انیمه و مانگاسینما

بهترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها

از بین تمام صحنه‌های مبارزه‌ای که در انیمه‌ها رخ می‌دهد، برخی از آن‌ها بین دو قهرمان‌ رخ می‌دهد. گاهی این مبارزات می‌توانند جنبه‌ مسابقه‌ای داشته باشند و برخی مواقع نیز وجود دارد که قهرمانان ایدئولوژی متضادی با یکدیگر داشته باشند و این باعث ایجاد شکافی بین دوستی و اتحاد آن‌ها می‌شود. این نوع از مبارزات جذاب منحصر به فرد خود را دارند چرا که اغلب با داستان سرایی جالبی همراه بوده و متفاوت از مبارزات همیشگی هستند. در ادامه به برخی از بهترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها خواهیم پرداخت.

11. کاکاشی در مقابل گای – ناروتو (Naruto)

بهترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها

یکی از بهترین رقابت‌های دوستانه در انیمه‌ها، مربوط به کاکاشی و گای از ناروتو است. هر دوی آن‌ها شینوبی‌های قدرتمندی هستند. رقابت بلند مدت و احتمالاً ابدی آن‌ها معمولاً به شکل بازی‌های کودکانه‌ای همچون سنگ کاغذ قیچی و دویدن تا خط پایان است.

اگرچه که رقابت‌های کاکاشی و گای همچون دیگر موارد این لیست به مبارزات اکشن و خشن ختم نمی‌شود، اما همچنان تماشای آن لذت بخش است و می‌توانیم با کمی ارفاق، از آن به عنوان یکی از بهترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها نام ببریم. چرا که می‌دانیم هردوی آن‌ها بسیار قدرتمند هستند اما در همین مبارزات ساده یکدیگر را به چالش می‌کشند.

10. یونو در مقابل ریل – شبدر سیاه (Black Clover)

انتخاب شوالیه سلطنتی، مسابقه‌ای است که در پادشاهی شبدر برگزار می‌شود و هدف آن یافتن جادوگرانی قدرتمند برای تبدلی شدن به شوالیه‌های سلطنتی است. این مسابقات شوالیه‌های جادویی منتخب را در مقابل یک‌دیگر قرار می‌دهد تا باهم مبارزه کنند.

یک از بهترین نبردهایی که طی این مسابقات رخ داد، نبرد بین یونو در برابر ریل، کاپیتان آکوا دیر بود. کاپیتان جوان از حضور در این مسابقه هیجان دارد و همزمان، یونو طلسم قدرتمندی را که قبلاً هرگز استفاده نکرده بود، به اجرا درآورد. طلسمی مهم به نام شیرجه روح.

9. بان در مقابل ملیوداس – هفت گناه کبیره (The Seven Deadly Sins)

بهترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها

همچون کاکاشی و گای، بان و ملیوداس نیز رابطه جالبی به عنوان دو دوست و دو رقیب دارند. با این حال مبارزه‌های دوستانه آن‌ها کمی‌ جدی‌تر از یک مبارزه دوستانه است؛ آن‌ها در مبارزه واقعاً قصد کشتن یکدیگر را دارند.

یکی از این مبارزات دوستانه مرگبار، در فستیوال مبارزه وایزل رخ می‌دهد. این زمانی است که بان به تازگی قدرت ملیوداس را از او ربوده و ملیوداس نیز به تازگی قدرت اهمرینی‌اش را به دست آورده است.

8. اسکنور در مقابل گوتر – هفت گناه کبیره (The Seven Deadly Sins)

درول و گلوکسینیا در انیمه هفت گناه کبیره، میزبان مسابقاتی هستند که درنهایت به نبرد بین اعضای هفت گناه کبیره ختم می‌شود. در اینجا نیز به طور ویژه از جدال اسکنور و گوتر به عنوان برترین مبارزه بین قهرمان ها در انیمه هفت گناه کبیره نام می‌بریم.

اسکنور به اجبار وارد زمین مبارزه می‌شود و نمی‌خواهد با دوستش بجنگد. هرچند که گوتر چنین احساسی را نسبت به او ندارد و این باعث شکل گیری یکی دیگر از بهترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها می‌شود.

7. شینرا در مقابل آرتور – نیروی آتش نشانی (Fire Force)

بهترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها

شینرا کوزاکابه و آرتور بویل اعضای شرکت نیروی آتش نشانی ویژه شماره 8 هستند. با این حال پس از اینکه شینرا با آدولا پیوند می‌خورد، توسط ستون اول تسخیر شده و تسلیم او می‌شود.

این اتفاق باعث وحشی شدن و از دست دادن کنترل شینرا می‌شود. او می‌خواهد همه چیز را بسوزاند و از سوی دیگر، آرتور باید با او مبارزه کند. اگرچه که شینرا در نهایت به هوش می‌آید.

6. گوکو در مقابل وجتا – دراگون بال زد (Dragon Ball Z)

گوکو و وجتا یک بار قبلاً باهم مبارزه کرده بودند اما وقتی که وجتا برای بار دوم به زمین بازگشت، خبری از یک مبازره جدی دیگر بین آن‌ها نبود. با این حال پس از اینکه بابیدی او را به ماژین وجتا تبدیل کرد، یک مبارزه دوئل خیلی هیجان انگیزتر از پیش را شاهد بودیم.

این بار هر دوی آن‌ها به جای مبارزه ساده خود، از فرم سوپر سایان استفاده می‌کنند که نسخه‌ای بسیار قدرتمندتر از زمانی است که برای اولین بار باهم مبارزه کردند.

5. ناروتو در مقابل ساسوکه – ناروتو شیپودن (Naruto Shippuden)

ناروتو و ساسوکه بهترین دوستان، و همزمان بزرگترین رقبای زندگی یکدیگر هستند. دیدگاه‌ متفاوت و متضاد آن‌ها در مورد زندگی باعث سو‌ء تفاهم‌های بسیاری بین آن‌ها شده که اغلب هم به درگیری ختم می‌شوند. برحی از برترین مبارزات قهرمان علیه قهرمان در انیمه ها نیز متعلق به مبارزات این دو دوست است.

زمانی که ساسوکه زیر نظر اوروچیمارو تمرین می‌کند و برای آکاتسوکی کار می‌کند، تبدیل به یک ضد قهرمان سرکش می‌شود. اما بعداً به نیروهای شینوبی متفقین پیوست و در چهارمین جنگ بزرگ نینجا، تبدیل به یک قهرمان شد. ساسوکه پس از پایان جنگ برنامه‌های خود را برای تبدیل دنیا به جایی بهتر دارد اگرچه که برنامه‌های او به معنای مخالفت با ناروتو بود. نبرد آن‌ها بسیار هیجان انگیز و جذاب بود چرا که هردو در اوج قدرت خود بودند.

4. سایتاما در مقابل جنوس – مرد تک مشتی (One Punch Man)

نبرد بین سایتا و جنوس در مرت تک مشتی چیزی بیشتر از یک مبارزه توافقی و آزمایش قدرت است. جنوس با تمام تغییرات و تسحیلات پرقدرت خود، مطمئن است که می‌تواند استاد خود را در یک مبارزه تک به تک شکست دهد.

هنگام مبارزه، جنوس احساس می‌کند که استادش تنها دارد تظاهر به مبارزه می‌کند و از تمام قدرت خود استفاده نمی‌کند. پس از او می‌خواهد که کمی جدی‌تر باشد. اگرچه که همه ما می‌دانیم اگر سایتاما واقعاً از تمام قدرت خود برای مبارزه استفاده می‌کرد، چیزی از جنوس باقی نمی‌ماند.

3. زورو در مقابل سانجی – وانس پیس (One Piece)

طی داستان‌های وان پیس، زورو و سانجی بارها باهم جنگیده‌اند و این مبارزه‌ها بیشتر برای افزایش بار کمدی صورت می‌گیرند. آن‌ها مدام بر یکدیگر اسلحه می‌کشند اما بیشتر این درگیری‌ها بی‌معنی است و اهمیت چندانی هم ندارد. با این حال، در طول نبرد Thriller Bark یک بار دیگر زورو و سانجی باهم مبارزه می‌کنند و یکی از بهترین مبارزه بین قهرمان ها در انیمه را به وجود می‌آورند.

این بار آن‌ها باهم می‌جنگند تا تصمیم بگیرند که چه کسی در کشتی بماند. اگرچه که این مبارزه به اندازه دیگر مبارزه‌ها اکشن و هیجان انگیز نیست، اما از لحاظ داستانی بسیار جذاب و دراماتیک است. چرا که می‌بینیم این شخصیت‌ها برای وفاداری به کاپیتان خود و فدا کردن جانشان برای او چطور مبارزه می‌کنند.

2. ایزوکو میدوریا در مقابل کاتسوکی باکوگو – مدرسه قهرمانانه من (My Hero Academia)

از همان ابتدای انیمه مدرسه قهرمانانه من دیده بودیم که کاتسوکی باکوگو از ایزوکو میدوریا متنفر بود. هر زمان که او ایزوکو را می‌دید یا حتی از او می‌شنید، به طرز غیر قابل توضیحی عصبانی می‌شد. این نفرت عمیق کاتسوکی نسبت به ایزوکو زمانی که متوجه می‌شود ایزوکو جانشین All Might خواهد بود، بسیار بیشتر می‌شود.

درنهایت کاتسوکی می‌تواند خشم خود را در مبارزه‌ای هیجان انگیز تخلیه کند. آن‌ها در زمین بتا جلوی یکدیگر قرار می‌گیرند و می‌توانند قدرت خود را به نمایش بگذارند.

1. لوفی در مقابل اوسوپ – وان پیس (One Piece)

اوسوپ به وضوح حریف قابلی در مقابل کاپیتان لوفی نیست. با این حال، او از جای خود بلند می‌شود و لوفی را به یک دوئل برای تعیین سرنوشت کل خدمه دعوت می‌کند. مبارزه آن‌ها هم اکشن و هم درام بسیار زیادی دارد. همه ما می‌دانیم که لوفی عمیقاً به ناکامای خود اهمیت می‌دهد و به همین دلیل، مشت‌های او بیشتر به خودش آسیب می‌رساند تا به اوسوپ.

همزمان که اوسوپ بسیار آسیب دیده است، لوفی نیز از لحاظ عاطفی آسیب می‌بیند و با رفیق از هوش رفته خود که بر زمین دراز کشیده است، خداحافظی می‌کند.

مهدی سیاه‌تیری

دانشجوی موسیقی که مشتاقانه از سینما و تلوزیون می‌نویسه و علاقه ویژه‌ای به کامیک بوک و اقتباس‌های کامیک بوکی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا