سینمافیلم سینمایی

بهترین فیلم ها درباره آدم کش ها؛ 11 فیلم برتر از قاتلان بی رقیب

آدم کش‌ها و قاتل‌ها موضوع جذابی برای سینمای اکشن هستند. آدم کش‌ها برای دهه‌ها چهره اصلی سینمای جنایی و اکشن بوده‌اند. قاتل خون‌سردی که حاضر است برای پول آدم بکشد، برای مخاطبان سینما جذاب است و منجر به خلق داستان‌های بیشماری می‌شود. اگرچه که بهترین فیلم ها درباره آدم کش ها اغلب در ژانر اکشن یا جنایی و با فضایی تاریک قرار دارند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند کمدی یا در هر ژانر دیگری باشند.

11. John Wick – جان ویک

بهترین فیلم ها درباره آدم کش ها

فیلم پر فروش جان ویک در سال 2014 منتشر شد و کیانو ریوز را در نقش آدم کشی بازنسشته قرار داد. خلافکاری بی‌فکر سگ محبوب جان ویک را می‌کشد با این کار، باعث بازگشت او به کار می‌شود. در طول فیلم علاوه بر صحنه‌های اکشن فوق‌العاده، بیشتر با افسانه جان ویک آشنا می‌شویم و می‌فهمیم که چرا به او لقب بابا یاگا یا لولو خورخوره را داده‌اند.

کار جان ویک با یک فیلم به پایان نرسید و حالا تبدیل به فرنچایزی شامل برخی از برترین فیلم ها درباره آدم کش ها شده‌ است. کیانو ریوز هم کارنامه بسیار خوبی در آثار اکشنی همچون Point Break و ماتریکس دارد که باعث درخشش بیشتر جان ویک می‌شد.

10. Kill List – فهرست کشتار

فهرست کشتار بین ویتی، بسیار به دنیای پر زرق و برق و نئونی جان ویک نزدیک است. باری دیگر با یک آدم کش بازنشسته طرف هستیم که پس از انجام آخرین قتل خود، از این فضا دور شده است. با این حال او حالا به پول نیاز دارد و برای سه ماموریت پر درآمد به حرفه خود باز می‌گردد.

آن چیزی که به عنوان یک داستان غم انگیز از مردی که به دنبال تامین منافع خود است، به یک کابوس تمام عیار تبدیل می‌شود. شاید فهرست کشتار فیلمی درباره آدم کش‌ها باشد، اما این صرفاً راهی است که برای روایت داستانی بسیار ترسناک، تاریک و سورئال انتخاب شده است. سکانس‌های فوق‌العاده وهم آور و تکان دهنده‌ای وجود دارند که مسیر رسیدن به پایان تاریک فیلم را رقم می‌زنند.

9. Killing Them Softly – کشتار با لطافت

بهترین فیلم ها درباره آدم کش ها

داستان کشتار با لطافت از جایی آغاز می‌شود که از بازی پوکر یک عده اوباش، سرقت می‌شود. حالا یک آدم کش وارد داستان می‌شود تا با این وضعیت مقابله کرده و هرکسی که مسئول این سرقت را داشت، به قتل برساند. برد پیت نقش این آدم کش را ایفا می‌کند. با این حال حس شوخ طبعی گروه بازیگران فوق‌العاده است و از آن یک کمدی تاریک می‌سازند.

8. Pulp Fiction – داستان عامه پسند

هیچ لیستی از برترین فیلم ها درباره آدم کش ها نمی‌تواند بدون داستان عامه پسند کوئینتین تارانتینو کامل شود. این فیلم نگاهی است به لایه‌های زیرین دنیای جنایت در لس آنجلس. ساموئل ال جکسون و جان تراولتا نقش دو قاتل این فیلم را ایفا می‌کنند. کوئینتین تارانتینو در داستان عامه پسند، دیدگاه کاملاً جدیدی به قاتل‌های سینمایی ارائه کرد که بر آثار بسیار دیگری اثر گذار بود.

