در چند وقت اخیر شاهد آپدیتهای مختلفی از بازی دوتا 2 (Dota 2) بودیم که به نوعی تغییرات کلانی در بازی رقم زدهاند. از مهمترین این آپدیتها میتوان به آپدیت New Frontiers اشاره کرد. امروز هم یک آپدیت جدید کلان دوتا 2 تحت عنوان Major Update منتشر شده است که در این مقاله نگاه کوتاهی به آن خواهیم انداخت.
تغییرات قسمت Armory؛ تجهیزات جدید
یکی از مهمترین تغییرات در آپدیت جدید دوتا 2، تغییر سیستم و ساختار آرمری یا فروشگاه بازی است که به تفکیک هیروهای مختلف در آمده است. این سیستم باعث میشود شما راحت تر چیزهایی که از هیروهای مختلف دارید و ندارید و همچنین چیزهایی که میخواهید بدست بیاورید را دسته بندی کنید و بدانید چند چند هستید.
شما همچنین میتوانید کمبوهای مختلف از آیتمها و تجهیزات مختلف را روی هیرو خودتان تست کنید و یک حالت نمایشی یا دمو از آن ببینید. این درباره آیتمهای گلوبال مثل کوریر ها، واردها و روشان هم برقرار است.
همچنین ببینید: هیرو جدید بازی دوتا 2
اسکینها و پرسوناهای جدید در آرمری
همچنین در قسمت اسکینها و پرسوناهای بازی، شاهد تعداد زیادی از این نوع آیتمهای برای هیروهای مختلفی مثل Anti Mage و Legion Commander هستیم.
تغییرات در رفتار بازیکنها در آپدیت جدید دوتا 2
ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بهترین بازیهای Dota آنهایی هستند که میتوانید با تیمی از افراد که با هم کار میکنند، در مقابل تیم دیگری از افرادی که با هم علیه شما کار میکنند، بازی کنید. یک بازی Dota در بدترین حالت برعکس است: هم تیمی ها به جای دشمن با شما می جنگند، یا دشمنان از طریق پیام های چت به جای توانایی های به موقع، مبارزه می کنند.
هیچ راه دیگری برای بیان آن وجود ندارد: بازی Dota با افراد بدخواه یا سمی می تواند چیزی را که می توانست یک مسابقه عالی بود خراب کند. بنابراین، ما برخی از ویژگیهای رفتاری بازیکنان جدید را معرفی میکنیم تا مطمئن شویم تجربیات خوب بیشتری و تجربیات بد کمتری خواهید داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید پیشرفتهای زیر را بررسی کنیم.
همچنین ببینید: همه چیز درباره دوتا 1
بازیسازی شخصیسازی شده (PERSONALIZED MATCHMAKING)
پیش از این، یک بازیکن میتوانست بازیکنان دیگر را در پس از بازی تحسین کند، اما این تمجید تأثیری بر همسریابی آینده نخواهد داشت. اکنون، هر بازیکنی که از او تمجید کنید، در مسابقات آینده شما، چه در تیم شما و چه در سمت دشمن، به احتمال زیاد ظاهر خواهد شد.
بهعلاوه، دکمه «نپسندیدن» را اضافه کردهایم که به بازیکنانی که ترجیح میدهید به هر دلیلی با آنها بازی نکنید، اطمینان میدهد که احتمال کمتری دارد در مسابقات آینده ظاهر شوند.
سیستم ریپورت جدید (New Reporting System)
بین بازیکنانی که ترجیح می دهید با آنها بازی نکنید و بازیکنانی که کاملاً سمی هستند تفاوت زیادی وجود دارد. سیستم گزارشدهی جدید Dota به شما امکان میدهد تا Toxic Chat، Toxic Voice، Smurfing، Griefing، Cheating و Role Abuse را گزارش دهید.
همه گزارشها بهطور خودکار طیف گستردهای از دادههای سخت پشتیبانی را در نظر میگیرند: گزارش Griefing میداند که آیا کسی آیتمهایش را نابود کرده است یا خیر، و یک گزارش Smurfing هم به ویژگیهای بازی و هم به ویژگیهای حساب نگاه میکند.
بازیکنان اکنون می توانند رفتار سمی را در هر زمانی در طول بازی و بعد از بازی گزارش دهند. سیستم گزارشدهی جدید همچنین محدودیت تعداد گزارشهایی را که میتوانید ارسال کنید حذف میکند و اکنون به شما امکان میدهد تا سمیت را در هر تیم گزارش دهید. این حجم جدید از داده های گزارش به ما اطمینان بیشتری در اقدام علیه بازیگران بد، و همچنین شناسایی و نادیده گرفتن خبرنگاران جعلی می دهد.
گزارشی از ریپورتهای شما
تنها چیزی که بدتر از داشتن یک تجربه بد در بازی با کسی است، این است که بدانیم بعد از آن هنوز آنجا هستند و بازیها را برای بازیکنان دیگر خراب میکنند. سیستم جدید ما از ابتدا ساخته شده است تا اطمینان حاصل کنیم که میتوانیم اقداماتی را با عواقب مرتبط کنیم – نه تنها برای بازیگران بد، بلکه برای بازیگران خوب – بنابراین هر زمان که گزارشهای شما منجر به اقدام ما علیه بازیکنی شود، به شما اطلاع خواهیم داد گزارش موفقیت آمیز بود و چه کسی مجازات شد.
بررسی همزمان چتهای بیهوده (REAL-TIME PROCESSING OF TOXIC CHAT)
هنگامی که یک بازیکن از طریق صفحه امتیازات درون بازی، شخصی را برای چت سمی گزارش می دهد، آن چت در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می شود. اگر متن سمی تشخیص داده شود، صدای بازیکن متخلف بلافاصله برای همه بازیکنان و تا پایان بازی خاموش می شود.
آنها همچنان میتوانند از پینگها، کلیکهای alt و چرخهای چت از پیش تنظیمشده استفاده کنند، اما با یک دریچه گاز – پخشکننده متخلف متن و صدا قطع میشود، و همه ارتباطات دیگر در یک خنکسازی سی و چند ثانیهای خواهد بود.
سیستم امتیازدهی و رفتار بازیکنها
خیلی بازیکن در حال حاضر یک امتیاز رفتاری دارد، عددی بین 0 تا 10000 که نشان دهنده کیفیت اقدامات شما در بازی است. بازیکنان اکنون امتیاز ارتباطی نیز خواهند داشت که نشان دهنده کیفیت چت و تعاملات گفتاری آنها در بازی است. نمرات رفتار فعلی به سیستم جدید منتقل می شود، اما سقف امتیاز رفتار جدید و امتیاز ارتباط به 12000 افزایش یافته است.
پیش از این، امتیاز رفتار یک بازیکن تنها بر روی افرادی که با آنها مطابقت داده می شد تأثیر می گذاشت. اکنون، بر ویژگیهایی که به آنها دسترسی خواهند داشت نیز تأثیر میگذارد، مانند ریزش آیتمهای بعد از بازی، توقف موقت بازی و بازی رتبهبندیشده. به همین ترتیب، امتیاز ارتباط بر توانایی های پینگ، مربیگری، نوک دادن، متن و چت صوتی تأثیر می گذارد. اگر یک امتیاز ارتباطی به اندازه کافی پایین بیاید، آن پخش کننده به صورت متنی و صوتی بی صدا می شود، و همه ارتباطات دیگر در حالت خنک کننده سی و دومی خواهد بود.
بهینهسازی رندر شدن نقشه بازی
تغییرات دیگر از آپدیت جدید کلان دوتا 2 مرتبط با افکت ها و اتفاقاتی است که در نقشه بازی رقم میخورد. تغییراتی مثل سایهها، بیشتر شدن رزولوشن بازی و همچنین تنظیم نور خورشید در بازی است.