دی اند دیمقالات بازی ویدیویی

6 المان دی اند دی در Baldur’s Gate 3 که احتمالا از آن خبر ندارید!

المان‌های دنیای دی‌انددی در بالدورز گیت

مدت زیادی از انتشار شاهکار بازی‌های نقش آفرینی، یعنی بازی Baldur’s Gate 3 یا بالدورز گیت 3 نمی‌گذرد. بازی‌ای که دارای تعداد زیادی المان و ویژگی مرتبط با دنیای دی اند دی (D&D) است. در این مقاله به سراغ بررسی 6 المان دی اند دی در Baldur’s Gate 3 و دنیای خفن آن هستیم. این بازی سرشار از ویژگی‌های بازی‌های نقش‌آفرینی رومیزی است. در واقع Baldur’s Gate 3 به لطف رویکرد نشان دادن یک دنیای بدون مرز، راهی فوق العاده برای تجربه دنیای این سبک بازی‌ها شده است. با این حال، برای بازیکنانی که با داستان‌های Dungeons & Dragons آشنا نیستند، بدون شک چیزهای زیادی در طول بازی ویدیویی وجود دارد که آنها چیز زیادی درباره آن‌ها نمی‌دانند – فراتر از آنچه بازی مایل است به شما بگوید.

1. نول‌ها و ینو‌کو | Gnolls and Yeenoghu

نول‌ها به نوعی کفتارهای جنگجو هستند که به حساب میموجوداتی وحشی و جنگ‌طلبی به حساب می‌آیند و در دنیای بازی‌های نقش‌آفرینی جزو کاراکتر‌های منفی به محسوب می‌شوند. | تصویر از Wizards of the Coast

اولین المان در اند دی در در Baldur’s Gate 3 در سوی دیگر پل Blighted Village منتظر شماست. بعد از این پل بازیکنان می توانند با دسته ای از نول‌ها یا کفتار برخورد کنند. بسته به زمانی که بازیکنان به این نقطه از نقشه می رسند، کفتارها ممکن است هنوز زنده باشند. اگر اینطور باشد، بازیکنان ممکن است متوجه شوند که کفتارهای پف کرده در حال تبدیل شدن به نول هستند – هیبریدهای کفتار/انسان که به طور بدنامی خشن و تشنه به خون هستند. همچنین احتمال دارد که بازیکنان در طول ماجراجویی‌های خود در بیابان ساحل شمشیر با حداقل یک gnoll برخورد کنند.

نول‌ها به نوعی هیولاهای نمادین دنیای دی اند هستند، تا حد زیادی به دلیل این واقعیت که آنها دشمنان نسبتا سطح پایینی هستند و بنابراین در بسیاری از کمپین های D&D به نمایش درآمده اند. گرچه نول‌ها اغلب از طریق تولید مثل متولد می‌شوند، اما برخی دیگر از طریق فرآیند خوردن گوشت یک کفتار که توسط یک گول تسخیر شده توسط یک روح شیطانی کشته شده است، ایجاد می‌شوند. این آیین پیچیده کار Yeenoghu، یکی از اربابان شیطان Avernus – اولین لایه از نه جهنم – یک خدای کفتار غول پیکر است که فقط به یک چیز علاقه دارد: کشتار جمعی.

همچنین ببنید: همه چیز درباره دی اند دی | بازی های نقش آفرینی

این فرآیند یکی از چندین مراسمی است که مریدان ینوکو انجام می دهند، و برخی دیگر حتی وحشتناک تر و وحشتناک تر هستند. در حالی که برخی از نول‌ها ادعا می کنند ینوکو خالق اصلی خود است، برخی دیگر این باور را رد می کنند و ترجیح می دهند موجودات دیگری را پرستش کنند – مانند ارواح فی – یا زندگی آتئیستی را بپذیرند، که با توجه به اینکه ینوکو یک ارباب شیطان پست است، ممکن است گزینه بهتری باشد. شاید کفتارها برایتان المان دی اند دی جذابی در بازی بالدورز گیت نباشند، پس منتظر ادامه لیست باشید.

2. هیولاهای چشم گنده | Spectators and beholders

بسته به سطح فعلی، بازیکنان ممکن است برای مبارزه با یک تماشاگر در دروازه بالدور 3 مشکل داشته باشند. | تصویر از Larian Studios

در طول ماموریت Missing Shipment که در نزدیکی Waukeen’s Rest و The Risen Road قرار دارد، بازیکنان ممکن است تصمیم بگیرند که یا بازماندگان ژنتاریم را بکشند یا در طول مبارزه خود با گروه gnoll ها نتوانند آنها را زنده نگه دارند. اگر هر یک از این موارد اتفاق بیفتد، آنها می توانند قفل سینه سنگینی را که بازماندگان اکنون مرده حمل می کردند بشکنند و کشف کنند که ظرف عجیبی در آن وجود دارد. دومین المان دی اند در بالدورز گیت، به اسپکتیتورها و بیهولدرها اختصاص دارد.

اگر بازیکنان بخواهند ظرف را باز کنند، با یک Spectator پرخاشگر روبرو می‌شوند – یک هیولای چشم گنده که تحت رسته موجودات beholder دسته بندی می‌شود. . در حالی که اکثر مردم با beholder های 11 چشم آشنا هستند – با موجودی که در چندین فیلم D&D ظاهر می شود – Spectator ها نسخه کمتری از بیهولدرها هستند، تنها پنج چشم دارند، کوچکتر و بسیار کم قدرت هستند. با این وجود، Spectatorها هنوز هم موجودات فوق‌العاده خطرناکی هستند که حسادت عمیقی نسبت به گنج دارند، چیزی که اغلب برای نگهبانی فراخوانده می‌شوند. اسپکتیتورها یکی از چندین نوع بیهولدر هستند که بسیاری از آنها از رویاهای یک بیهولدر زاده شده اند.

3. جنگ خون | The Blood War

ویژگی‌های زاریل در جلد جلوی کتاب ماجراجویی D&D Descent into Avernus. | تصویر از Wizards of the Coast

یکی از همراهان اصلی Baldur’s Gate 3 که می تواند به ماجراجویی شما بپیوندد Karlach-کارلاک است. کارلاچ که به نوعی خود را در جهنم های نه گانه یافت، سربازی برای Archduchess -آرشدوشس آورنوس، زاریل بود. آرشدوشس زمانی یکی از فرشتگان هفت آسمان بود، قبل از اینکه تبدیل به یک شیطان بزرگ شود و سوگند یاد کند که به یک درگیری باستانی به نام جنگ خون پایان دهد. جنگ خون را می‌توان یک المان دی اند دی باستانی در بازی بالدورز گیت دانست.

جنگ خون نبردی است که بین شیاطین نه جهنم و شیاطین ابیس درگرفته است، بدون هیچ دلیل روشنی برای اینکه چرا از ابتدا شروع شد. اگرچه هر دو هواپیما توسط موجودات شیطانی اشغال شده‌اند، اما این دو به این دلیل با هم برخورد می‌کنند که در زندگی پس از مرگ چگونه باید برای فانیانی با اخلاق ضعیف اداره شود – که ممکن است زمینه کافی برای ایجاد درگیری باشد.

همچنین ببنید: بررسی بازی Baldur’s Gate 3؛ ای بر روح دانجن مستر!

در هر صورت، جنگ خون به معنای واقعی کلمه برای هزاران سال ادامه داشته است و دو هواپیمای قلمروهای فراموش شده را به میدان نبردی تبدیل کرده است که نه تنها شیاطین و شیاطین بی‌شماری بلکه، همانطور که کارلاچ ثابت می‌کند، بسیاری از افراد دیگر را نیز درنوردیده است. آن روح هایی که به اندازه کافی بدبخت هستند که خود را در هر یک از هواپیماها بیابند، احتمالاً در یک جنگ به ظاهر پایان ناپذیر که شاهد به دست آوردن و از دست دادن موقعیت هر دو طرف بوده است، به مهره تبدیل خواهند شد.

4. دوشیزه درد | The Maiden of Pain and Planescape

جلد جلوی کتاب آینده D&D 5E با مضمون Planescape، خود The Lady of Pain را نشان می‌دهد. | تصویر از Wizards of the Coast

هواپیماهای فرار به زندگی پس از مرگ از المان‌های دی اند معروف در بالدورز گیت هستند. هم موجودات اعماق (Abyss) و هم جهنم‌های نه‌گاه بخشی از سیستم زندگی پس از مرگ در دنیای بازی‌های دی اند هستند که به عنوان کمپین معروف Planescape یا “هواپیمای فرار” شناخته می شود. Planescape که برای فراهم کردن مکانی برای استراحت یا عذاب برای ارواح فانی طراحی شده است، مجموعه ای از دنیاها است که هر کدام توسط یکی از صفات اخلاقی اداره می شوند. به عنوان مثال، در حالی که اعماق محل عذاب کسانی است که زندگی خود را مطابق با شر هرج و مرج می گذرانند، جهنم نه گانه برای افرادی است که طرفدار شر حلال هستند.

هر یک از هواپیماهای زندگی پس از مرگ در یک چرخ عظیم قرار دارد و هر یک در مقابل مخالف اخلاقی خود قرار دارد. در مرکز این چرخ شهر Sigil (سیجیل) قرار دارد که به عنوان نوعی برزخ برای ارواح فانی و احتمالاً عجیب‌ترین کلان شهر موجود است – با اعضای مختلف هر هواپیما در خیابان‌های آن. رهبر Sigil موجودی است به نام بانوی درد، که هیچ وفاداری به هیچ یک از هواپیماهای زندگی پس از مرگ ندارد و برای حفظ تعادل Planescape خدمت می کند.

همچنین ببنید: بازی مسقل چیست ؟ | همه چیز درباره Indie game

بازیکنان بالدورز گیت که با Abdirak در Shattered Sanctum مواجه شده‌اند، حرف‌های شکنجه‌گر را در مورد دوشیزه درد می‌شنیده‌اند و فرصتی برای برگزاری مراسمی برای کسب برکت Loviatar دارند. اگرچه از نظر نام به بانوی درد شباهت دارد، دوشیزه درد یک موجودیت کاملاً مجزا است و به عنوان خدمتکار و ملکه بان، خدای استبداد و شخصیت اصلی مجموعه بالدورز گیت، خدمت می کند. در حالی که بانوی درد به عنوان یک رهبر بی طرف در شهر مرکزی Planescape عمل می کند، دوشیزه درد بیشتر یک خدا به معنای کلاسیک است – قبل از هر چیز به خواسته های خود خدمت می کند. در هر صورت، هر دو موجودیت به خودی خود فوق العاده قدرتمند و خطرناک هستند و نفس چشمگیر خدایان را در قلمروهای فراموش شده نشان می دهند.

5. جدارم | Volothamp Geddarm

Volo’s Guide to Monsters تنها یکی از منابع D&D است که توسط محقق مشهور نوشته شده است. | تصویر از Wizards of the Coast

پنجمین المان دی اند دی در Baldur’s Gate 3 مربوط به جدارم است. اگر بازیکنان بالدورز گیت کاراکتر وولو (Volo) را از Shattered Sanctum نجات داده باشند، روزنامه‌نگار ابله به عنوان فردی که می‌توانند در طول بازی با او معامله کنند و با آنها هم سفر می شود و می توانند او صحبت کنند، به اردوگاه آنها می‌پیوندد. جالب است بدانید که وولو یکی از کاراکترهای دنیای دی اند دی است که در کتاب D&D 5E از وی رونمایی شده است.

ولو نویسنده متعارف این کتاب‌ها هم در دنیای Dungeons & Dragons و هم در دنیای واقعی است – علیرغم وجود نویسندگان معتبر واقعی در پشت کتاب‌ها. نویسنده زندگی باورنکردنی ای داشته است، در سراسر فارون سفر کرده و یافته های خود را در مکان های مختلفی که بازدید کرده است مستند کرده است.

در طول راه، جادوگر به انواع و اقسام هجین‌ها (Hijinks) دست پیدا کرده است – از افشای نقشه ای برای فریب دادن مردم به غاری از جنجال ها گرفته تا اینکه برای سرقت یک مصنوع قدرتمند توسط یک دزد جاه طلب. گرایش ولو به تصمیم‌گیری احمقانه و بزرگ‌اندیشی شدید باعث شده است که محقق خود را در موقعیت‌های خطرناک متعددی بیابد، با جذابیت غیرقابل انکار و خوش شانسی استثنایی او اغلب او را از مشکل رهایی می‌بخشد.

6. نتریل | Netheril

بازیکنان می توانند در ابتدا با صحبت با گیل در Baldur’s Gate 3 درباره امپراتوری Netheril اطلاعات کسب کنند. | تصویر از Larian Studios

امپراتوری انسان باستانی نتریل توسط جادوگر گیل ارجاع داده شده است – که هنگام بحث در مورد تاریخچه الهه جادو، میسترا، به آن اشاره می کند. نتریل یک امپراتوری جادویی قدرتمند بود که زمانی در قلمروهای متعددی پراکنده شده بود. پس از اینکه انسان ها از طریق الف ها با جادو آشنا شدند، از توانایی های خود برای ساختن چیزهای باورنکردنی از جمله شهرهایی که می توانند پرواز کنند استفاده کردند. نتریل ششمین المان دی اند دی در Baldur’s Gate 3 می‌باشد.

قبل از سقوط امپراتوری، توسط شورایی از جادوگران اداره می شد که به عنوان قدرتمندترین جادوگران در نتریل در نظر گرفته می شدند. بسیاری از ثروتمندترین و کارآمدترین کاربران جادو در 54 شهر که بر فراز فارون شناور بودند، زندگی می کردند، جادوگران کمتر قدرتمند و کاربران غیر جادویی مجبور به زندگی در نتریل پایین بودند و غالباً توسط حاکمان امپراتوری بسیار بد رفتار می شد.

سرانجام، نتریل به یک نمونه کلاسیک از غرور و عواقب وخیم فراتر از مرزهای مادی رفتن خود تبدیل شد. علیرغم اینکه امپراتوری هزاران سال به طول انجامید، این امپراتوری توسط راکانیست های نتریل که سعی داشتند کنترل خود جادو را به دست بگیرند، سرنگون شد. غرور جادوگران باعث شد که بافت، که منبع اصلی جادو در فارون است، نابود شود و شهرهای پرنده نتریل به زمین سقوط کنند. نابودی مردم نتریل پایین بسیار کندتر اما نه کمتر وحشتناک بود، به طوری که بسیاری از افراد بی گناه توسط انحرافات طلسم سازی عجیب به نام Phaerimm کنترل و/یا مصرف می شدند.

منبع
Dice Breaker

کوروش

اکنونم را اینگونه می‌گذرانم که اندکی دانشجوی علم، اندکی طراح و ایده‌پرداز، اندکی بازی ساز، اندکی نوازنده و اندک تری نویسنده. با اینکه با چیزهای زیادی شگفت زده نمی‌شوم اما همیشه به دنبال شگفتی هستم. دوست دارم با کتاب‌‌هایم زندگی کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا