چاپزی | pnp

همه چیز درباره کیفیت چاپگر | یک چاپزی خوب

در سری مقالات یک چاپزی خوب به سراغ بررسی تمام جنبه های تاثیر گذار در رسیدن به یک چاپزی یا بازی پرینتی یا pnp خوب هستیم. در این مقاله به سراغ چاپگر ها یا پرینتر ها رفته ایم.

در مقاله چاپزی همه چیز را درباره بازی های پرینتی یاد بگیرید.

معیار خوب بودن یک چاپزی

یکی از مهم ترین معیار ها برای اینکه یک چاپزی، ویژگی های یک بازی رومیزی معمولی را داشته باشد و بتواند به اندازه آن جذاب باشد، بهینه سازی تمام مراحل چاپ، برش و تجربه آن است.
به طور خلاصه یک چاپزی خوب است، در صورتی که درست طراحی، چاپ و برش داده شده باشد.

کیفیت چاپگر- پرینتر

یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در اینکه بتوانید یک چاپزی با کیفیت خوب و در حد یک بازی رومیزی داشته باشید، استفاده از چاپگر یا پرینتر رنگی باکیفیت است. گاها مشکلاتی برای پرینتر پیش می آید که در این مقاله به سراغ بررسی آنها و راه حل هایی برای بهبود آنها رفته ایم.
بعد از اینکه بتوانیم کاغذ مناسب خود را برای ساخت یک چاپزی انتخاب کنیم، انتخاب یک چاپگر مناسب و با کیفیت، دغدغه بعدی ما خواهد بود. امروزه چاپگر های پیشرفته و با کیفت در هر چاپخانه ای یافت می شود، اما مهم این است که وقتی چاپگر هایی در خانه داشته باشیم،  چطور بتوانیم با آنها که طبیعتا چاپگر های معمولی هستند، کارت ها و المان های با کیفیتی برای چاپزی های خود بسازیم.

کیفیت چاپ صفحات یک چاپزی در تجربه آن تاثیر زیادی دارد.

عوامل تاثیر گذار در کیفیت چاپگر ها

قطعا برای شما پیش آمده است، که طرحی را برای چاپ در چاپخانه ها برده باشید و یاخواسته باشید با چاپگر خود آن را پرینت کنید، ولی بعد از چاپ متوجه افت کیفیت چاپگر قابل توجهی در تصویر چاپی از مورد نظر خود شده اید. مشکل کجاست ؟
در واقع نکات مهمی وجود دارد که شما باید برای رسیدن به یک طرح خروجی مطلوب از یک چاپگر، آنها را مد نظر قرار دهید. مشکل که یکی نیست!

مقاله 7 مشکل رایج چاپگر ها را ببینید.

برای خرید یک پرینتر باکیفیت که بتواند عکس ها را با رزولوشن بالا چاپ کند باید هزینه ی زیادی صرف شود. همچنین هزینه ی تعویض کارتریج، تعمیرات دستگاه و حضور متخصص برای رفع عیب آن دستگاه ها نیز باعث افزایش هزینه های استفاده و نگهداری از پرینتر می شود. ممکن است گاهی اوقات پرینتر کارایی لازم را نداشته باشد که این مشکل همیشه از پرینتر نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد.
مشکلات کار با پرینتر ممکن است به علل نرم افزاری یا تغییر تنظیمات دستگاه پیش آمده باشد. برای رفع این مشکلات همیشه لازم نیست تا متخصص برای رفع عیب دستگاه حاضر شود و با بررسی برخی از فاکتورها می تواند مشکل را حل کرد.

مسائل نرم افزاری

در صورتی که کسب و کار شما نیاز به چاپ با کیفیت بالا دارد، باید از نرم افزارهای متفاوتی با استفاده های معمول بهره بگیرید. که درباره چاپزی ها قطعا به کیفیت بسیار بالایی برای چاپ نیاز داریم. اینکه کیفیت چاپگر بالا باشد، لزوما مسئله سخت افزاری نیست، بلکه می تواند نرم افزار باشد.
نرم افزارهای مختلف قابلیت های متفاوتی دارند که نتایجشان بر روی چاپ هویدا می شود. برای مثال در صورتی که نیاز به چاپ با کیفیت بالا داشته باشید اما از یک نرم افزار ساده برای مشاهده و چاپ استفاده کنید، نتیجه ی کار با آنچه انتظار دارید متفاوت خواهد شد و همه چیز به پای کیفیت چاپگر نوشته می شود. در واقع ویژگی ها و تنظیمات نرم افزارها تاثیر بسیار مهمی بر روی کیفیت چاپ می گذارد.
البته درباره چاپزی هایی که طراحی آن ها در آیوی گیم انجام می شود، نکات مربوط به قبل از چاپ، کاملا رعایت می شوند.

تفاوت کیفیت چاپگر و خروجی در دو مدل رنگی RGB و CMYK

توضیحات بیشتر اینکه ممکن است برای چاپ رنگی از نرم افزاری استفاده کنید که از رنگ های RGB پشتیبانی می کند. اما برای رسیدن به یک چاپ با کیفیت تر، فرآیند طراحی فایل ها با مدل رنگی CMYK انجام می پذیرد. بنابراین این مسئله باعث می شود تا نسخه رنگی چاپ شده با آنچه در مانیتور دیده می شود متفاوت باشد. بعضی از نرم افزارهای حرفه ای تر امکان تبدیل رنگ به مدل CMYK را دارند که با انجام این تبدیل می توان کیفیت کار را تا حد زیادی بهبود بخشید.

