مقالات بازی ویدیویی

لوگوی شرکت Rockstar و داستان طراحی آن

شاید برایتان جالب باشد که لوگوی شرکت Rockstar از چه فلسفه و دلیلی برای شکل‌گیری خود بهره گرفته است، پس با این مقاله همراه باشید تا از راز و رمز این لوگوی نوستالژیک و جذاب سر دربیاورید!

پدید آمدن لوگوی شرکت Rockstar

این قصه هیچ‌وقت به طور کامل گفته نشد که لوگوی شرکت راکستار چگونه با آن پس‌زمینه‌ی زرد خود به همراه ستاره‌‌ای درخشان پدید آمد. با این حال وب‌سایت Time Extension از طریق مصاحبه با Karen Scott (از طراحان سابق شرکت راکستار) و Karen Mui (از دیگر توسعه‌دهندگان GTA 2) گفته است که Jeremy Blake و Karen Scott چگونه چنین تصویری خلق کرده‌اند که عضوی جدانشدنی از هویت این شرکت است. داستان درست از تیم DMA Design شروع می‌شود. تیمی اسکاتلندی که از توسعه‌دهندگان سری بازی‌های Lemming و Grand Theft Auto بود و امروز به یک غول ناشر بین‌المللی تبدیل شده است.

لوگوی تیم DMA Design

در آن زمان شرکت راکستار یک برنامه‌ی بازاریابی داشت که طی آن، چاپ لوگو روی برچسب‌های این شرکت و پخش آن‌ها در سراسر نیویورک صورت می‌گرفت. آن‌ها در دفتری که به تازگی تاسیس شده بود، وظیفه داشتند تا برچسبی طراحی کنند که حتی اگر سعی هم کردند آن را بکَنند، نتوانند آن را از چسب خود جدا کنند. آن‌قدر محکم که اگر یک کودک باشید و آن را به تخت خود بچسبانید، نتوانید آن را جدا کنید و لبه‌های گرد این برچسب هم دقیقا به همین دلیل است.

لوگوی استودیو راک‌استار نورث که همان تیم DMA Design سابق است

توسعه لوگوی شرکت Rockstar

Karen Scott می‌گوید که دهه‌ی ۱۹۷۰ الهام‌بخش این رنگ بود و ” رنگ طلا یا طلای مایل به رنگ زرد که در عین حال شباهتی به لوگوی شرکت Kodak دارد” در واقع ارجاعی به حال‌و‌هوای دهه‌ی ۷۰ میلادی است و همچنین اشاره‌ای هم به گروه موسیقی Rockabilly در آن دوران دارد. گرچه زمانی که Jeremy Blake و Karen Mui به این شرکت پیوستند، هنوز نام و برند قطعی آن مشخص نبود، ولی آن‌ها در نظر داشتند که مانند ستاره‌های سبک موسیقی راک عمل کنند. Karen Mui می‌گوید که ما به صورت گروهی به هر رستورانی که می‌رفتیم، از آنجا اخراج می‌شدیم و ما را از آنجا بیرون می‌کردند و خب این موضوع چندان جالب نبود.

شما بهتر از من می‌دانید که اینجا، در ایالات متحده همه صاحب اسلحه هستند و صدالبته که نمی‌توانید به طور تصادفی برای کار به نزد هر کسی بروید، چرا که نمی‌دانید با چه چیزی و چه کسی سروکار خواهید داشت. به همین دلیل حلقه‌های کوچک کلاسی فرقه‌مانند تشکیل دادیم و چون تیم‌های کوچکی بودیم، جرئت ریسک‌پذیری‌مان بالاتر بود.

لوگوی شرکت Rockstar و داستان طراحی آن
بازی Lemmings که توسط تیم DMA Design توسعه یافته بود
لوگوی شرکت Rockstar و داستان طراحی آن
بازی Lemmings

در روز‌های اولیه‌ی کارمان در دفتر نیویورک، تقریبا هفت نفر کارمند بیشتر حضور نداشتند و از لحاظ بودجه‌ هم به شدت در مضیقه بودیم. Scott می‌گوید:

ما خیلی بودجه کمی داشتیم که حالا وقتی به آن فکر می‌کنیم، خنده‌مان می‌گیرد، چرا که الان از لحاظ مقدار بودجه در مرز انفجار قرار داریم. وقتی به این نقطه رسیدیم، احساس فتح قله را داشتیم، چرا که در آن زمان، حتی میز تحریر هم وجود نداشت و من باید از جعبه‌ای ساخته شده از مقوا برای انجام کار‌هایم استفاده می‌کردم.

Scott همچنین روی طراحی بسته‌بندی بازی GTA 2 کار می‌کرد و نیز بروشور‌هایی در Club Vinyl (یک نوع پارتی شبانه) برای سری رویداد‌هایی با عنوان Rockstar Loft کار کرده است. او بخشی از تیم‌ تولید بازی Earthworm Jim 3D و بازی Thrasher Presents Skate and Destroy بوده است و در نهایت، دو سال بعد از شرکت Rockstar نقل مکان کرد و هم‌اکنون ۱۵ سال است که با سمت مدیر اصلی طراحی (principal design manager) در شرکت مایکروسافت حضور دارد.

همه‌ی ما می دانیم که در حال حاضر، شرکت راکستار به یک قدرت بزرگ در تولید و نشر بازی‌های ویدیویی تبدیل شده و با سرمایه‌گذاری‌ مداوم روی مجموعه‌ی پرطرفدار Grand Theft Auto، به حیات جاودانه‌ی خود ادامه می‌دهد.

منبع
PCGamer

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا