مکانیزم های بازی رومیزی

مکانیزم های بازی رومیزی، اجزای سازنده هر بازی رومیزی یا بردگیم می باشند که به آن ها مکانیک هم گفته می شود. مکانیزم های بازی رومیزی در واقع اعمال و اکشن هایی هستند که بازیکن ها و خود بازی قرار است در طول گیم پلی انجام دهند. در واقع مکانیزم های بازی رومیزی راه ارتباط بازیکن با بازی و پیش برنده بازی هستند.

برای مثال تاس ریختن، کارت بازی کردن، کارت کشیدن، حافظه، نقش مخفی و … همگی از مکانیزم های پر کاربرد بازی های رومیزی هستند. لیست کامل مکانیزم های رایج بازی های رومیزی در این صفحه جمع آوری شده است.

استدلال(deduction) (2) الگو سازی(Pattern Building) (6) امتیاز مخفی(Hidden Victory Points) (1) امتیاز پایان بازی(End Game Bonuses) (11) انتخاب اکشن(Action Drafting) (1) بازیکن قاضی (Player Judge) (1) برچسب‌ها (Tags) (1) بینگو(Bingo) (1) تاخیر خرید(Delayed Purchase) (1) تاس ریختن(Dice Rolling) (6) تعویض کارت(Close Drafting) (3) تعیین برنده(Finale Ending) (1) توانایی عملکرد(Action Points) (4) تو پاچه کردن(Take That) (6) تک نفره(Solo/Solitaire Game) (6) تیمی(Team Based Game) (9) حافظه(Memory) (4) حذف بازیکن(Player Elimination) (3) حراج افزاینده(Auction: Turn Order Until Pass) (2) حرکت در شبکه(Grid Movement) (5) حرکت در منطقه(Area Movement) (1) حصارکشی(Enclosure) (2) خط کشیدن(Line Drawing) (1) خیانت در بازی (Traitor Game) (1) داستان سرایی(Storytelling) (3) درآمد(Income) (7) درخت تکنولوژی(Tech Trees) (1) دسته کارت(Deck Building) (1) دنباله اکشن ها(Action Queue) (1) دنیای بازی (Open World) (1) راندهای ایزوله(trick taking) (2) رای گیری(Voting) (4) رویدادها(Events) (1) ریسک شانس(Push Your Luck) (6) سرمایه گذاری(Investment) (1) سرنخ دادن(Targeted Clues) (2) سناریو محور (Scenario / Mission / Campaign) (1) شبکه شش ضلعی(Hexagonal Grid) (3) شبکه مربعی(Square Grid) (3) شبکه و راه سازی(Network and Route Building) (3) صفحه متغیر(Modular Board) (6) فروشگاه(Market) (4) قدرت مختلف(Variable Player Powers) (11) قرارداد(Contract) (7) مبادله(Trading) (3) مجموعه سازی(Set Collection) (17) محدودیت ارتباط(Communication Limits) (2) مدیریت دست(Hand Management) (21) مذاکره(Negotiation) (2) مزایده/مناقصه(Auction/Bidding) (4) مسابقه(Race) (4) مسیر زمانی (Rondel) (1) منابع تصادفی(Random Production) (1) مناقصه محدود(Constrained Bidding) (1) منبع و امتیاز مشترک(Victory Point as a Resource) (3) نقش بازی‌کردن (Acting) (1) نقش مخفی(Hidden Roles) (3) نقش های مختلف(Roles with Asymmetric Information) (2) نوبت متغیر آماری(Turn Order: Stat-Based) (3) نوبتی متغیر(Turn Order: Progressive) (4) همزمان بازی کردن(Simultaneous Action Selection) (6) همکاری مشترک(Cooperative Game) (3) وام(Loan) (1) چیدمان متغیر(Variable Set-up) (5) چیدن قطعات(Grid Coverage) (2) کارت جنگ(Campaign / Battle Card Driven) (2) کارت های تقویت کننده(Card Play Conflict Resolution) (2) کارت کشی(Open Drafting) (14) کارگر گذاری(Worker Placement) (6) کاشی گذاری(Tile Placement) (10) کاغذ-قلم(Paper-and-Pencil) (1) کنترل منطقه(Area Control/Majority) (7) کوچک شدن نقشه (map reduction) (1) گرفتن بازیکن پیشتاز(Catch the Leader) (2)

دکمه بازگشت به بالا