صفحه چاپزی های آیوی گیم را ببیند.

مانیتور

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است باعث شود کیفیت نسخه چاپی با دیجیتال متفاوت باشد مانیتور است. مانیتورها ممکن است به دلایل زیر نتوانند کیفیت لازم را ارائه کنند:

  • عمر مانیتور
  • رزولوشن مانیتور
  • نور محیط کار که بر روی مانیتور منعکس می شود.

بنابراین ممکن است دلیل عدم تطبق صفحه چاپ شده با آن چیزی که مورد انتظار بوده است، مانیتورها باشند که بعد از تشخیص مشکل باید به رفع آن اقدام کرد.
با توحه به این نکته نباید گاهی به چشم های خود اعتماد کنیم. البته درباره چاپزی ها که قطعا اینطور است.

زبان های چاپ | تاثیر جدی تر در کیفیت چاپگر

نکته بعدی که قطعا باید توسط چاپ کننده رعایت شود بحث آشنایی با زبان های چاپ است.
دو زبان رایج برای چاپ، زبان کنترل چاپگر (PCL) و زبان پست اسکریپت (PS) هستند. این دو زبان می توانند بر روی کیفیت چاپ تاثیر بگذارند. این موضوع زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که بخواهید چاپ با کیفیت بالا انجام دهید.
PCL توسط انواع مختلف پرینترها استفاده می شود. این زبان برای خلق تصاویر تا حد زیادی به تجهیزات وابسته است. PCL از سخت افزار درخواست می کند تا بخش های مختلف داده های مورد نیاز برای چاپ (مانند فونت ها، آندرلاین ها و …) را ایجاد کند.
استفاده از این روش باعث می شود تا عملیات چاپ تسریع شود. همچنین PCL توسط بسیاری از انواع سیستم عامل پشتیبانی می شود و این موضوع سبب می شود تا از یک پرینتر بتوان در دفاتر کار و خانه های مختلف استفاده کرد.
زبان دیگر نیز زبان PS است. این زبان نیز توسط پرینرتهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برخلاف PCL تنها در سیستم عامل های مکینتاش قابل استفاده است.
همچنین این زبان مستقل از پرینتر عمل می کند. این به این معنی است که تمام داده های چاپ را بدون درخواست از پرینتر تولید می کند. به همین دلیل فرایند چاپ با استفاده از زبان PS کندتر از PCL است. اما با این حال از کیفیت مناسبی برای چاپ برخوردار است.

سیستم عامل

سیستم عامل ها نیز می توانند تاثیر بسزایی در کیفیت چاپ داشته باشند. همانطور که گفته شد، برخی از سیستم عامل ها از زبان چاپ PCL پشتیبانی می کنند. ویندوز و بسیاری از سیستم عامل های شناخته شده از این پلتفرم بهره می گیرند.
نوع دیگر نیز PS است که فقط توسط سیستم عامل مکینتاش که سیستم عامل مک بوک های شرکت اپل است استفاده می شود. امکانات و قابلیت های این دو زبان با یکدیگر متفاوت است.
علاوه بر این، انواع مختلف سیستم عامل می توانند نقش های متفاوتی ایفا کنند. در صورتی که سیستم عامل به روزرسانی نشده باشد، ممکن است بر روی کیفیت چاپ تاثیر منفی بگذارد. چرا که درایورهای پرینتر و زبان های چاپ نمی توانند به صورت صحیح با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

کاغذ های چاپ

همه چیز درباره کاغذ چاپ

کاغذی که قرار است چاپ بر روی آن صورت گیرد نیز می تواند بر روی کیفیت چاپ تاثیر بگذارد. استفاده از کاغذهای سنگین باعث تفاوت در کیفیت چاپ نسبت به کاغذهایی با وزن استاندارد می شود. همچنین چاپ با استفاده از کاغذ باکیفیت مناسب چاپ عکس نتیجه ای متفاوت با سایر کاغذها در پی دارد. بعضی از پرینترها از انواع کاغذها پشتیبانی می کنند اما ممکن است کیفیت چاپ با هر نوع کاغذ با دیگری متفاوت باشد.
نکته قابل توجه دیگری که باید مدنظر داشت کاغذ و پرینتری است که قرار است با یکدیگر کار چاپ را انجام دهند. بعضی از پرینترها برای آن که کیفیت بالای چاپ را ارائه دهند باید از کاغذهای خاصی استفاده کنند.
در نتیجه پیش از خرید بسته ی کاغذ، باید بدانید چه نوع کاغذی مناسب پرینتر شما است و سپس اقدام به خرید آن نمایید.

مقاله همه چیز درباره کاغذ چاپ را ببینید.

کوروش کریمی

دانشجوی خسته مملکت، با چهارتا مهارت رزومه ای، که دوست داره یه مدرسه بسازه. بردگیم‌هارو بیشتر از ویدئوگیم دوست دارم. آیوی رو ساختم چون فکر می کنم مردم نیاز دارن بازی کنن، و باید بهشون بازی های خوب معرفی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا