ایکس باکسبازی کامپیوتریبازی کنسولیپلی استیشنمعرفی بازی ویدیویی

معرفی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon | بازی متفاوت فرام سافت ور

دل کندن فرام سافت ور از بازی های سولزلایک

سوپرایز بزرگ مراسم The Game Awards 2022، معرفی بازی جدید و متفاوت خود یعنی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon بود. سری بازی Armored Core یک از سری بازی های قدیمی و تقریبا فراموش شده‌ استودیوی شناخته‌شده Fromsoftware است که پس از مدت ها تصمیم گرفتند توسعه این سری را پس از انتشار عناوین موفقیت آمیزی مثل Sekiro و Elden Ring دوباره از سر بگیرند.

مشاهده تریلر اولیه بازی نشان می دهد که برخلاف اخباری که از استودیو فرام سافتور به گوش می رسید که قصد دارند فرمول موفق خود در بازی های سولز لایک را برای بازی بعدی خود هم ادامه دهند، بازی Armored Core VI در ظاهر کاملا با عناوین شناخته‌شده این استودیو متفاوت است. در واقع این بازی، یک بازی جنگی مکانیک محور است که طبق معمول آن را Bandai Namco منتشر می کند.

حالا پس از مدتها بازی Armored Core 6 منتشر شد و با استقبال فوق العاده‌ی گیمرها روبرو شد. Fires of Rubicon توانسته دنباله خوبی برای نسخه های قبلی و فراموش شده این سری باشد. نکته مهم در رابطه با Armored Core 6 کارگردان بازی یعنی Masaru Yamamura است که یکی از افراد مورد اعتماد میازاکی در استودیوی فرام سافتور به حساب می‌آید. این کارگردان خبره ژاپنی، قبل تر وظیفه کارگردانی مبارزات را در بازی تحسین شده سکیرو برعهده داشت.


معرفی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon | توضیحات کلی

بازی Armored Core VI

بازی ویدیویی آرمورد کور 6 | Armored Core VI: Fires of Rubicon

وارد سرزمین های مختلف بازی شوید و دشمنان این ناحیه را از بین ببرید تا به انتهای بازی برسید.

  • نام های بازی: آرمورد کور 6 ، Armored Core VI
  • کارگردان بازی:   Masaru Yamamura
  • سازندگان بازی:  : FromSoftware
  • ناشر بازی: Namco Bandai Games America
  • ژانر بازی: بازی جنگی (Fighting game)، بازی تیر اندازی (Shooter game)، بازی چندنفره (Multiplayer video game)
  • پلتفرم های بازی: رایانه های شخصی PCپلی استیشن 4 و 5 (PS5 و PS4)، اکس باکس وان و سری اس و اکس (Xbox One و Xbox Seri S|X)

پلات بازی Armored Core 6

این نسخه ششم از سری بازی های آرمورد کور، همانند دیگر نسخه های آن داستان ساده و سرراستی دارد. شما یک در سیاره ای به نام روبیکان، ماده ای به نام کورال کشف شده که تمام گروه ها به دنبال به دست آوردن آن هستند. شما به عنوان یک موجود نیمه ربات نیمه انسان توسط فردی به نام «والتر» ماموریت پیدا می‌کنید تا به روبیکان بروید و کورال ها را بدست آورید. ماموریت شما به این صورت است که به باید عنوان یک AC مزدور در این سیاره نفوذ کنید و همه گروه را از میان بردارید تا به هدف خود برسید.

با اینکه آرمورد کور6 یک داستان ساده و سرراست دارد، نکته غافلگیر کننده نحوه روایت داستان این بازی است. روایت بازی کاملا خطی و بدون هیچ پیچیدگی خاصی جریان دارد و در قالب چپتر های مختلف به شیوه‌ای کاملا سنتی بیان می‌شود. چیزی که ما اصلا انتظار آن را از فرام سافت ور نداشتیم! درنهیات باید گفت با توجه به تمسفر بازی، انتظار خاصی نباید از داستان آن داشت. شما با دیدن میان پرده‌هایی کوتاه و یا شنیدن دیالوگ ها به راحتی در جریان داستان ساده‌ی این بازی قرار خواهید گرفت.

گیمپلی بازی Armored Core 6

مهمترین بخش بازی آرمورد کور 6 سیستم مبارزاتی و مکانیزم های حرکتی است. اینجا همان نقطه ای است که نشان می‌دهد فرام سافت ور کاملا یک بازی متفاوت از سولزلایک ها خلق کرده و هدف متفاوتی از عرضه آرمورد کور6 داشته است. در بین ساخته‌های اخیر فرام سافت ور، سکیرو بیشترین قدرت مانور را در حرکات در اختیار گیمرها قرار می‌داد. آرمورد کور 6 اما حالت های متفاوتی را برای حرکت در محیط و مبارزات در اختیار گیمر ها قرار می‌دهد. تمام این حرکات می‌توانند به صورت ترکیبی تاکتیک های شما را در مبارزات تعیین کنند.

به طور خلاصه شما در مکانیزم های مبارزاتی با یک بازی سولزلایک سر و کار ندارید! تعداد دشمنان و طراحی باس های بازی و نحوه‌ی شکست دادن آن ها هیچ ارتباطی با سولزلایک ها ندارد. حتی در بسیاری از مبارزات شما چالش های خاصی را تجربه نمی‌کنید و صرفا از مبارزه کردن با ابزاری که در اختیار دارید لذت خواهید برد. نکته دیگری که در رابطه باس های بازی می‌توان اشاره کرد، تنوع خوب آن هاست. شما در آرمورد کور 6 مشابه سکیرو باس فایت تکراری ای را تجربه نخواهید کرد.

سلاح های بازی کاملا متفاوت با آن چیزی است که در عناوین معمول فرام سافت ور می‌بینیم. شما چندین سلاح دارید که با ترکیب نوع استفاده استفاده از آن ها می‌توانید قدرت تکنیکی زیادی را در مبارزات خود بدست آورید. به طور کلی طراحی بازی طوری است که کاملا شما حس می‌کنید ربات هستید و در جنگ ربات ها به سر می‌برید.

گرافیک بازی آرمورد کور 6

سیاست های استودیوی فرام سافتور مثل همیشه تا لحظه انتشار بازی اصلا مشخص نیست. همانطور که در بازی های گذشته هم دیدیم این استودیو پیش از سکیرو کار بر روی الدن رینگ را شروع کرده بود و عملا ما بایک بازی کاملا نسل هشتمی برخورد داشتیم. در آرمورد کور 6 هم مانند الدن رینگ گرافیک فنی کاملا نسل هشتمی است و از ظرفیت کنسول های نسل نهمی در آن استفاده نشده است. گرافیک فنی بازی کاملا نسل هشتمی است. اما بعد هنری بازی جایی است که اختلاف سلیقه ها به وسط می‌آیند.

بازی در یک محیط کاملا خشک که هیچ نماد انسانی و طبیعی ای در آن حضور ندارد جریان دارد انتخاب المان های بصری بازی هم در خدمت همین هدف است. اگر شما بازیکنی باشید که به این محیط های خشک رباتی علاقه‌ داشته‌ باشید، قطعا از گرافیک بازی و به طبع بقیه‌ی قسمت های بازی آرمورد کور 6 که در نهایت ظرافت طراحی شده‌اند لذت خواهید برد. درغیر اینصورت اصلا توصیه نمی‌شود که سمت این بازی بروید! گرافیک ماشینی این بازی دروازه ورود شما به لذت هایی است که سازندگان درنظر گرفتند و اگر نتوانید از آن عبور کنید دلیلی برای تجربه بازی ندارید.

جمع‌بندی

بازی آرمورد کور 6 بعد از عرضه الدن رینگ و سکیرو که در آن دو عنوان سعی شده بود گیمرها بیشتر به بازی های فرام سافت‌ور نزدیک شوند، با عرضه آرمورد کور 6 این استودیو نشان داد که هنوز به ریشه های خود پایبند است و عقیده دارد باید برای خوره های ویدیوگیم هم بازی ساخت! این بازی آنقدر مکانیزم های تمیز و تازه ای در مبارزات و حرکت ربات ها دارد که نمی‌توان تجربه آن را عقب انداخت؛ اما ازطرفی آنقدر گرافیک هنری آن خشک و دور از سلیقه عموم گیمرهاست، فقط به کسانی توصیه می‌شود که علاقه زیادی به این سبک دارند.


لینک های مفید

آرین مختاری

گیمری که سرنوشت، اونو «فیزیک پیشه» و شیفته فیزیک کرده. دانشجویی که استرسش برای فوتبال بین منچستریونایتد و بیرمنگام بیشتر از امتحان و درسشه! برای آیوی که مثل فرزندمون میمونه مینویسم و امیدوارم سریعتر به بلوغ برسه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا