اخبار بازی ویدئوییمقالات بازی ویدیویی

معرفی بسته الحاقی Shadow of the Endtree الدن رینگ

بازی الدن رینگ، پس از معرفی در سال 2017، توجه های بسیاری از طرفداران بازی های سولزلایک را به خود جلب کرد. پس از انتشار چند تریلر داستانی و نشان دادن مکانیزم های بازی، گیمرهایی که علاقه چندانی به بازی های سولزلایک نداشتند هم به سمت این بازی کشیده شدند. همانطور که انتظار می رفت، پس از عرضه بازی نمایش بسیار خوبی داشت و فروش آن فراتر از حد انتظار بود. این بازی تا جایی موفق بود که توانست رکورد دریافت بیشترین جوایز را در طول یک سال که از آن The Last of Us Part2 بود را بشکند.

خود بازی Elden Ring محتوای زیادی را در اختیار گیمر قرار می دهد. جدا از بخش اصلی داستانی و مبارزات چالش برانگیز همیشگی، این بار میازاکی در آخرین بازی خود المان های جهان باز را به بازی اضافه کرده تا مخاطب از گشت و گذار در بازی هم لذت ببرد. البته که چرخیدن در دنیای Elden Ring و در سرزمین Lands Between فقط برای وقت گذراندن نیست؛ بسیاری از آیتم ها و چالش های بازی در محیط بازی و به دور از مسیر اصلی قرار داده شده تا ارزش گشتن در محیط بیشتر شود.

زمزمه های معرفی بسته الحاقی برای الدن رینگ

یکی از عادت های جذاب شرکت فرام سافتور، عرضه بسته های الحاقی یا همان DLC های فوق العاده برای بازی هایی است که تولید می کنند. معمولا در بازی های From Software بخشی از داستان، پیشینه و سرانجام کاراکتر ها روایت نمی شود تا مخاطب را مشتاق شنیدن آن کنند که البته در اینکار بسیار موفق عمل کردند. به عنوان نمونه در نسخه اصلی Dark Souls1، در طول مسیر شما اسم شوالیه آرتوریاس را می شنوید اما هرگر از سرنوشت او اطلاعی ندارید که با عرضه بسته الحاقی برای این بازی، علاوه بر شرح داستان آرتوریاس، جنبه های دیگری از داستان بازی هم برای مخاطب روشن شد.

مثال بهتر بسته های الحاقی بازی های فرام سافتور، بسته الحاقی Old Hunter برای بازی Blood Borne بود که از آن به عنوان یکی از بهترین DLC های منتشر شده تا امروز در صنعت بازی های ویدیویی است. به علاوه بسته الحاقی Ringed City از بازی دارک سولز 3 یک شاهکار تمام عیار به حساب می آید. جاییکه علاوه بر بازی کردن خط داستانی جدید و آشنایی با کاراکتر های تاثیر گذار، اکثر ابهامات سری سولز از بین می رود و به نوعی داستان سری تمام می شود.

بازی الدن رینگ یکی از چالش برانگیزترین بازی های ویدیویی تاریخ این صنعت به شمار می آید.

دنیای الدن رینگ هم آنقدر غنی است که کشش روایت های داستانی بیشتر و توسعه داستانی بزرگ تر را دارد. همچنین در این بازی شخصیت هایی وجود دارند که داستان آنها به طور کامل روایت نشده و بخش های مبهمی از داستان آنها هنوز وجود دارد. بنابراین قبل از معرفی هم این انتظار می رفت که قرار است بازی محتوای اضافه تری هم داشته باشد.