صحنه‌های اولیه فیلم که مایکل فاسبندر را در مک‌دونالدز نشان می‌دهد، به جنبه‌ّای انسانی یک قاتل می‌پردازد. تارانتینو با شخصتی‌های سرگرم کننده و رنگارنگ، دنیای آدم کش‌ها را زیر و رو کرد و یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هایی دهه 1990 را ساخت.

7. Killer Joe – جوی قاتل

فیلم جوی قاتل توانست در سال 2011 از کشتار با لطافت جلو بزند و داستانی حتی تلخ‌تر و بدبینانه‌تر از قاتل‌ها و کلاهبرداران در همان سال روایت کند. متیو مک کانهی نقش پلیسی بسیار ترسناک را ایفا می‌کند که توسط یک جنایتکار استخدام شده تا مادرش با به خاطر پول بیمه به قتل برساند.

آن‌چه که در ادامه داستان رخ می‌دهد، بی‌شک یکی از دسته‌کم گرفته‌ شده‌ترین فیلم‌های ساخته شده توسط ویلیام فریدکین است. مک‌کانهی پیش‌تر قدرت خود در سریال True Detective یا Dallas Buyers Club نشان داده بود و آماده بود تا در جوی قاتل باری دیگر به حرفه خود باز گردد.

6. Le Samouraï – سامورایی

بهترین فیلم ها درباره آدم کش ها

فیلم فرانسوی سامورایی محصول 1967، قاتل آلن دلون را به عنوان یک سامورایی مدرن به تصویر می‌شد. سامورایی‌ای که در دنیای جنایت زیرزمینی فعالیت می‌کند و در عین حال، قوانین اخلاقی سختگیرانه‌ای دارد. داستان ما جایی مهم می‌شود که یکی از کارهای سامورایی به خوبی پیش نمی‌رود و یک شاهد از جنایتش به جای می‌گذارد. در نتیجه، او تلاش می‌کند تا رد پای خود را پاک کند و درگیر مشکلات بیشتری نشود.

سامورایی از لحاظ بصری در لیست برترین فیلم ها درباره آدم کش ها بسیار منحصر به فرد است. پنج سال پس از موفقیت سامورایی در فرانسه، نسخه دوبله انگلیسی آن نیز با عنوان عجیب و نه چندان جذاب پسر خوانده در آمریکا منتشر شد که قصد داشت از موفقیت پدرخوانده استفاده کند. با این حال، سامورایی به عنوان یک فیلم کلاسیک نئو نوآر در نوع خود اثری درخشان و قابل احترام بود.

5. No Country For Old Men – جایی برای پیرمردها نیست

اقتباس سینمایی جایی برای پیرمردها نیست از کتابی به همین نام نوشته کورکم مک کارتی، در میان بهترین فیلم‌های برادران کوئن قرار دارد؛ اگرچه که یکی از تلخ‌ترین فیلم‌های آن‌ها نیز محسوب می‌شود. جاش برولین نقش مردی با ایفا می‌کند که با یک معامله مواد مخدر در صحرا مواجه می‌شود و یک کیف پر از پول نقد پیدا می‌کند. اگرچه که پس از این کار، او هدف یک قاتل بی امان می‌شود.

قاتل جایی برای پیرمردها نیست، حتی انسان نیز حساب نمی‌شود. او شخصیتی بسیار پیچیده دارد که خاویر باردم به خوبی نقشش را ایفا کرد و درخشید. او بیشتر تجسمی از خود مرگ است تا یک شخصیت؛ شروری درخشان و وحشتناک که نمی‌توان حتی از او فرار کرد.

4. Collateral – وثیقه

مایکل مان کارگردانی دقیق است که می‌تواند ژانر جنایی را به سطحی بالاتر ببرد و یک داستان شلوغ سرگرم کننده را به یک شاهکار تبدیل کند. تام کروز، ستاره فیلم‌های اکشن، نقش آدم کشی را بازی می‌کند که به لس آنجلس می‌آید تا چند هدف را به قتل برساند. جیمی فاکس نیز نقش یک راننده تاکسی را برعهده دارد که از بدشانسی، تام کروز را به عنوان مسافر سوار ماشینش می‌کند و درگیر ماموریت‌های مرگبار او می‌شود.

بازی کروز در این فیلم مهیج، یک یاز دست کم‌ گرفته‌ شده‌ترین کارهای او است. از سوی دیگر جیمی فاکس نیز بازی بسیاری تمیزی را ارائه می‌دهد که منجر به نامزدی او در اسکار می‌شود. این فیلم از لحاظ ظاهری تمیز، و غیر قابل پیشبینی است. سکانس‌های اکشن نیز بسیار گسترده بوده و جنبه وحشیانه‌ای از کروز را نشان می‌دهند.

3. Mr. & Mrs. Smith – آقا و خانم اسمیت

شاید در نگاه اول، آقا و خانم اسمیت لیاقت حضور در میان بهترین فیلم ها درباره آدم کش ها را نداشته باشد. با این حال، قطعاً دلیلی وجود دارد که پس از گذشت نزدیک به بیست سال از اکران اولیه، بازسازی سریالی این فیلم ساخته شد. ایده آقا و خانم اسمیت درباره دو قاتل مزدور است که کاملاً تصادفی، با یکدیگر ازدواج می‌کنند و سپس وظیفه ترور یکدیگر را برعهده می‌گیرند.

این دو شخصیت رازهای خود را از یکدیگر پنهان می‌کنند و در عین حال، سعی در حفظ یک زندگی روزمره عادی دارند. اوج این فیلم سرگرم کننده زمانی است که آن‌ها به هدف یکدیگر تبدیل می‌شوند و باید با احساسات خود مبارزه کنند. داگ لیمان، کارگردان فیلم، سکانس‌های اکشن سرگرم کننده بسیاری تهیه کرده است که بهترین آن‌ها بین این زن و شوهر رخ می‌دهند.

2. Grosse Pointe Blank – نقطه بزرگ خالی

نقطه بزرگ خالی درباره قاتلی است که اهمیت بسیار زیادی برای کار خود قائل است و در نهایت، خود را در هدف رقبایش می‌بیند. جان کیوزاک نقش این قاتل بدبین و خسته را ایفا می‌کند که با شرکت در جلسه دبیرستانش در شهر کوچکش، زندگی‌اش زیر و رو می‌شود.

نقطه بزرگ خالی که از جذابیت قابل توجه کیوزاک در اوج دوران حرفه‌ای‌اش نهایت استفاده را می‌برد، علی‌رغم خشونت وحشیانه،‌ غافلگیرکننده و سرگرم کننده است. این فیلم همچنین بازیگران مکمل بسیار خوبی از جمله مینی درایور، آلن آرکین و دن آکروید دارد.

1. In Bruges – در بروژ

پیش از سال 2022 که مارتین مک دونا از برندان گلیسون و کالین فارل در فیلم The Banshees of Inisherin استفاده کرد، یک بار دیگر نیز این ترکیب را در فیلم در بروژ دیده بودیم. فیلمی در ژانر کمدی سیاه، که بدون شک از بهترین فیلم ها درباره آدم کش ها است. داستان فیلم درباره دو قاتل است که پس از یک ماموریت سخت، رئیسشان آن‌ها را به شهر بروژ در بلژيک می‌فرستد و از آن‌ها می‌خواهد تا منتظر دستورات بعدی باشند.

لحظات بسیار خشونت آمیز فیلم، در کمدی شخصیت‌ها قرار گرفته و همزمان به مفاهیم فلسفی می‌پردازد. فالین شخصیتی خوش‌نیت اما بی‌ثبات است و گلیسن، انسانی ناامید. حتی اگر به آدم کش‌ها هم علاقه‌ای ندارید، نباید از تماشای فیلم بی‌نظیر در بروژ غافل شوید.

مهدی سیاه‌تیری

دانشجوی موسیقی که مشتاقانه از سینما و تلوزیون می‌نویسه و علاقه ویژه‌ای به کامیک بوک و اقتباس‌های کامیک بوکی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا