جعبه بازی دیکریپتو
0.0

رمز شکن | دیکریپتو (Decrypto)

رمز حریفتان را پیدا کنید، قبل از آنکه رمز شما را پیدا کند

تعداد بازیکن:

3-8 بازیکن

زمان بازی:

از 15
تا 45 دقیقه

رده سنّی:

از 12

سال

درجه سختی:

آسان رو به متوسط

پیچیدگی یادگیری:

متوسط

پیچیدگی در بردن:

آسان رو به متوسط
میزان استراتژی و فکری بودن بازی
 0/10 
فان و سرگرمی بودن بازی
 0/10 
تکراری نشدن بازی و ایجاد تجربه برد متفاوت
 0/10 
میزان شانس و اتفاقات تصادفی در بازی
 0/10 
تعامل، مذاکره و درگیری بین بازیکنان در بازی
 0/10 
میزان پیچیدگی قوانین و محاسبات مورد نیاز
 0/10 

درباره رمز شکن | دیکریپتو (Decrypto)

بازی دیکریپتو، Decrypto یا رمز شکن فارسی یک بازی سرنخ دهی تیمی است که در آن بازیکن ها در دو تیم برای حدس زدن کلمات و رمز شکنی آن ها به رقابت می پردازند. این بازی در سال 2018 منتشر شد و توانست با پیشتازی از بازی رومیزی دورهمی معروف کد نمیز Codenames، به رتبه نخست بازی های دورهمی جهان در سایت بردگیم گیک برسد. بازی دیکریپتو در ایران با نام های رمز شکن یا کدتو، تولید شده است.

درباره بازی دیکریپتو

در بازی Decrypto، بازیکنان در دو تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند، هر تیم باید کدهای پیام‌های رمزگذاری شده‌ای که از هم‌تیمی‌های خود دریافت می‌کند را به درستی تفسیر کرده و در عین حال کدهایی که از تیم مقابل می‌شنوند را شناسایی کنند.

در جزئیات بیشتر، هر تیم صفحه‌ای اختصاصی دارد و چهار کارت را در جیب‌هایی که شماره‌های ۱ تا ۴ دارند قرار می‌دهند، به طوری که همه اعضای تیم می‌توانند کلمات روی کارت‌ها را ببینند، اما این کلمات از تیم مقابل پنهان است. در دور اول، هر تیم کار زیر را انجام می‌دهد: یکی از اعضای تیم یک کارت کد را برمی‌دارد که سه عدد از ۱ تا ۴ را به ترتیب مشخص نشان می‌دهد، به عنوان مثال ۴-۲-۱. سپس او باید یک پیام رمزگذاری شده بدهد که هم‌تیمی‌هایش باید با استفاده از آن پیام کد را حدس بزنند. برای مثال، اگر کلمات تیم من “خوک”، “آب نبات”، “چادر” و “پسر” باشند، من ممکن است بگویم “سام-راه راه راه-صورتی” و امیدوار باشم که هم‌تیمی‌هایم بتوانند این کلمات را به ۴-۲-۱ ارتباط دهند. اگر درست حدس بزنند، عالی است؛ در غیر این صورت، تیم ما یک علامت سیاه به عنوان شکست دریافت می‌کند.

از دور دوم به بعد، یکی از اعضای هر تیم باید دوباره یک سرنخ بدهد تا کلماتشان با یک کد عددی مطابقت پیدا کند. اگر من کد ۲-۴-۳ را دریافت کنم، ممکن است بگویم “ابله-شاهزاده-سیاست”. تیم مقابل سپس تلاش می‌کند کد عددی ما را حدس بزند. اگر درست حدس بزنند، آنها یک علامت سفید به عنوان موفقیت دریافت می‌کنند؛ در غیر این صورت، تیم من باید کد درست را حدس بزند یا یک علامت سیاه دریافت کند. (حدس صحیح هیچ تاثیری جز جلوگیری از شکست ندارد و به تیم مقابل اطلاعاتی در مورد کلمات پنهان ما می‌دهد.)

دورها ادامه پیدا می‌کنند تا زمانی که یکی از تیم‌ها علامت سفید دوم خود را دریافت کند (و برنده بازی شود) یا علامت سیاه دوم خود را دریافت کند (و بازنده شود). معمولاً بازی بین ۴ تا ۷ دور طول می‌کشد. اگر پس از هشت دور هیچ تیمی برنده نشده باشد، هر تیم باید تلاش کند کلمات تیم مقابل را حدس بزند؛ تیمی که کلمات بیشتری را به درستی حدس بزند، برنده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا

فرم نقد و بررسی این بازی رومیزی

برای افزودن نقد و بررسی روی بازی‌ها باید وارد سایت شوید.