معرفی بسته الحاقی Shadow of the Endtree

بالاخره 9ام اسفندماه 1401 (28 فوریه 2023)، پس از یک سال و 10 روز از عرضه نسخه اصلی بازی Elden Ring فرام سافتور طی بیانه ای اعلام کرد که بسته الحاقی Shadow of the Endtree منتشر خواهد شد. بیانیه فرام سافتور به شرح زیر است:

Tarnishها، به پا خیزید و بیایید باهم مسیر جدیدی را طی کنیم. یک بسته الحاقی به نام Shadow of the Erdtree هم‌اکنون برای الدن رینگ در حال توسعه است. امیدواریم شما هم مشتاقانه منتظر ماجراجویی‌های جدید در Lands Between باشید.

From Software

از همین حالا هم می توان حدس زد که بسته الحاقی Shadow of the Endtree یکی دیگر از شاهکار ها میازاکی خواهد بود. از آنجایی که خیلی ها معتقد اند که میازاکی بازی ها را عرضه می کند تا DLC های آنها را بفروشد، می توان انتظار باز هم با یک اثر فوق العاده با کیفیت سر و کار داشته باشیم.

داستان بسته الحاقی Shadow of the Endtree

قبل از معرفی شدن شدن این DLC، گمانه زنی هایی درباره داستان آن وجود داشت که با نمایش یک تصویر از سوی سازندگان بازی این گمانه زنی ها قوت گرفت.

به طور کلی و مختصر سه پیشبینی در مورد داستان این بسته الحاقی وجود دارد. اول مربوط به داستان ملکه مریکا و پیشینه اوست و داستان هایی که باعث شد او علیه Grater Will طغیان کند و الدن رینگ را بشکند. در این حالت با توجه به پایان بندی های بازی احتملا داستان در گذشته رخ می دهد.

تنها اطلاعاتی که از این محتوای اضافی بازی بازی Elden Ring در دسترس است همین تصویر است که اکانت رسمی From Software منتشر کرده است.

دومین حدس مربوط به پیشینه و داستان ملیناست که در طول بازی، شخصیت تارنیش را به سمت الدن لرد شدن راهنمایی می کرد اما از پیشینه او اطلاعات زیادی در اختیار گیمر قرار نگرفت. اما با توجه به تصویر منتشر شده احتمال این سناریو از دو سناریو دیگر کمتر است.

اما سومین و محتمل ترین حدس مربوط به داستان میکلاست. میکلا که فکر ساختن نظم جدیدی جدای از نظمی بود که Greater Will آن را بوجود آورده، سعی در ساختن یک درخت مشابه درختی داشت که Greater Will آن را در سرزمین میانه قرار داده است. در نهایت در اواخر بازی نشان داده می شود که میکلا که توسط خواهر خود مالنیا مراقبت می شود دزدیده می شود در یک پیله زندانی می شود و در نهایت کشته می شود. اما یک گمنه زنی هم هست که او کشته نمی شود که این می تواند سرآغاز بسته الحاقی Shadow of the Endtree باشد.

به هر صورت با توجه به تصویر منتشر شده و کاراکتری که در سمت راست تصویر روی اسب دیده می شود، این شایعه بیشتر قوت می گیرد که داستان این محتوا می توان فقط پیرامون دو کاراکتر اتفاق بی افتد؛ ملکه مریکا یا میکلا. اما وجود درختی مشابه Erdtree در سمت راست تصویر و با توجه به هدفی که میکلا داشت و اسم بسته الحاقی، احتمال اینکه روایت برای میکلا صورت بگیرد بیشتر است.

فارغ از اینکه بسته الحاقی Shadow of the Endtree در مورد کدام یک از این سه احتمال باشد، هر کدام از اینها می توانند یک داستان شاهکار برای ادامه الدن رینگ در آینده باشد که باید دید فرام سافتور و باندای نامکو چه برنامه ای برای ادامه این سری خواهند داشت.

آرین مختاری

گیمری که سرنوشت، اونو «فیزیک پیشه» و شیفته فیزیک کرده. دانشجویی که استرسش برای فوتبال بین منچستریونایتد و بیرمنگام بیشتر از امتحان و درسشه! برای آیوی که مثل فرزندمون میمونه مینویسم و امیدوارم سریعتر به بلوغ برسه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا