نظر می‌رسد و به راحتی می‌توان ساعت‌ها به گشت و گذار در سرزمین پهناور این بازی ویدیویی پرداخت. در همین حال، نباید از شخصیت پردازی و ساخت جهان زیبا و تمدنی که بازی در دنیای پسازمانی به نمایش می‌ گذارد، غافل شد.


1- رتبه نخست بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: ELDEN RING

پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X and series S

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022: ELDEN RING
رتبه نخست بهترین بازی سال 2022 از نظر آیوی گیم

با تماشای تریلر ها و ویدیوهای منتشر شده قبل از عرضه بازی، می شد حدس زد که با یک شاهکار رو به رو خواهیم بود. پس از انتشار بازی، Elden Ring بیش از حد انتظار ظاهر شد و بالاترین نمره های ممکن را از نظر منتقدین دریافت کرد.

بازی ویدیویی Elden Ring در یک جهان جریان دارد باز که رمزگشایی کامل آن سال‌ها طول می‌کشد. این بازی دقیقا همان اثری است که انتظار می رفت استودیوی From Software به کارگردانی هدیتاکا میازاکی منتشر کند: مرموز، هیجان انگیز و البته دشوار! بازی با همان سبک بازی های دیگر میازاکی (مانند دارک سولز و بلادبورن) تولید شده است با این تفاوت که Elden Ring بسیار کامل تر و پخته تر نسبت به همه آثار فوق العاده دیگر میازاکی است.

بازی مانند تمام بازی های دیگر From Software  سختی بیرحمانه ای را به رخ می‌کشد و برای پیشرفت در بازی باید نهایت تلاش خود را انجام دهید. شاید این همان دلیلی است که بسیاری را مخاطب بازی های استودیوی From Software کرده است.


لینک های مفید

صفحه اصلی وبسایت نقد بازی های ویدیویی متاکریتیک | Metacritic

بازی مستقل چیست؟(What is Indie Games) | بازی مستقل چیست؟ (Indie games)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا