انیمه و مانگا

درباره انیمه ترمیناتور صفر- Terminator Zero؛ بررسی داستان + تاریخ انتشار قسمت‌ها

تولید انیمه از فرانچایزهای قدیمی و پرطرفدار کار تازه‌ای است که نتفلیکس در حال انجام و پیگیری آن است و در تازه‌ترین اتفاق، انتشار انیمه ترمیناتور بر اساس این فرانچایز در نتفلیکس رخ داده است. انتشار اولین قسمت انیمه ترمیناتور صفر، سریالی به کارگردانی ماساشی کودو کارگردان و انیماتور جوان، که سابقه همکاری در انیمه‌های معروفی نظیر بلیچ برای طراحی کاراکترها و همچنین کارگردانی برج خدا را در رزومه دارد، توانسته است نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند تا جایی که امتیاز این انیمه در سایت روتن 96 درصد بوده است. در این مقاله به بررسی داستان و اطلاعات این انیمه و همچنین تاریخ انتشار هر قسمت از انیمه ترمیناتور صفر می‌پردازیم.

داستان انیمه ترمیناتور صفر

در فرانچایز اصلی ترمیناتور، سیستم گسترده هوش مصنوعی معروف به اسکای نت، در روز مشخص، قصد اعلام جنگ بین انسان‌ها و ماشین‌ها را دارد و از طرف دیگر، جان کانر، قهرمان انسان‌ها در داستان که هیچ خبری از آینده ندارد قرار است توسط سایبورگ‌های مسافر زمان کشته شود. امّا جان کانر با “ترمیناتور” با بازی آرنولد شوایتزینگر که در زمان سفر کرده تا جلوی کشته شدن قهرمان مبارزات آینده با ماشین‌ها را بگیرد، آشنا شده و متوجه آینده خود می‌شود. در انیمه ترمیناتور صفر، داستان حول شخصیت‌های جدید پیشرفت می‌کند.

ترمیناتور صفر، یک ربات است که از سال 2022 به سال 1997 فرستاده می‌شود تا جلوی کشته شدن مالکوم لی را بگیرد و از او محافظت کند. مالکوم لی، دانشمندی است که در حال طراحی یک هوش مصنوعی جدید برای مبارزه با اسکای نت است. مالکوم درحالیکه که در حال طراحی ویژگی‌های اخلافی هوش مصنوعی خود است، توسط یک قاتل بالفطره با خطر مرگ مواجه می‌شود.

تاریخ انتشار قسمت‌های انیمه ترمیناتور صفر

نکته مهم در مورد انیمه ترمیناتور صفر، انتشار هر 8 قسمت از فصل اول این انیمه در تاریخ 29 آگوست در بستر نتفلیکس بود. یعنی اگر به دنبال 8 قسمت ابتدایی این انیمه هستید، باید بدانید هر 8 قسمت از این انیمه منتشر شده است و نیاز نیست برای این قسمت‌ها منتظر بمانید. 8 قسمت اول انیمه Terminator Zero تحت عنوان Part 1 تعریف شده است.

آیا قسمت 9 انیمه ترمیناتور صفر Terminator Zero منتشر می‌شود؟

تاریخ انتشار قسمت 9 انیمه ترمیناتور صفر(Terminator Zero) مشخص نیست و این انیمه برای یک تولید محدود در 8 قسمت در نتفلیکس برنامه ریزی شده است. باید دید استقبال بینندگان این انیمه مطرح، تولیدکنندگان نتفلیکس را به ادامه تولید این انیمه ترغیب خواهد کرد یا خیر.

حتما بخوانید» حضور آرش کمانگیر در انیمه Fate/Grand Order

تاکنون هیچ خبر و نظری در خصوص ادامه تولید این انیمه از سمت تولیدکنندگان و نتفلیکس منتشر و مطرح نشده است.

آیا Part 2 انیمه ترمیناتور صفر ساخته شده است؟

نه، ترمیناتور صفر بخش 2 وجود ندارد و نمایش با قسمت 8 به پایان رسیده است.

اگرچه این یک رویه معمول نتفلیکس است که نمایش‌های تحسین‌شده را در دو قسمت با قسمت‌های محدود منتشر کند، اما پلتفرم استریم نتفلکیس از این الگو برای Terminator Zero پیروی نکرد. تمام هشت قسمت این انیمه با هم در نتفلیکس در 29 اگوست 2024 یعنی 10 شهریور ماه 1403 منتشر شد.

در حالی که فصل اول به پایان رسیده است، احتمال دریافت فصل دوم سریال همچنان زیاد است و این امر باعث تسکین هواداران اختصاصی این انیمه جذاب می شود. اگرچه نتفلیکس هنوز فصل دوم را به طور رسمی روشن نکرده است، متسون تاملین، مجری برنامه، مشتاق است فصول بیشتری از نسخه انیمه ترمیناتور را مورد بررسی و تولید قرار دهد.

تاملین در یک گفتگوی اختصاصی در Anime NYC ابراز تمایل کرد که سریال را برای چندین فصل تمدید کند. او با اشاره به پتانسیل داستانی غنی، بر اهمیت انیمیشن سازی داستان برای انتقال موثر روایت نسلی تاکید کرد. این یک جنبه منحصر به فرد است که این پروژه را از پیشینیان لایو اکشن خود متمایز می‌کند.

ابوذر بلالی

یک فیزیک خوانده، کمی بازی‌ساز، کمی دیجیتال مارکتر و کمی وب دولوپر که در دنیای بازی، به دنبال یاد گرفتن هستم و برای لبخند بازی می‌کنم. همیشه به دنبال سریع تر شدن بازی هستم و در صورت بازی با من حتما باید زود تصمیم بگیرید :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا