انیمه و مانگاسینما

بهترین انیمه های عاشقانه سریالی تاریخ؛ 9 انیمه که روایت‌گر عشق بودند!

بهترین انیمه‌های درام و رمانتیک در طول تاریخ

یک عاشقانه خوب می‌تواند به قلب هرکسی نفوذ کند و انیمه شاید بهترین مدیوم برای چنین داستان‌هایی باشد. داستان‌های عاشقانه بسیاری در طی این سال‌ها به صورت انیمه ساخته و منتشر شده که هرکدام در ژانرهای مختلفی از کمدی گرفته تا تراژدی قرار دارند. احتمالاً انتخاب سریالی عاشقانه که کاملاً متناسب با روحیات و علاقه‌های شما باشد، کمی دشوار است.

حتما بخوانید: لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی؛ 20 انیمه تاکنون

در میان این همه سریال و انیمه‌ای که هر سال منتشر می‌شوند، ما تصمیم گرفتیم تا برخی از بهترین انیمه های عاشقانه تاریخ را به شما معرفی کنیم و با توضیح مختصری که برای هرکدام ارائه می‌دهیم، به شما برای انتخاب کمک کنیم. پس با ما در معرفی انیمه های عاشقانه همراه باشید.

بهترین انیمه های عاشقانه تاریخ

9. Kimi Ni Todoke: From Me To You – کیمی نی‌ تودوکه: از من تا تو

حیله‌های مختلف برای جذب کسی که از او خوشتان می‌آید، بیش از حد در داستان‌ها استفاده شده و نوعی کلیشه است. با این حال نمی‌توان انکار کرد که این مفهوم وقتی هوشمندانه در یک کمدی عاشقانه پیاده شود، می‌تواند بسیار موفق باشد. کیمی نو تودوک درباره دوستی شیرین بین ساواکو کورونوما خجالتی و شوتا کازه‌هایای محبوب است. ساواکو چهره‌ای منزوی در مدرسه دارد اما خوشبختانه کازه‌هایای اینطور نیست.

کیمی نی تودوک خنده‌دار، دل‌گرم و مملو از شخصیت‌های جذاب است که با پیشرفت داستان رشد می‌کنند. به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن عاشقانه سفر جذابی را در کیمی نو تودوک خواهید داشت.

8. Tonikawa: Over The Moon For You – تونیکاوا: بر فراز ماه برای تو

بیشتر داستان‌های عاشقانه درباره زوجی نوشته می‌شوند که به مرور عاشق یکدیگر شده و زندگی عاشقانه‌شان را آغاز می‌کنند. با این حال تونیکاوا درباره زن و شوهری است که قبلاً تمام این مراحل را گذرانده‌اند. به همین دلیل این انیمه بیشتر شبیه به تکه‌ای از زندگی است که در اپیزود را می‌توان به سفری در کارهای روزمره ناسا و تسوکاسا تشبیه کرد. تونیکاوا به جای لحظات بسیار دراماتیک، دلبخش بودن را انتخاب می‌کند.

اگرچه که این انیمه ممکن است به ذائقه همه خوش نیاید، اما یک ملودرام بسیار زیبا است. تماشای زندگی این زوج دوست داشتنی و شیرین که کمی هم شوخ طبع هستند، تجربه‌ای واقعاً لذت بخش است که در تونیکاوا می‌توانید ببینید.

بهترین انیمه های عاشقانه تاریخ

7. My Love Story!! – داستان عشق من!!

این انیمه به لطف شخصیت اصلی آن، تاکئو گودا فوق‌العاده شده است. این دانش اموز دبیرستانی، شاید با قد بلندی که دارد و هیکل بسیار بزرگش کمی ترسناک به‌نظر برسد اما از نگاه رینکو، خوشتیب و جذاب است.

هرکسی که این انیمه را تماشا می‌کند، قطعاً به رابطه شیرین تاکئو و رینکو علاقه بسیاری خواهد داشت. این شخصیت‌ پردازی‌ها و تضاد بین ظاهر و قلب زیبای تاکئو گودا، داستان عشق من را به یکی از برترین انیمه های عاشقانه تاریخ تبدیل کرده است.

6. A Sign Of Affection – نشانه‌ای از محبت

نشانه‌ای از محبت یک کمدی عاشقانه درباره عشق و رابطه در سن دانشگاه است. یوکی و ایتسومی شخصیت‌های اصلی داستان هستند هرچند که زوج‌های دیگری نیز در انیمه حضور دارند. یوکی شنوایی ضعیفی دارد و از طریق زبان اشاره، متن و لب‌خوانی ارتباط برقرار می‌کند. در همین حال، ایتسومی عاشق سفر به جای جای جهان و یادگیری زبان است. هنگامی که آن‌ها برای اولین در قطار با یکدیگر ملاقات می‌کنند، احساساتی کاملاً غیر قابل پیشبینی بین آن‌ها به وجود می‌آید که باعث می‌شود تمایل داشته باشند بیشتر یکدیگر را ببینند.

A Sign of Affection در به تصویر کشیدن احساسات بی‌نظیر است و در پایان اپیزود آغازین اوج این کار را نشان می‌دهد. این انیمه لحن پخته‌تری به نسبت دیگر سریال‌های عاشقانه دارد و شخصیت‌ها نیز به مرور رشد می‌کنند. یوکی و ایتسومی تا پایان فصل به مرور با یکدیگر راحت‌تر شده و تعامل بهتری دارند.

بهترین انیمه های عاشقانه تاریخ

5. Your Lie In April – دروغ آوریل تو

Your Lie In April یکی از مشهورترین و بهترین انیمه های رمانتیک است که داستان دو اعجوبه موسیقی به نام کوسی آریما و کائوری میازونو را دنبال می‌کند. کوسی پس از مرگ مادرش، تمام شور و انگیزه خود را برای ادامه نوازندگی ساز پیانو از دست می‌دهد و این باعث دور شدن او از اجرای موسیقی می‌شود. ‌دوری او تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دختری به نام کائوری را می‌بیند که با چنان احساس آزادی ویولونش را می‌نوازند که علاقه او به موسیقی را دوباره شعله ور می‌کند. همین برخورد کافی بود تا کوسی عاشق کائيوری شود.

انیمه Your Lie In April درباره سوگواری، زندگی، عشق و موسیقی است. سفر Kousei برای التیام خود، بسیار طولانی و سرشار از دلشکستگی است. اگرچه که در این مسیر زیبایی‌ها و لحظات شیرین بسیاری نیز وجود دارد.

4. Kaguya-sama: Love Is Wa – کاگویا ساما: عشق جنگ است

انیمه Kaguya-sama: Love Is War کمی با دیگر انیمه‌های عاشقانه متفاوت است. این بار دو شخصیت داستان، که میوکی و کاگویا نام دارند، به نوعی در جنگ با یکدیگر قرار گرفته‌اند تا یکدیگر را مجبور کنند زودتر از دیگری به عشقشان اعتراف کند. هیچکدام از آن‌ها نیز نمی‌خواهند که ببازند.

به عنوان یکی از انیمه های عاشقانه دبیرستانی، Kaguya-sama: Love Is War می‌تواند در لحظه‌ای خننده دار باشد و لحظه دیگر شما را عاشق شخصیت‌هایش کند. درحال حاضر فصل بعدی این انیمه نیز درحال ساخت بوده و بزودی منتشر خواهد شد.

3. Clannad & After Story – کلاناد و پس از داستان

این مورد شامل دو انیمه که دو بخش از یک داستان را روایت می‌کنند می‌شود. اگرچه که پس از داستان یک سر و گردن از کلاناد اصلی بالاتر است، اما برای درک کامل و تجربه زیبایی پس از داستان، حتما باید در ابتدا کلانا را ببینید. این انیمه تقریباً فاقد شخصیت‌های فرعی است و به داستان عاشقانه تومویا اوکازاکی و ناگیسا فوروکاوا می‌پردازد.

برخلاف عناوینی که به عنوان بهترین انیمه های عاشقانه تاریخ می‌شناسیم، کلاناد پس از داستان، بعد از دوران دبیرستان اتفاق می‌افتد و رشد تومویا و ناگیسا را چه در زندگی شخصی و چه در زندگی مشترکشان نشان می‌دهد.

2. The Dangers In My Heart – خطرات درون قلبم

خطرات درون قلبم در ظاهر فقط یکی دیگر از انیمه‌های عاشقانه شونن است که دختری محبوب، عاشق پسری معمولی و کمی تنها می‌شود. این نوع از داستان‌ها را بارها دیده و شنیده‌ایم و اغلب تمایل ندارند که چیزی بیشتر از کلیشه‌های همیشگی ارائه دهند و خطراتا درون قلبم نیز ویژگی‌های بارز یکی از همین داستان‌ها را دارد.

ایچیکاوا یک شخص معمولی است که دوستان زیادی ندارد و در سرش پر از خیالپردازری‌های گوناگون است. برعکس، آنا یک دختر بسیار محبوب اما همچنان خجالتی است که عاشق غذا خوردن است و به عنوان یک مدل کار می‌کند. پس از ملاقاتی تصادفی در کتابخانه مدرسه، این دو مدتی را باهم می‌گذرانند و درنهایت تبدیل به دوستانی می‌شوند که پتانسیل ایجاد رابطه رمانتیک را دارند.

اگرچه که خطرات درون قلبم در ابتدا کمی کلیشه‌ای به‌نظر می‌رسید، اما در پایان فصل 1 روند تبدیل شدن به اثری خاص و متفاوت را در پیش گرفت که باعث شد امروزه به عنوان یکی از بهترین انیمه های عاشقانه تاریخ شناخته شود. هر دو شخصیت بی‌نظیرند و تماشای داستان‌ آن‌ها، در میان این همه انیمه عاشقانه استثنایی است.

1. Fruits Basket – سبد میوه

و درنهایت بهترین انیمه عاشقانه به انتخاب ما، سبد میوه است. شاهکاری که به طرز ماهرانه‌ای درام و کمدی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. تورو هوندا شخصیتی دوست داشتنی است که زندگی سختی را پشت سر گذاشته و زمانی که برای زندگی به پیش خانواده سوما می‌رود، زندگی‌اش تغییر بزرگی پیدا می‌کند. یوکی سوما شخصیتی بسیار محبوب در مدرسه است که رازی تکان دهنده را پنهان می‌کند که می‌تواند دیدگاه همه را تغییر دهد.

مثلث‌های عشقی به ندرت مفهوم جذاب در داستان‌ها هستند. اما همیشه مواردی استثنا وجود دارد که از مفاهیم کلیشه‌ای داستانی جذاب و با کیفیت روایت کند. سبد میوه نیز احتمالاً بهترین مثلث عشقی را در انیمه‌ها داشته باشد.

مهدی سیاه‌تیری

دانشجوی موسیقی که مشتاقانه از سینما و تلوزیون می‌نویسه و علاقه ویژه‌ای به کامیک بوک و اقتباس‌های کامیک بوکی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا