انیمه و مانگاسینما

15 مورد از بهترین اسپین‌آف‌های انیمه‌ها که ارزش دیدن دارند!

دنباله‌هایی از انیمه‌ها که باید ببینیم

انیمه‌های سریالی پرطرفدار گاهی اوقات اسپین‌آف‌ها یا دنباله‌هایی دارند که ارزش تماشا کردن دارد، چه برای سیر در داستان‌ها و ماجرا‌های بیشتر و چه صرفاً برای سرگرمی خالص! انیمه با اسپین آف ها غریبه نیست. در این مقاله به سراغ بررسی بهترین اسپین‌آف‌های انیمه‌ها می‌رویم. حتی یک شخصیت نه چندان مهم که در یک آرک داستانی خاص ظاهر می‌شود، می‌تواند راه را برای مجموعه‌ها و داستان‌های خودش هموار کند، داستان‌های کاملاً جدیدی را از هیچ خلق کند و به طرفداران اطلاعات و محتوای بیشتری برای کندوکاو ارائه دهد.

در حالی که برخی از اسپین‌آف‌های انیمه بیشتر شبیه به هم هستند (مثلاً طرح‌های جدید با شخصیت‌های مشابه)، برخی دیگر خلاق‌تر هستند و تلاش می‌کنند به سریال اصلی وفادار بمانند و در عین حال جنبه‌های مختلف را تغییر دهند یا قسمت‌های مختلف را بازگو کنند. از اسپین‌آف‌های کمدی که صرفاً سرگرم‌کننده هستند تا اسپین‌آف‌های جدی که جنبه‌های تاریک‌تر یک سری خاص را روایت می‌کنند، در اینجا بهترین اسپین‌آف‌های انیمه را انتخاب کردیم که ارزش دیدن دارند.

15. Rock Lee & His Ninja Pals (2012)

ژانر: اکشن، کمدی | تعداد قسمت: 1 فصل، 51 قسمت

Rock Lee & His Ninja Pals یک سریال کمدی است که اولین اسپین آف ناروتو شیپودن بود. مرکز آن راک لی، یک نینجا از دهکده برگ پنهان است که در تای‌جوتسو تخصص دارد، زیرا نمی‌تواند به نینجوتسو یا جنجوتسو تسلط یابد. زندگی روزمره و آموزش او را در روستا می بینیم. این انیمه همچنین اهداف هر یک از شخصیت ها را نشان می دهد که قسمت اول رقابت بین لی و ناروتو را نشان می دهد. این فیلم توسط Kenji Taira ساخته شده و توسط Studio Pierrot به کارگردانی Masahiko Murata در قالب انیمیشن اقتباس شده است.

14. Attack on Titan: Junior High (2015)

ژانر: کمدی، مدرسه | تعداد قسمت: 1 فصل، 12 قسمت

Attack on Titan: Junior High یک مجموعه انیمیشنی است که توسط ساکی ناکاگاوا نوشته شده و توسط Production I.G ساخته شده است. این یک تقلید کمدی از انیمه اصلی وحشتناک Attack on Titan است که شخصیت‌های مشابهی دارد اما به سبک هنری چیبی است.

داستان در ماجراهای زندگی روزمره برای دانش‌آموزان کلاس 1-04 دبیرستان اتک است که از مضامین تیره سریال اصلی دور می‌شود تا صحنه‌هایی شبیه به چیزهای برگر و «آزمون شجاعت» را که محبوب می‌کند به ما ارائه دهد. با بچه های دبیرستانی اگر در نهایت از Attack on Titan: Junior High خوشتان آمد، باید بدانید که دنباله‌ای به نام Attack on Titan: High School نیز وجود دارد.

13. Dragon Ball Z: The History of Trunks (1993)

ژانر: ماجراجویی، درام، فانتزی | تعداد قسمت: 1 قسمت

Dragon Ball Z: The History of Trunks توسط هیروشی تودا به عنوان یک اسپین آف از داستان اصلی Dragon Ball نوشته شده است که قسمت های آن در یک جدول زمانی متفاوت اتفاق می افتد. History of Trunks یک دنیای آینده را نشان می دهد که توسط اندرویدها نابود شده است و دراگون بال به دلیل مرگ کامی دیگر در دسترس نیست (بنابراین احیای گوکو و دیگرانی که مرده اند غیرممکن است). بدون هیچ راه دیگری برای نجات بشریت به جز با تکیه بر فناوری و اختراع بولما (ماشین زمان)، ترانکس به گذشته برمی گردد و از گوکو و سایر سایان ها کمک می خواهد.

12. Handa-Kun (2016)

ژانر: کمدی، مدرسه | تعداد قسمت: 1 فصل، 12 قسمت

Handa-Kun یک قطعه کمدی از زندگی باراکامون است. این مجموعه انیمه بر اساس یک مجموعه مانگا به همین نام نوشته شده توسط Satsuki Yoshino و توسط Diomedéa, Inc. داستان درباره یک دانش‌آموز دبیرستانی و خوشنویس به نام هاندا است که فکر می‌کند همه دانش‌آموزان اطرافش پشت سر او بد صحبت می‌کنند – اما در واقع، بسیاری او را تحسین می‌کنند و به عنوان یک بت با او رفتار می‌کنند. او حتی باشگاه هواداران دارد و حامی شماره یک او نیروی هاندا است!

11. Cells at Work! Code Black (2021)

ژانر: اکشن، درام، پزشکی | تعداد قسمت: 1 فصل، 13 قسمت

سلول ها در محل کار! Code Black یک اسپین آف از انیمه Cells at Work است، اما برخلاف نسخه اصلی، Cells at Work! کد بلک رنگ و حالت تیره‌تری دارد، زیرا در بدن ناسالمی قرار دارد که سبک زندگی ناسالمی دارد و سلول‌ها تقریباً در همه قسمت‌های بدن می‌میرند. سلول ها در محل کار! کد بلک توسط شیگمیتسو هارادا نوشته شده است و توسط ایسی هاتسویوشی، که توسط نویسنده مانگا اصلی، آکان شیمیزو نظارت می‌شد، تصویرسازی شده است. سپس این مجموعه انیمه توسط Liden Films تولید شد.

10. The Slime Diaries (2021)

ژانر: کمدی، فانتزی، ایسکای | تعداد قسمت: 1 فصل، 12 قسمت

The Time I Got I Got Reincarnated به عنوان یک سریال اسپین آف Slime The Slime Diaries برای اولین بار در ژانویه 2021 اعلام شد، اما در واقع در آوریل 2021 پخش شد. این فیلم توسط استودیو انیمیشن 8 بیتی تولید شد. The Slime Diaries بر زندگی روزمره ریمورو و دوستانش در طوفان تمرکز دارد. هر یک از قسمت‌ها شامل مجموعه‌ای از حداقل ۲ تا ۳ دقیقه ویدیو درباره صحنه‌ها و لحظات تصادفی مردم تِمپست در اطراف پادشاهی است.

9. Full Metal Panic? Fumoffu (2003)

ژانر: کمدی، اکشن، مدرسه | تعداد قسمت: 1 فصل، 12 قسمت

وقتی می بینید که سوسوکه ساگارا به طور معصومانه ای عجیب و غریب و احمقانه عمل می کند، این وحشت فول متال نیست! احتمالا می دانید این سریال اسپین آف Full Metal Panic است؟ فوموفو، که برداشتی کاملاً متفاوت از داستان دارد. در حالی که به دلیل طراحی شخصیت های معتبر هنوز می توانید حال و هوای سری اصلی را احساس کنید، این سریال اسپین آف از لحن تاریک و جدی که در ژانر مکانیکی معمول است دور می شود.

وحشت کامل متال؟ فوموفو تنش های سیاسی و نبردهای برده بازو را از بین می برد و در عوض خود را با طنز و کمدی پر می کند، که عمدتاً حول محور عاشقانه نوجوانان بین سوسوکه و کانام چیدوری در یک محیط انیمه دبیرستانی می چرخد.

8. Sword Art Online Alternative: Gun Gale Online (2018)

ژانر: اکشن | تعداد قسمت: 1 فصل، 12 قسمت

همانطور که از عنوان آن پیداست، این انیمه اسپین آف سری انیمه Sword Art Online توسط Reki Kawahara است. اقتباس انیمه لایت نوول و مانگا توسط استودیو 3 هرتز تولید شده است. این از همان مفهوم واقعیت مجازی سری Sword Art Online پیروی می کند، به جز در تنظیمات Phantom Bullet Arc، جایی که بازیکنان به جای شمشیر با اسلحه می جنگند. رویکردهای کمدی و رویکرد منحصربه‌فرد آن، موضوعی سبک‌تر از نسخه اصلی به اسپین‌آف ارائه می‌کند.

7. Boruto: Naruto Next Generations (2017)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی | تعداد قسمت: 1 فصل، 293 قسمت

طرفداران اغلب بحث می کنند که آیا Boruto: Naruto Next Generations یک اسپین آف است یا یک دنباله. در هر صورت، همه ما می توانیم قبول کنیم که این داستان از داستان اصلی ناروتو بسیار دور شده است و اکنون بر پسر ناروتو، بوروتو تمرکز می کند.

چیزی که بیشتر شبیه یک اسپین آف است تا دنباله آن این است که اوکیو کوداچی و میکیو ایکموتو بدون دخالت خالق ناروتو، ماساشی کیشیموتو، روی بوروتو کار کردند. دارای شخصیت های جدید و پیشرفت های جدیدی است که در نسخه اصلی دیده نشده است. در حالی که برخی از رویدادها نسبتاً با داستان اصلی مطابقت دارند، بیشتر آنها کاملاً جدید هستند – هر شخصیت یا ارجاعات داستانی از ناروتو فقط برای عمیق‌تر کردن شخصیت‌ها و طرح‌های جدیدتر استفاده می‌شود.

6. A Certain Scientific Accelerator (2019)

ژانر: اکشن، فانتزی، علمی-تخیلی | تعداد قسمت: 1 فصل، 12 قسمت

مانند بسیاری از مجموعه‌های انیمه اسپین‌آف، A Certain Scientific Accelerator، شخصیت مورد علاقه طرفداران را در کانون توجه قرار می‌دهد. در حالی که این یکی فرض کلی برخورد جادو و علم را حفظ می کند، اکنون بر روی شخصیت ضد قهرمان Accelerator تمرکز دارد.

Accelerator یک آنتاگونیست در A Certain Magical Index بود، اما در این اسپین آف او اکنون در سمت خوبی است (علی رغم ماهیت متضادش). یک شتابدهنده علمی معین کاوش می کند و به شخصیت خود عمق بیشتری می بخشد، و همچنین صحنه های مبارزه بدش را بیشتر به ما می دهد. اگر می‌خواهید اسپین‌آف دیگری از A Certain Magical Index داشته باشید، A Certain Scientific Railgun را بررسی کنید. این سریال داستان میکوتو میساکا، یک اسپری است که می تواند برق را کنترل کند.

5. Burn the Witch (2020)

ژانر: اکشن، فانتزی | تعداد قسمت: 1 فصل، 3 قسمت

Burn the Witch یک انیمه اقتباسی از مانگایی به همین نام است که توسط Tite Kubo (خالق Bleach) نوشته و تصویرسازی شده و توسط Studio Colorido انیمیشن ساخته شده است. این انیمه داستان دو جادوگر به نام‌های نوئل نیهاشی و نینی اسپنگکول را دنبال می‌کند که از لندن معکوس در برابر اژدها محافظت می‌کنند. خب، چه ارتباطی با بلیچ دارد؟

خب، آنها از Zanpakutos استفاده نمی‌کنند و لباس‌های سنتی Soul Reaper نمی‌پوشند، اما برای Soul Society کار می‌کنند – به جز این که شعبه Western Soul Society است. در معکوس لندن، Wing Bind وجود دارد – همتای غربی Gotei 13 از Eastern Soul Society – که هدف آن خنثی کردن و از بین بردن اژدها به جای Hollows است.

4. Magi: Adventure of Sinbad (2016)

ژانر: اکشن، فانتزی، ماجراجویی | تعداد قسمت: 1 فصل، 13 قسمت

Magi: The Labyrinth of Magic یک مجموعه اسپین آف با عنوان Magi: Adventure of Sinbad دارد. داستان این یکی سال ها قبل از رویدادهای خط زمانی اصلی می گذرد، بنابراین به عنوان یک پیش درآمد عمل می کند. همانطور که از عنوان پیداست، داستان سندباد و سوء استفاده های او قبل از اینکه او اولین اسیر سیاه چال شود و به عنوان پادشاه سندریا سلطنت کند را دنبال می کند.

در حالی که منبع اصلی سری اصلی توسط Shinobu Ohtaka نوشته و تصویرسازی شده است، Magi: Adventure of Sinbad توسط Yoshifumi Ohtera تصویرسازی شده است. و در حالی که سریال اصلی توسط A1 Pictures ساخته شده بود، اسپین آف توسط Lay-duce, Inc (همان استودیویی که روی OVA آن کار می کرد) ساخته شد.

3. Monsters: 103 Mercies Dragon Damnation (2024)

ژانر: فانتزی | تعداد قسمت: 1 قسمت

Monsters: 103 Mercies Dragon Damnation از مانگای تک شات به نام Monsters توسط Eiichiro Oda اقتباس شده است. داستان درباره یک سامورایی است که توسط مردم شهر به خاطر عذاب قریب الوقوعشان سرزنش می شود. سامورایی در داستان کسی نیست جز شیموتسوکی ریوما، سامورایی زامبی که رورونوآ زورو در جریان بازی Thriller Bark Arc in One Piece با او جنگید. این به عنوان داستان اصلی برای یکی از شخصیت های مرموزتر که در قسمت های اولیه سریال ظاهر می شود عمل می کند.

این یک سریال انیمه تمام عیار نیست – واقعاً فقط یک قسمت است و احساس می‌کند یک قسمت خاص برای One Piece است. در زمان پخش 20 دقیقه ای آن، شما با بدجنس “سامورایی از وانو” و شوسوی او پذیرایی خواهید کرد. زورو هم ظاهر می شود!

2. Four Knights of the Apocalypse (2023)

ژانر: اکشن، فانتزی، ماجراجویی | تعداد قسمت: 1 فصل، 24 قسمت

پس از پایان خوش سریال، داستان هفت گناه مرگبار در دنباله اسپین آف Four Knights of the Apocalypse ادامه یافت. با این حال، به جای اینکه حول محور گناهان اصلی بچرخد، این یکی ماجراهای پرسیوال، یکی از اعضای چهار شوالیه آخرالزمان را دنبال می کند. درست مانند هفت گناه مرگبار، با هر عضوی که شبیه و حامل «هفت گناه مرگبار» بدنام بشریت است، چهار شوالیه آخرالزمان نیز به «چهار سوار آخرالزمان» شباهت دارند.

این نظم از شوالیه ها برای آوردن هرج و مرج و ویرانی به جهان پیش بینی شده است. به همین دلیل، پادشاه آرتور پندراگون از پادشاهی کملوت شوالیه های قدرتمند خود را برای شکار این موجودات ناشناخته از پیشگویی می فرستد. چیزی که باعث می شود این سریال شبیه یک اسپین آف کامل به نظر برسد این است که به جای تمرکز بر تریستان (پسر ملیوداس و الیزابت از سری اصلی)، ناکابا سوزوکی پرسیوال را به عنوان شخصیت اصلی معرفی کرد که با هیچ یک از Sins ارتباطی ندارد.

1. Attack on Titan: No Regrets (2014)

ژانر: اکشن، فانتزی | تعداد قسمت: 2 قسمت

Attack on Titan: No Regrets یک اسپین آف دو اپیزودی است که به زندگی لوی سال‌ها قبل از داستان اصلی حمله به تایتان می‌پردازد، قبل از اینکه او سربازی از سپاه سروی تحت رهبری اروین اسمیت باشد. این آرک پیش درآمد، تاریخچه‌ی لوی آکرمن را روشن می‌کند، که نشان می‌دهد چگونه از دست دادن رفقا برای او یک اتفاق عادی بود و چگونه به او آموخت که همیشه به جلو حرکت کند و برای دوستانش زندگی کند.

Attack on Titan: No Regrets یک مانگایی است که توسط گان اسنارک نوشته شده است و توسط هیکارو سوروگا تصویرگری شده است، بر اساس رمان تصویری انتخابی بدون پشیمانی. سپس توسط همان استودیویی که روی مجموعه اصلی انیمه کار می‌کرد، به یک انیمیشن دو قسمتی تبدیل شد.

صحرا شریفی

صحرا هستم. دانشجوی ژنتیک و علاقه‌مندبه محیط زیست، انیمه، سینما و ویدیوگیم.کوهنوردی، فیلم دیدن و شطرنج از کاراییه که خیلی انجام میدم. برای آیوی مینویسم چون میخوام لذتی که از فیلم دیدن میبرم رو به اشتراک بزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا