ایکس باکسبازی کامپیوتریبازی کنسولیپلی استیشنمعرفی بازی ویدیویی

معرفی بازی Celeste | صعود به قله معروف سلسته

به مدلین در صعود به قله سلسته کمک کنید.

بازی Celeste را می توان احیا کننده سبک بازی های پلتفرمر دانست. در سال های اخیر بازی های ویدیویی زیادی در سبک پلتفرمر شده اند که تمرکز بیشتر آنها حتی بازی های سنتی ای مانند Super Mario بر روی مبارزات و حل معما ها بوده تا خود گذراندن سکو ها. اما بازی Celeste با تکیه بر شیوه سنتی بازی های پلتفرمر یعنی گذراندن مسیرهای پر چالش و سخت و رسیدن به نقطه انتهایی بازی، به یک اثر کم نظیر تبدیل شده است.

در این بازی ویدیویی که شما باید مراحل مختلفی را در قالب سکو ها(پلتفرم ها) بگذرانید تا در نهایت به به قله سلسته(یک قله معروف در آرژانتین) صعود کنید.

از موفقیت های بازی Celeste به عنوان یک بازی مستقل می توان به نامزد شدن به عنوان یکی از کاندیداهای جایزه اصلی بازی سال در مراسم The Game Awards اشاره کرد.


معرفی بازی Celeste | توضیحات کلی

بازی ویدیویی سلسته | Celeste

همراه با مدلین مراحل مختلف بازی را پشت سر بذارید تا در نهایت به آرزوی دیرینه او یعنی صعود به قله سلسته برسید.

  • نام های بازی: سلسته | Celeste
  • کارگردان بازی:   Lena Raine
  • سازندگان بازی:  :  Lena Raine,  Maddy ThorsonNoel Berry
  • ناشر بازی: Maddy Makes Games
  • ژانر بازی: Adventure, General, Point-and-Click
  • پلتفرم های بازی: Ps4, Ps5, Xbox Serie S|X, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Mac operating system

تریلر بازی Celeste


پلات بازی Celeste

بازی Celeste روایت کننده داستان دختری به نام مدلین (Madeline) است که همیشه آرزو داشته به قله سلسته در آرژانتین صعود کند. در این بازی مدلین علاوه بر چالش ها و سختی هایی که در صعود به قله می بینید دشمنانی هم خواهد داشت تا از رسیدن او به هدفش جلوگیری کنند. نحوه طراحی دشمن اصلی بازی هم بسیار خلاقانه و البته فلسفی است.

درنهایت هدف شما کمک کردن به مدلین برای صعود به قله سلسته است.

گیم پلی بازی Celeste

همانطوریکه تا اینجا گفته شد، بازی celeste یک بازی پلتفرمر سنتی است. در این بازی شما با یک مکانیزم دقیق و محاسبه شده باید سعی کنید پلتفرمر های بازی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید تا درنهایت به هدف مدلین برسید. طراحی مکانیزم های بازی بسیار دقیق و با ظرافت انجام شده به گونه ای که کمترین مشکلی را در عبور از بخش های مختلف بازی تجربه می کنید.

طراحی مراحل بازی به گونه ای است که تجربه حقیقی صعود به قله کوه را برای شما شبیه سازی میکند.

به طور کلی می توان گفت نکته قابل توجه بازی که آن را تا این حد بر سر زبان ها انداخته گیم پلی روان و چالش برانگیز آن است. به گونه ای که شکست خوردن در بازی باعث می شود شما انگیزه بیشتری برای ادامه آن و تمام کردن بازی به شما می دهد.

گرافیک بازی Celeste

نکته قابل توجه دیگر در بازی مستقل Celeste گرافیک منحصر به فرد آن است. در این بازی با یک گرافیک پیکسلی بسیار ساده و چشم نواز برخورد می کنیم که حس نوستالژی بازی های ویدیویی قدیمی را به خوبی برای بازیکن شبیه سازی می کند.

گرافیک بازی Celeste
گرافیک پیکسلی Celeste از نکات برجسته طراحی این بازی به شمار می رود.

موفقیت های بازی Celeste

بازی Celeste به عنوان یک بازی مستقل توانست موفقیت های بسیاری را در سال عرضه کسب کند. شاید بتوان گفت بزرگترین افتخار این بازی، نامزد شدن در بخش جایزه اصلی مراسم The Game Awards در سال 2018 در کنار عناوین بزرگی مثل God Of War و Red Dead Redemption2 دانست.

با توجه به این که بازی Celeste یک بازی مستقل به حساب می آید، پیشنهاد می کنم حتما به مقاله جامع معرفی بازی مستقل در وبسایت آیوی گیم که در زیر آمده مرجعه کنید:


لینک های مفید

آرین مختاری

گیمری که سرنوشت، اونو «فیزیک پیشه» و شیفته فیزیک کرده. دانشجویی که استرسش برای فوتبال بین منچستریونایتد و بیرمنگام بیشتر از امتحان و درسشه! برای آیوی که مثل فرزندمون میمونه مینویسم و امیدوارم سریعتر به بلوغ برسه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا