سینمافیلم سینمایی

بهترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر

کوییدیچ محبوب‌ترین ورزش جادوگری در دنیای هری پاتر است. با انتشار بازی ویدیویی هری پاتر: قهرمانان کوییدیچ، محبوبیت این ورزش باری دیگر در دنیای ماگل‌ها افزایش یافته است. احتمالاً در طول تاریخ بازیکنان بسیار زیادی موفق به کسب شهرت در کوییدیچ شده‌اند. با این حال ما قصد داریم تا تمرکزمان را بیشتر بر اشخاصی که در داستان‌های اصلی هری پاتر بوده‌اند بگذاریم و بهترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر را باهم بررسی کنیم.

10. آنجلینا جانسون (Angelina Johnson)

آنجلینا جانسون یک تعقیب کننده برجسته از گروه گریفندور و یکی از بهترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر در دوران تحصیل او در هاگوارتز بود. آنجلینا به‌خاطر عملکرد تیز و ذهن تاکتیکی‌اش شناخته می‌شود و با تفکر سریع و ضربات قدرتمند خود، به گریفندور کمک کرد تا موفق شود. او به عنوان یکی از بازیکنان ارشد تیم نقش رهبری را برعهده گرفت و اغلب اعضای جوان‌تر از جمله هری و رون را در بازی‌های مهم همراهی می‌کرد. توانایی او در رقابت و گل زدن او را به بازیکنی قابل اعتماد برای گریفندور تبدیل کرده بود که هیچوقت عقب نشینی نمی‌کرد و همیشه پیروز بود.

او در آخرین سال مدرسه،پس از الیور وود کاپیتان کوییدیچ گریفندور شد. حالا که او رهبر تیم شده بود، عزم شدیدی برای پیروزی به دست آورد و رویکردی حامیانه نسبت به تیم خود داشت. او به عنوان رهبر جدید گرینفدور یک فصل چالش برانگیز را گذراند چرا که باید همزمان که با برنامه فشرده کوییدیچ دست و پنجه نرم می‌کند، به وضعیت تحصیلی سنگین خود در سال آخر نیز برسد. علی‌رغم این چالش‌ها، آنجلینا تیمش را به پیروزی رساند و در آخرین سال خود جام کوییدیچ را به دست اورد. شخصیت با اراده او، همراه با استعداد غیر قابل انکارش تضمین می‌کند که میراثی ماندگار در تیم گریفندور کوییدیچ به جا می‌گذارد.

9. چارلی ویزلی (Charlie Weasley)

چارلی ویزلی شاید بهترین بازیکن نقش جستجوگر در نسل خود در هاگوارتز بود. او حتی آنقدر توانمند و موفق بود که می‌توانست برای انگلیس بازی کند اما ترجیح داد تا علاقه واقعی‌اش، یعنی اژدهایان را دنبال کند.

هیچوقت مشخص نشد که چارلی اگر در این رشته می‌ماند واقعاً چقدر می‌توانست موفق باشد اما چیزی که مشخص است، این است که او حداقل یک قهرمانی برای تیم گریفندور به همراه داشت و کسانی که شاهد بازی‌های او بودند، همیشه از مهارت بسیارش تعریف می‌کردند. چارلی علاوه بر جستجوگر، کاپیتان تیم هم بود و احتمالاً به دیگر ویلزی‌ها کمک کرد تا به بازیکنان بزرگی در کوییدیچ تبدیل شوند.

8. گونوگ جونز (Gwenog Jones)

گونوگ جونز، کاپیتان تیم هالیهد هارپی بیشتر به‌خاطر رهبری خشن و رفتار نه چندان خوشایندش معروف بود. به عنوان یک حمله کننده فوق‌العاده عمل می‌کرد و با استفاده از قدرت خود برای ترساندن حریفانش، تیم خود را به پیروزی‌های متعددی رساند. جونز فقط یک بازیکن با استعداد نبود؛ او یک رهبر به دنیا آماده بود که الهام بخش هم‌تیمی‌هایش بود و باعث می‌شد تا بتوانند بهترین عملکرد خود را در بازی ارائه دهند. تیم هارپی‌ها به لطف او به تیمی مخوف در لیگ تبدیل شده بود که به دلیل سبک بازی تهاجمی‌اش شناخته می‌شد.

میراث گونوگ قراتر از مهارت‌های ورزشی‌اش بود. از او به عنوان یک فرد پیشگام در این ورزش به ویژه برای زنان یاد می‌شود که توانست یکی از معدود تیم‌های زنانه کوییدیچ را با موفقیت رهبری کند. اگرچه که سبک بازی او تهاجمی است، اما مهارت‌های بسیار زیادش باعث شده تا چهره‌ای مورد احترام در کوییدیچ باشد.

7. لودو باگمن (Ludo Bagman)

بهترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر

لودو باگمن شخصیت بسیار جذابی است که متأسفانه تنها کتابخوانان او را می‌شناسند. باگمن در فیلم‌های هری پاتر حضور نداشت و می‌توانیم امیدوار باشیم که در سریال آینده هری پاتر در HBO Max او را ببینیم. او در کتاب جام آتش، به عنوان رئیس دپارتمان بازی‌های جادویی و ورزش‌ها معرفی شده و برای فینال جام جهانی کوییدیچ سال 1994 نیز اظهار نظر می‌کند.

درنهایت مشخص شد که لودو باگمن خودش یک حمله کننده معروف برای گروه زنبورهای ویمبورن بود. او به آن‌ها کمک کرده بود تا سه قهرمانی متوالی را به دست بیاورند. درواقع لودو آنقدر خوب بود که حتی در دوره‌ای از فعالیت حرفه‌ای خود، به تیم ملی کوییدیچ انگلیس نیز راه یافت.

6. رودریک پلامپتون (Roderick Plumpton)

شاید بزرگ‌ترین شهرت رودریک پلامپتون به دست آوردن اسنیچ طلایی تنها در سه و نیم ثانیه است. این رکوردی است که در تاریخ کوییدیچ، شکست ناپذیر باقی مانده است. اگرچه که نام او به اندازه اکثر اشخاصی که در این لیست جای دارند شناخته شده نیست، اما سرعت و دقت او در آن لحظه افسانه‌ای جایگاهش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر برای همیشه ماندگار خواهد کرد. رکورد شکنی رودریک پلامپتون از نظر بسیاری شگفت انگیزترین شاهکار این ورزش است.

اطلاعات بسیار کمی از پلامپتون در تاریخ کوییدیچ وجود دارد. با این حال او نمادی از موفقیت یک جستجوگر در این ورزش است و به الگوی بسیاری تبدیل شده است.

5. الیور وود (Oliver Wood)

بهترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر

اگر یک شخصیت در هری پاتر وجود داشته باشد که کوییدیچ را بیش از هر کس دیگری دوست داشته باشد، آن الیور وود است. وود علاقه بسیار زیادی به ورزش داشت و به عنوان کاپیتان تیم گریفندور تابستان خود را صرف طراحی تاکتیک‌های تمرینی می‌کرد. تلاش‌های او سرانجام نتیجه داد و گریفندور در فصل 1993-1994 موفق شد جامی که سال‌ها از نزدیک ندیده بود را به دست آورد.

در کتاب جام آتش، هری الیور وود را در جام جهانی کوییدیچ می‌بیند و متوجه می‌شود که او جایگاهی در تیم پادلمر یونایتد به عنوان نگهبان ذخیره به دست آورده است. شکی وجود ندارد که وود با هیکلی تنومند و انگیزه‌ای بسیار برای موفقیت این ورزش را ادامه می‌دهد یکی از برترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر خواهد شد. با این حال متاسفانه هیچ جزئیاتی از آینده او در دسترس نیست.

4. چو چانگ (Cho Chang)

چو چانگ یک جستجوگر ماهر برای ریونکلاو و یکی از معدود کسانی بود که توانست در بازی به هری پاتر فشار بیاورد. چو که به ظرافت و چابکی‌اش معروف بود، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان کوییدیچ در داستان هری پاتر در دوران حضورش در هاگوارتز شناخته می‌شد. رقابت او با هری همیشه در مسابقات مورد توجه قرار می‌گرفت و هر دوی آن‌ها در سطحی استثنایی عمل می‌کردند. مهارت‌های چو نه به دلیل توانایی‌های فیزیکی‌اش، بلکه بیشتر برای حواس بسیار دقیقش در طول مسابقه بود.

زندگی خصوصی چو گاهی با حرفه کوییدیچش همپوشانی داشت و احساس عاشقانه کوتاهش به هری نمونه بارز آن بود. او پس از فارق‌التحصیلی از هاگوارتز به دنبال کوییدیچ حرفه‌ای نرفت اما حضور در همان مسابقات، باعث شد تا دستاوردهای ورزشی بسیاری کسب کند.

3. هری پاتر (Harry Potter)

اگرچه که ممکن است هری هرگز به بازیکنان مانند ویکتور کروم نرسد، اما نمی‌توان انکار کرد که برای یک بازیکن جوان در هاگوارتز، یک پدیده بود. هری پاتر به عنوان جوان‌ترین جستجوگر قرن، عملاً هر اسنیچ را که می‌توانست گرفت. او حتی در سال سوم خود به گریفندور کمک کرد تا جام کوییدیچ را به دست آورد. متاسفانه هری در سال پنجم توسط هاگوارتز محروم شد و نتوانست این حرفه را ادامه دهد.

او سپس تصمیم گرفت تا به جای تمرین مهارت‌های خود در کوییدیچ، یک سال به شکار هورکروکس‌ها بگذراند و بنابراین هرگز مشخص نشد که اگر می‌توانست ادامه دهد به چه جایگاهی در این ورزش می‌رسید. چه بسا که هری می‌توانست بهترین بازیکن کوییدیچ تاریخ باشد.

2. جینی ویزلی (Ginny Weasley)

بهترین بازیکنان کوییدیچ در هری پاتر

جینی ویزلی یکی از شخصیت‌هایی است که اغلب در فیلم‌های هری پاتر نادیده گرفته می‌شود اما یکی از بهترین شخصیت‌های کتاب است. برخی از مهارت‌های کوییدچ او در فیلم شاهزاده دورگه نشان داده شد اما تمام داستان او کامل نبود. حینی از دوران جوانی وارد آلونک جاروهای خانوادگی‌اش می‌شد و در خفا تمرین پرواز می‌کرد. بزرگ شدن با چندین بازیکن با استعداد کوییدیچ در زیر یک سقف نیز احتمالاً به رشد او کمک کرده باشد.

بنابراین جینی در سال چهارم مدرسه به لطف ممنوعیت هری از کوییدیچ، در کنار برادرانش فرد و جورج این فرصت را پیدا کرد تا به یک جستجوگر تبدیل شد. او در دو مسابقه از آن سال اسنیچ طلایی را گرفت و جام را برای گریفندور به دست آورد. ابن نشانه مهارت او در این بازی بود. با این حال، مشخص شد که اشتیاق واقعی جینی، بازی به عنوان یک تعقیب کننده و گل زدن به حریف است. او این کار را هم برای تیم هاوس و هم برای تیم حرفه‌ای کوییدیچ هالیهد هارپی پس از ترک هاگوارتز انجام داد. جینی در نهایت خبرنگار ارشد کوییدیچ برای رسانه Daily Prophet شد.

1. ویکتور کروم (Viktor Krum)

هم در کتاب‌ها و هم در فیلم‌های هری پاتر، یک نفر وجود دارد که بالاتر از تمام ستاره‌های کوییدیچ قرار می‌گیرد. ویکتور کروم که یکی از شرکت کنندگان موسسه دورمسترانگ و البته جستجوگر تیم ملی بلغارستان بود، حتی پیش از فارق التحصیلی از مدرسه یک ستاره مشهور بین المللی بود.

کروم در سال 1994 بلغارستان را به فینال جام جهانی کوییدیچ رساند. در این مسابقه او اسنیچ طلایی را گرفت تا بازی را با شرایط خود به پایان برساند و از دیرپزی ایرلند جلوگیری کند. هری به عنوان یک جستجوگر فوق‌العاده در حد خود، از توانایی بی‌نظیر کروم در پرواز حیرت داشت و او را تحسین می‌کرد. ویکور کروم بعدا از دوران بازنشستگی خارج شد و جام جهانی کوییدیچ 2014 را برای بلغارستان به دست آورد. هیچکس نمی‌تواند از بهترین بازیکن های کوییدیچ در هری پاتر حرف بزند و نامی از ویکتور کروم نیاورد.

جمع بندی

دنیای کوییدیچ مملو از بازیکنانی افسانه‌ای است که ردپای خود را در این ورزش جا گذاشته‌اند. چه از طریق مهارت‌های ویژه و چه از لحاظ رهبری، هرکدام نقشی از تاریخچه این ورزش داشته و لحظات درخشانی را در مسابقات آن شکل داده‌اند. هر بازیکن از ویکتور کروم نمادین در جام جهانی گرفته تا ظهور جینی ویزلی به ساخت این تاریخچه غنی و جذاب کوییدیچ برای طرفداران کمک کرده‌اند. اگرچه که در لیست بالا تعدادی از مشهورترین بازیکنان کوییدیچ را معرفی کردیم، اما ویژگی‌ جذاب کوییدیچ این است که به تکامل خود ادامه می‌دهد. همانطور که حالا در بازی ویدویی جدیدی شاهد قهرمانان جدید بودیم، ممکن است در آینده دنیای جادوگری نیز با ورزشکاران بیشتری آشنا شویم. پس تا آن زمان، این لیست ما از بهترین بازیکنان کوئیدیچ در هری پاتر خواهد بود.

مهدی سیاه‌تیری

دانشجوی موسیقی که مشتاقانه از سینما و تلوزیون می‌نویسه و علاقه ویژه‌ای به کامیک بوک و اقتباس‌های کامیک بوکی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا